Ik werk in een winkel en ik merkte dat ik door dat mondkapje op een gegeven moment geen zin meer had om mensen steeds te moeten wijzen dat ze niet zo dichtbij moeten komen als ik ze dingen probeer uit te leggen. Dat kan ook van 1,5m afstand. Zal wel weer wennen worden om weer passief agressief naar achteren te stappen als mensen in mijn aura komen staan.
In de disco mag je je ouders en opa en oma dus knuffelen, maar thuis niet. Want in de disco kun je geen corona krijgen je
Ik vind het nog steeds apart bij evenementen mag je dus wel met negatieve test etc. Maar vaak blijkt achteraf dan toch een aantal besmettingen te zijn, lijkt mij totaal niet comfortabel.
Naar de disco
Ik ben trouwens wel benieuwd of dit ook een mogelijkheid wordt voor trouwlocaties, ik hoop het echt zo erg. Ik trouw eind augustus en als er geen afstandsregels zijn kan ik alle gasten uitnodigen (en dansen!).
Ik krijg toevallig de 26e mān tweede prik!
Ik had me aangemeld voor dat vasco-onderzoek van het RIVM en nu krijg ik 10 keer achter elkaar hetzelfde mailtje met dat er een vragenlijst klaarstaat. Meer mensen last van?
De teller staat hier inmiddels op 19
Net bij de teststraat langsgeweest dus ga nu de hele dag in spanning afwachten haha. Was best chill trouwens, bij die ggdlocatie willen ze de pcr-tests gaan vervangen door blaastesten (ik denk overal wel, eigenlijk?), dus voorlopig doen ze (als je ermee akkoord gaat) zowel een blaastest als pcr. Zou heel chill zijn als ze binnenkort op die blaastesten kunnen overstappen, want dat staafje in mān neus zorgt voor hele niesaanvallen.
20! Nu maar gewoon die lijst al ingevuld, moet mān formulier nog invullen maar waren maar 2 vragen.
Ja zo heb ik het ook gedaan. Hopelijk stopt de mailterreur nu.
Ja had ik vandaag ook
Ik ging net trouwens die vingerprik doen. Zat ook een papier bij dat je eerst een warm glas moet vasthouden etc zodat er meer uitkomt. Nou blijkbaar was dat bij mij niet nodig. Mijnvinger bleef bloeden, op een gegeven moment liep het helemaal over mijn hand naar mn pols etc. En het stopte niet
Ja precies hetzelfde hier! Eergisteren gehad en alleen een heel klein beetje het gevoel alsof er een blauw plekje zat, maar verder helemaal niks aan de hand. Ging bijna twijfelen of ze niet alleen maar zoutoplossing hadden ingespoten hahaha. Mijn vriend had echt het gevoel alsof er iemand op zijn arm had gebeukt.
Hoe lang duurt het voordat je de bevestigingsmail krijgt over je vaccinatie?
Ik ben zo trots op mijn gemeente. Al 72% van de bevolking heeft een eerste prik gehad, ofwel 81% van de 18+'ers. Echt super dat de bereidheid hier zo groot is en dat het vaccinatiecentrum zo efficiƫnt werkt. We zitten momenteel aan de 16-jarigen op de reservelijst.
Kan een paar uur duren
Ik heb mijn oproep gekregen maar ik ben zo bang voor eventuele bijwerkingen van de prik in de toekomst. Maar ook verhalen van mensen uit mijn omgeving die een paar dagen last van hun hart kregen. Mijn familie is tegen de vaccinaties en al verbieden ze me niet, ik ben behoorlijk bang geworden.
Maar ik moet hem wel halen, het moet wel. Er is ook druk vanuit mijn stage waar ik het fijn vind & een toekomst zie. En als je voor zoveel dingen een test of zelfs een vaccinatie moet hebbenā¦
Wat kregen ze dan mbt hun hart? Daar heb ik tot op heden echt nooit over gehoord. Lastig dat je het moeilijk vind. Misschien eens met je huisarts praten.
Ik las laatst dit: EMA: nog onvoldoende data voor conclusie over mogelijke hartspier-bijwerking na vaccinatie - NRC
Maar ja zoals ze al zeggen is er nog geen conclusie mogelijk en zijn het echt mega weinig gevallen.
En tevens, die megakleine kans op bijwerkingen weegt echt niet op tegen de kans op ernstige corona of long covid. En dat zeg ik als iemand met een angststoornis die de week na de vaccinatie in een hel heeft geleefd ivm angst maar nu ZO BLIJ is dat ik het toch lekker heb gedaan.
Correct me if iām wrong, maar volgens mij heeft Corona zelf (ook) als bijwerking dat het klachten aan het hart kan veroorzaken? Meen dat wel eens te horen op het nieuws oid. Dus met de ziekte zelf kan het ook en is de kans misschien nog wel groter. Lastig dat je familie je niet gerust kan stellen.
Edit; ik ben trouwens hartpatient en heb daarom voorlichtingen gevolgd van artsen over vaccinatie in combi met het hart. Zelfs met een hartafwijking zeggen ze; het advies is echt om het vaccin te nemen. Bij mij zijn ze altijd heel voorzichtig, mag om mijn hart ook nauwelijks medicatie nemen, maar het vaccin was geen probleem en raden ze dus zelfs aan. Als het echt (ernstige) bijwerkingen zou hebben wat betreft het hart, had ik hem echt niet mogen krijgen.