Caronatopic #11

Dank je wel!

Ja dit is heerlijk, vooral ook dat-ie Fuck You van Lily Allen inzette toen hij wegging :grinning_face_with_smiling_eyes:

21 likes

Sowieso is die hele reactie van de directeur tenenkrommend

4 likes

Ben je niet bang voor de gevolgen van het oplopen van Corona dan? Dat vind ik eerlijk gezegd erg lastig te begrijpen, dat een vaccin (ontwikkeld met kennis van andere coronavirussen) enger of gevaarlijker zou zijn dan een novel virus

En dat je de kans op besmetting kleiner acht dan de kans op ernstige bijwerkingen van een vaccin vind ik ook een bijzondere berekening. Terwijl ik zelf echt een hypochonder ben :sweat_smile:

15 likes

Zo werkt groepsimmuniteit helaas niet. Je kan niet stellen dat wanneer pakweg 80% gevaccineerd is, de overige 20% nu wel veilig is (bij voorbeeld). Het is pas wanneer in een homogene verdeelde populatie 80% een vaccin heeft gehad; dus àlle leeftijdscategorieën, jong tot oud; iedere sociale cirkel etc; dat de overige 20% ook beschermt is.

2 likes

Groepsimmuniteit betekent puur theoretisch dat een virus zich niet kan verspreiden doordat voldoende personen rondom de besmette persoon immuun zijn (door vaccinatie of eerdere besmetting bv).
Indien een volledige groep zich niet laat vaccineren, kan het virus zich idd nog verspreiden. Dit hoeft niet per se een probleem te zijn, aangezien tot nu is gebleken dat het voor kinderen minder gevaarlijk is en de overige populatie hopelijk wel voldoende gevaccineerd is.
Denk aan de bible belt: het merendeel van Nederland is gevaccineerd tegen de mazelen maar eens in de zoveel tijd is er toch weer een uitbraak omdat op die plek te veel mensen zich besluiten niet te vaccineren.

1 like

Er waren nu toch wel ‘gevallen’ bekend van (jonge) kinderen met long covid en/of met een zeldzame ziekte die in verband wordt gebracht met Covid? Ik ben ook helemaal voor goed testen hoor voordat je kinderen een vaccin geeft. Ik ben geen expert op dit gebied maar kan mij voorstellen dat een medicijn of vaccin bij kinderen in de ontwikkeling schadelijker kan zijn dan bij bv volwassenen.

Lijkt me een lastig vraagstuk. Veiligheid is belangrijk, maar kinderen kunnen wel gewoon verspreiders zijn en afstand met kinderen is gewoon heel erg moeilijk en zo niet onmogelijk bij bv bepaald werk.

Kwart voor 3 vaccinatie in Hilversum!!! Heb net gebeld en er was plek!

17 likes

Wow, snel al. Fijn dat het meteen gelukt is!

2 likes

Fijn dat je je naam waar kan maken @Leuk123 .

Ik had gisteren mijn tweede dosis BioNTech/Pfizer en had dit keer geen hoofdpijn en ik heb mijn lichaam nog niet op vermoeidheid kunnen betrappen zoals de vorige keer. :slightly_smiling_face:

10 likes

Wel jammer dat ik nu niet naar Bruce Springsteen mag :joy: Ik ben wel benieuwd of het voor veel gedoe gaat zorgen dar astra is afgekeurd in Amerika.

Volgens mij moest je bij de Foo Fighters alleen maar gevaccineerd zijn in Amerika. Dan de ‘Boss’ maar links laten liggen. :rofl:

‘Vaccinatiediscriminatie’ bekt wel lekker.

2 likes

M’n coronatest was negatief, Ă©n ik belde de ggd net om te kijken of er voor mijn vaccinatie volgende week ook plek beschikbaar was op een locatie dichterbij, en nu mag ik gewoon zo om 12 uur al. Feestdag vandaag dus. :partying_face::partying_face::partying_face:

48 likes

Wat een geluk dat ik daar niet heen hoef :smiley:

@anon91169173 dit gaat het woord van 2021 worden

2 likes

Weet niet helemaal zeker of het al gevraagd is, maar ben heel benieuwd.

• Ik heb corona gehad en neem maar 1 prik
  • Ik heb corona gehad en neem 2 prikken
  • Ik heb corona gehad en ben er nog niet over uit
  • Ik heb geen corona gehad maar wil wel stemmen

0 stemmers

Ik vraag me dus heel erg af of andere landen ook ‘vinden’ dat je volledig gevaccineerd bent. Kan je trouwens nu 1 prik nemen en na die prik nog bellen dat je een tweede wilt?

Zijn er meer mensen hier die erover nadenken volgende week te proberen Janssen te krijgen? Mijn afspraken voor moderna/pfizer staan nu gepland op 7 juli en 11 augustus, dus zou met Janssen waarschijnlijk wel eerder volledig gevaccineerd zijn. Vooral met al die versoepelingen binnenkort vind ik het wel fijn om zo snel mogelijk gevaccineerd te zijn.

Nee, er zijn landen die dat niet vinden en voor wie je pas na 2x volledig gevaccineerd bent. Volgens mij is Nederland zelfs een van de weinigen met dit beleid (maar één dosis als je Corona hebt gehad).

Ja, dat kan.

1 like

Wel een kleine disclaimer, ik was al volledig gevaccineerd met AstraZeneca voordat die -langer dan 6 maanden geleden- informatie bekend was.

@Slakje mijn vriend zou graag Janssen willen, heeft ook nog geen afspraak gemaakt voor Pfizer. Geen prik angst ofzo maar hij wil graag een Nederlands vaccin :rofl: schiet mij maar lek.

3 likes

Haha die reden heb ik nog niet eerder gehoord! :joy:

1 like

Ja ik ga dit proberen, ivm prikangst (en lekker snel klaar). Ben heel erg benieuwd of dit gaat lukken

2 likes