Caronatopic #11

Ik ook niet hoor! Hij zit zelf in de biochemie dus vindt wetenschap van Nederlandse bodem belangrijk ofzo :woman_shrugging:t4:

3 likes

#supportyourlocals next level

35 likes

Ja ik heb ook geen idee hoeveel mensen het willen en of het dus reƫel is om te denken dat ik een afspraak kan krijgen voor Janssen, maar ga het inderdaad gewoon maar wel proberen. Ben benieuwd!
Ik kan trouwens ook niet vinden welke locaties in mijn regio Janssen gaan prikken, dus dat is ook nog even afwachten. Moet wel bij mij in de buurt zijn namelijk aangezien ik geen auto heb

Kom een keertje naar de stad achter de duinen, daar is het altijd druk in de winkelstraten met grote groepen, geen 1,5m afstand, tram altijd ramvol en veel mensen dragen hun mondkapje niet op de juiste manier. :joy: Eerlijk gezegd denk ik dat je minder risico loopt in een van deze situaties (waar dus de maatregelen voor gelden) dan wanneer je binnenshuis een paar uur met dezelfde mensen bent, zelfs al zou je niemand kussen of handen schudden.

1 like

@ovenschaal heeft dit al een aantal keer uitgelegd in dit topic

5 likes

Pff ik moest net 19 minuten een discussie afwachten tussen 4 artsen of ik wel/niet mijn 2de prik mocht hebben?

36 weken zwanger en de arts zat dit keer gewoon aan tafel midden in de volle wachtruimte met zeker 80 mensen. De arts wist niet dat je mocht vaccineren met zwangerschap, bleef er artsen bijroepen om te overleggen en ze bleven maar beweren dat ze dat echt niet doen in een ziekenhuis, terwijl ik mijn 1ste prik hier ook had gehaald??

Moest ik daarna ook nog bewijzen wel 36 weken zwanger te zijn want onder de 12 weken mogen ze ook met mijn toestemming niet vaccineren. Stond er toen al meer dan 30 minuten met een dikke rij achter me. Gelukkig wees 1 vrouwelijke arts snel naar mijn buik van ze zal wel verder dan 12 zijn en mocht ik eindelijk verder.

Ga denk ik echt een klacht indienen, wat een onzin en was ook echt super ongemakkelijk met 100 toeschouwers.

18 likes

Misschien heb je hier iets aan?

3 likes

Nou ja zeg! Ik heb net mijn eerste gehad (11 weken) en ik kreeg alleen maar te horen dat het heel goed was dat ik hem nam, want stukken veiliger.

3 likes

Ik heb vanmiddag mijn eerste vaccin gekregen, en echt stom maar ik was gewoon best wel zenuwachtig. Het was ook in een groot sportgebouw waar ik de weg niet goed kende. Toen ik weg mocht liep ik ook helemaal verkeerd, dus toen aan een mannetje in zo’n soort golfkarretje gevraagd waar de uitgang was. Hij zo, eh… Dan moet je echt weer een heel eind terug, maar stap maar achterin dan breng ik je wel hehehe. Hij zo vet hard sjeesen door dat gebouw, lol. Echt weer wat voor mijšŸ˜… maar de spanning was wel gelijk uit m’n lijf haha!

44 likes

Oooh wow dit vind ik wel goed om te weten. Ik hoop naar Canada te gaan voor langere tijd dit najaar en heb corona gehad in mei. Dacht na 1 dus klaar te zijn (mag 1 juli), maar ga er dan toch 2 vragen.

2 likes

Ik ben gevaccineerd vandaag met Moderna! Dacht dat daar niet zoveel van was dus was wel verrast haha. Ben benieuwd of ik er bijwerkingen van krijg, hoor iedereen alleen maar over Pfizer :yum:

10 likes

M’n schoonmoeder was behoorlijk ziek na haar 2e moderna, maar zij behoort tot de risicogroep dus misschien niet helemaal te vergelijken.

Ik heb ook soort gelijke situatie gehad op de priklocatie waarbij de gepensioneerde verpleeghuis arts (DIE IK KEN VIA MN WERK) me even ging vertellen dat ik me Ʃcht niet moest laten vaccineren, bla bla. Is echt heel naar.

Ik heb net met 19 weken zwangerschap m’n tweede prik (Pfizer) gehaald. Moest even langs de balie om het te bespreken maar kon al heel snel gewoon door naar het prik-hokje. Ik ben benieuwd naar de bijwerkingen. Zowel de dame die me prikte als de arts bij de balie gaf aan dat de tweede Pfizer prik wat meer bijwerkingen kan geven.

1 like

Ik heb gister op mijn werk met een paar collega’s over de opheffing van de mondkapjes plicht gepraat en ook gezegd dat ik mij er absoluut niet prettig bij voel. Gelukkig zeiden een paar collega’s dat zij ook pas willen gaan stoppen met het dragen van het mondkapje als ze volledig gevaccineerd zijn, dus ik ben niet de enige. Er zijn ook collega’s die dus nu al geen mondkapje meer dragen of hem als ketting om hebben, lekker solidair tegenover je andere collega’s ook :+1:t3: Ook veel klanten die zeiden ā€œwaarom draag je nog een mondkapje??? Dat hoeft niet meer hoor!!!ā€

Ik heb bijna de neiging om volgende week zaterdag te gaan turven hoevaak ik die opmerking krijg. Maar ik moet echt schijt hebben, had ik ook toen ik op mijn werk mondkapjes droeg voordat het verplicht werd, weet niet waarom ik het nu zo moeilijk vind.

13 likes

Oh ik vind het echt vervelend dat je deze ervaring hebt gehad… het is echt vreemd dat een arts hiervan niet op de hoogte is. Het hoort in ieder geval niet zo te gaan. Zeker een klacht indienen, het is goed dat er even extra aandacht aan wordt besteed bij de dagstart. Hoop dat alles verder wel goed is gegaan?

2 likes

Vandaag de eerste vaccinatie gekregen :partying_face:
Ik voelde letterlijk niks van de prik en dat terwijl ik er juist een beetje zenuwachtig voor was. Nergens voor nodig geweest!

10 likes

Weet niet of dit het goede topic is maar ik kan de regels voor Oostenrijk en kinderen niet goed vinden.
Zoals ik het nu zie is het kinderen vanaf 10 alleen met negatieve test.
Er staat ook op sommige sites testplicht vanaf 12 maar volgens mij is dat voor Oostenrijkse kinderen.

Mijn bonuszoon is 10 maar we willen liever niet moeten testen, of ja dat maakt ons niet uit maar wat als hii positief test. Wij hebben 0 invloed op waar hii uithangt als hij bij z’n moeder is

Ik zag toevallig wel toen ik voor de eerste prik ging een rij met Janssen op mijn locatie (stond niemand in, maar neem aan dat ze dan wel af en toe prikken met Janssen daar?). Was in Nieuwerkerk aan den IJssel overigens. Maar ik als je belt voor een afspraak kunnen ze je vast ook gelijk vertellen of er een priklocatie bij jou in de buurt zit en dan kan je altijd nog kijken of dat te doen is.

2 likes

Ja ik ga inderdaad gewoon bellen zodra het kan en dan zie ik wel of het gaat lukken of niet!