Gisteren om 16.00 m’n prikje gekregen, nu bijna 24 uur later nog steeds nergens last van. Ben geprikt met Pfizer. Je zou kunnen zeggen dat ik een stijve arm heb maar als ik niet geprikt was zou ik het niet eens opmerken denk ik.
Vijf sterren
Ik lees steeds meer mensen met Pfeizer zonder bijwerkingen, ik krijg ‘m ook over 2 weken. Laten we hopen dat het ook meevalt
Ik hoop het ook voor je! Heb er verder niks voor zoals masseren of water drinken ofzo.
Net een sneltest gekregen (fijne verrassing) dus wil net inloggen, is er een interne serverfout…
Je moet niet hé, het is altijd je eigen keuze. Als het voor jou niet goed voelt, dan is het misschien wel waard om het niet te doen. Ik snap dat er dan misschien grote gevolgen zijn qua werk en reizen, maar als jij het gevoel hebt dat het niet de goede keuze is…
Zou zelf wel in gesprek gaan met je huisarts of iets over je angst. Om te onderzoeken of je angst realistisch is. Er zijn zoveel mensen overleden aan corona en zo weinig aan de (bijwerkingen van) de prik.
Ik heb zelf een mooi blauw plekje van een Pfizer prikkie Alleen een beetje een stijve arm tot de volgende ochtend, verder nergens last van.
Zijn hier mensen waarvan hun partner de vaccinatie niet wilt? Ik vind het best lastig dat mijn vriend zich niet wilt laten vaccineren en vraag me af hoe andere dit vinden
Ja! Mijn vriend twijfelt. Ik vind dat hij vrij is om die keuze voor zichzelf te maken, net zoals dat ik mijn keuze heb gemaakt om me wel te laten vaccineren.
Weer een pareltje van een wappie gesproken op werk (horeca):
Was nog vroeg dus er zaten maar 3 mensen op het terras dus ik liep maar wat rond. Roept er ineens een vrouw ‘meisje, komt dit eens bekijken !’ Laat ze me een foto op haar telefoon zien van een vrouw die een sleutel op haar arm had geplakt. Ik een beetje ongemakkelijk lachen want wist niet of ze erover oordeelde of wappie was. Zegt ze daarna ‘Zie! Je moet het vaccin echt niet nemen hoor meissie (
)’. Ze kende die persoon ook viaviavia dus het was echt wel echt waar!! Dus ik zei een beetje grappend ‘helaas, u bent net 1 dag te laat, maar ik heb helaas nog geen superkrachten ontdekt
’. Direct kwaad ‘jij bent veel te bijdehand!!!@! Ik wil afrekenen!’
Ohhhh plakken ze het zo haha. Shit ik had tijdens dat gesprek nog pleisterplakrestjes op mn arm, misschien had ik ook een sleutel moeten plakken Was ze helemaal wild geworden waarschijnlijk
Ja hier ook, mijn vriend wil (nog) niet en ik merk dat ik het toch best pittig vind maar wat @ellegirltalk ook zegt, ik laat hem wel in zijn waarde, het is en blijft zijn keus.
Maar mijn ouders bijvoorbeeld zijn er best stellig in en hebben 't niet met zo veel woorden gezegd maar die vinden het best lastig dat hij steaks nog wel gewoon bij ons over de vloer blijft komen (als we op visite komen oid) terwijl hij niet gevaccineerd is
Dit bericht vat het een beetje samen. Extreme hartkloppingen Myocarditis and Pericarditis Following mRNA COVID-19 Vaccination | CDC
Om eerlijk te zeggen, leef ik de afgelopen maanden best normaal. Ik heb het gevoel van, als ik het toen die tijd niet heb opgelopen dan is er een kleine kans dat nog wel gaat gebeuren. Om dan de vaccin te nemen voelt het alsof ik de risk op problemen juist groter maak.
Maar zullen veel mensen die het wel hebben gekregen ook niet zo hebben gedacht? Oh ik heb t niet gekregen dus t zal ook niet gebeuren? Zo werkt t natuurlijk niet.
En gevoelsmatig loop je dadelijk meer risico. Ja er zullen minder gevallen zijn maar als je net dat geval tegenkomt is de kans dat je besmet raakt voor mn gevoel een stuk groter omdat er nul maatregelen meer zijn straks.
Ik lig nu al zo’n 48u met op en af koorts (paracetamol onderdrukt het soms) in bed na m’n tweede Moderna vaccin. Corona test is negatief, dus waarschijnlijk echt de vaccinatie, of heb toevallig ook net iets anders onder de leden. Tis iig vrij vermoeiend. Maar geen pijnlijke arm, dus kan gewoon op mijn linker zij liggen, om maar met iets positiefs te eindigen.
