Caronatopic #11

Ik bedenk me net dat m’n schoonzusje ook Moderna heeft gehad en die had nergens last van. Hoop dat dat ook voor jou geldt!

1 like

Bij mij viel het ook reuze mee. Eerste keer pijnlijke arm en beetje rugpijn, tweede zeeeer pijnlijke arm, spierpijn, hoofdpijn en lichte verhoging, maar gewoon geslapen en gewoon gewerkt.

1 like

Ik keek zo lang uit naar dit moment en dan vind ik de bijwerkingen ineens best spannend haha. Maar over me heen laten komen, het is voor een goed doel :blush:

5 likes

Ja en je mag gewoon Paracetamol nemen he!

1 like

Ik had gisteravond een klein beetje last van mn prik (lichte verhoging, hoofdpijn) maar terwijl ik in bed lag dacht ik: wat een geweldige techniek, zo’n vaccin dat ervoor zorgt dat m’n lichaam nu antistoffen aan het maken is tegen corona waardoor het virus me niet meer ziek kan maken! Mag ook wel eens gezegd worden.

18 likes

Ik heb zojuist gebeld en ik kan vandaag terecht voor mijn vaccinate !! Belletje nr 6 dus aanhouder wint.

Er zijn nu nog 3 plekjes in Amsterdam zei de medewerker aan de lijn voor vandaag dus tip!!

15 likes

De eerste vaccinatie zit erin! Zat als een blij ei in de wachtkamer voor het kwartiertje wachten daarna haha :tada:

8 likes

Ik vraag me af of er bij dat kwartier wachten wel eens iets is gebeurd bij iemand? (vast wel :p)

Lijkt me wel schrikken dan, want je verwacht 't in principe niet

1 like

Ja dat lijkt mij ook schrikken. Je mondkapje mocht/moest ook af zodat ze de gezichten in de gaten konden houden om te zien of het goed ging met iedereen.

Bij mij werden er 2 in een rolstoel weggereden, maar ik denk dat het voornamelijk door een paniek/angstreactie was. Het viel mij trouwens op dat er nog best veel oudere mensen waren (als in 60+). Van mijn leeftijdsgroep zag ik nauwelijks mensen. Wel eentje die achter mij in de rij stond voor Moderna, maar hij ging zeuren dat hij Pfizer wou. Niet gelukt overigens :stuck_out_tongue:

3 likes

Haha die stretcher heb ik niet gezien maar bij mij hetzelfde inderdaad, 3 ehbo’ers die de wacht hielden over ons, best veel mensen in de wachtruimte. Enige verschil met een examen was het liedje roll over Beethoven uit de geluidsboxen, droeg wel bij aan de feestsfeer vond ik :grin:. @Atlas ik vond dat er ook nog opvallend wat oudjes bij waren.

2 likes

Ik moest in het auditorium van een ziekenhuis functioneren en achter me bij het wachten zaten twee artsen te klagen dat het wel echt een bijzonder slecht bereikbare plek in het ziekenhuisbwas voor een stretcher mocht er wel wat mis gaan hahaha

4 likes

Ik heb gehoord dat een ver familielid van me een nog niet ontdekte bloedprop ergens had. Weet niet het precieze verhaal maar door het vaccin werd ze heel snel onwel en werd door het snelle handelen van de artsen de bloedprop ontdekt. Geluk bij een ongeluk dus!

3 likes

Ik heb heel de wachtruimte gemist en ben dus maar op het terrein buiten op een bankje gaan zitten ergens in het zicht van mensen die toezicht hielden. Weet echt niet hoe ik het gemist heb, maar ik liep de prikruimte uit en was buiten.

Oh en ik wilde kwijt; is er een signaal gegeven dat winkelwagens niet meer schoongemaakt hoeven worden oid en dat je geen wagen per se hoeft te hebben? Lidl had vorig jaar al eens zelf beslist dat je gewoon weer een muntstuk in een wagentje moest doen en nu was die hele unit met schoonmaakflessen en papier weggehaald en je moest dus ook een muntje in de wagen doen. Je zag mensen ook zo om zich heen kijken van eh wat is de bedoeling :woman_shrugging:t4:
Liepen ook allemaal mensen in de winkel zonder wagen met hun armen vol spullen. Incluis ik want ik had geen muntje. Lang geleden dat ik zonder mandje/wagen een winkel was binnengegaan, voelde heel onwennig.

1 like

Ik had dit ook. Terwijl ik echt een zware pleitbezorger van vaccineren ben. Uiteindelijk had ik meer last van mijn zenuwen dan de bijwerkingen, komt goed!

2 likes

Ik doe ook EHBO diensten op de vaccinatie locatie, over het algemeen zien wij dat hoe jonger de mensen zijn die geprikt worden, hoe meer EHBO gevallen er zijn. Veelal flauwte eigenlijk, bijna iedereen is wel weer op te lappen met even liggen. Vaak loopt de spanning zo hoog op dat het er bij het zitten eruit komt.

2 likes

Ik vroeg me ook af of die maximaal aantal mensen enzo losgelaten word in winkels? Want dat is toch waarom de karretjes oa verplicht zijn? Het aantal karretjes =aantal mensen.
Enerzijds chill; nu staat er soms op zaterdag een mega rij hier bij de AH. Anderzijds: dan wordt het echt weer op de koppen lopen en lekker schouder aan schouder door de winkel schuiven en muntjes vergeten wordt weer een ding haha.

Echt, dat muntjes loze was echt een intens voordeel :yum:!
En dat we daardoor nu 1x per week de week boodschappen bestellen :stuck_out_tongue_winking_eye:, hadden we anders niet zo snel structureel een tijd gedaan denk ik!

1 like

Ja snap ik dus ook niet helemaal. Er stond nog wel zo’n telling op een digitaal bord, maar geen idee of dat klopte. Ik was in ieder geval niet de enige zonder kar.
Ik heb hier gelukkig maar 1x in die bijna 1,5 jaar in de rij moeten staan. (Oja er stond wel een rij bij kledingwinkels afgelopen week, maar dan bleef ik ver weg van die winkel).

Ik was mijn muntjes vergeten, anders was het vaccineren vast nog gezelliger. Maar nu kreeg ik warme chocolademelk. Ook lekker! :tada:

38 likes

Ging prima en snel! Gisteravond wat paracetamol genomen tegen de spierpijn in mijn arm, voel me nu prima! Doe voor de zekerheid rustig aan maar ben zo blij en dankbaar dat ik het prikje al heb gehad! 25 juli de tweede :+1:

8 likes