Ugh om mezelf gerust te stellen ging ik op de rivm site kijken. Daar linkte ze naar dit:
"Tot nu toe zijn er 381 meldingen van overlijden na coronavaccinatie. Het gaat hier om 249 personen van 80 jaar of ouder, 97 personen tussen de 65 en 79 jaar en 33 personen onder de 65 jaar. Van 2 personen is de precieze leeftijd niet bekend.
De meeste meldingen gingen over het vaccin van Pfizer/BioNTech (Comirnaty). Dit is het meest gebruikte coronavaccin en tevens het vaccin dat vooral in de ouderenpopulatie gebruikt wordt.
Overlijden ná vaccinatie betekent niet dat een bijwerking van het vaccin de oorzaak is van het overlijden."
https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen
Ja het zijn oudere mensen, ja er is geen zekerheid van de ‘oorzaak’ maar um dit stelt niet gerust.
Ook de statement “Bijwerkingen op lange termijn zijn niet helemaal uit te sluiten. Dit komt omdat omdat het vaccin nog niet zo lang bestaat en daar dus nog geen onderzoek naar is gedaan.”
Ik wil niet ‘die persoon zijn’, ben helemaal geen antivaxxer of wappie.
Ben niet bang voor griepverschijnselen maar vooral problemen met het hart, bloedpropjes of benauwheid.
Omdat ik als bijbaan als thuishulp werk (maar 1 client) had ik een tijdje geleden al een oproep gekregen voor de astrazeneca. Dat was echt net voordat de berichten binnen kwamen over dat het niet goed is bij jongere vrouwen.
Voor deze berichten was ik er relaxt in en was op het punt om te gaan.
Dit gaat natuurlijk wel steeds minder op als dat maatschappij weer ‘open’ gaat. De groepen die mogen samenkomen worden groter, 1,5 meter gaat er een keer vanaf, meer drukte in de winkelstraten en in het openbaar vervoer… Die maatregelen beschermen je nu ook tegen besmetting.
Ik kan best begrijpen dat berichten over mogelijke relatie tussen hartproblemen en Pfizer iemand zenuwachtig kunnen maken, zeker als je zelf het geluk hebt om jong en gezond te zijn. Maar die hartproblemen kunnen ook door een infectie veroorzaakt worden (EMA: Verder onderzoek naar ontsteking van de hartspier na coronavaccinatie | Nieuwsbericht | College ter Beoordeling van Geneesmiddelen). Zoals bijvoorbeeld corona, waar het vaccin je juist heel goed tegen beschermt.
Persoonlijk heb ik de overweging gemaakt dat het risico op long covid veel reeëler is dan een mogelijke bijwerking van een vaccin, en dat wordt ook ondersteund door de informatie die er op dit moment is over ernstige bijwerkingen van het coronavaccin. Mocht je toch nog ongerust zijn, kun je ook een afspraak bij de huisarts maken om samen de overweging te maken.
Zit wel wat tussen “astrazeneca kan bloedpropen veroorzaken bij jonge vrouwen dus ik vind het best eng” en “de vaccinatie geeft je autisme en maakt je pimpelpaars!1!!1”
Feit dat ik wat maanden geleden op het punt stond die wel te krijgen (omdat 'zorgmedewerker") vind ik eng.
Ik vind het eng dat ze dat pas na een tijdje wisten en veranderden.
Ik vind het eigenlijk niet zo gek dat je daardoor twijfelt hoor. Maar zou ook vanwege je specifieke zorgen dit met je (huis)arts bespreken. En vergeet niet dat die onzekerheid over de effecten op de lange termijn misschien nog wel meer voor corona zelf gelden.
Inmiddels wordt er al een half jaar met Pfizer gevaccineerd en zijn er nog geen ernstige bijwerkingen gevonden. Die gaan er waarschijnlijk ook niet meer komen want dat vaccin blijft maar zo kort in je lichaam, dat kan niet ineens na 6 maanden nog van alles teweeg brengen.
Je noemde net die gevallen van hartproblemen na een vaccinatie, maar zoals op de website ook al staat: dat het kort na elkaar gebeurt, wil niet zeggen dat er ook een verband is. Misschien hadden al die mensen diezelfde dag ook een paracetamol genomen, maar dat wil niet zeggen dat paracetamol hartklachten veroorzaakt. Die gevallen moeten alleen wel officieel gemeld worden, wat juist een goede zaak is want dat betekent dus dat ze er dicht bovenop zitten en alles echt goed monitoren.