Caronatopic #11

Ik wil je niet bang maken maar mijn schoonmoeder en 80% van haar collega’s zijn inderdaad 1 a 2 dagen heel ziek geweest van de 2e Moderna prik. Was daarna wel snel over!

Tsja als hij positief test is het maar goed dat hij niet op vakantie gaat? Maar ik lees op de Oostenrijkse overheid-website (gekomen via de Reisapp van BuZa) dat de testplicht vanaf 12 is.

28 likes

Haha ja dit, het is zo grappig hoe makkelijk er vanuit de eigen situatie beredeneerd wordt (“als kind positief test dan kunnen we niet op vakantie”), terwijl het natuurlijk juist is om dat soort situaties te voorkomen (besmette mensen die vrolijk op vakantie gaan en mogelijk virusvarianten in andere landen introduceren).

37 likes

@Krabsalade

Natuurlijk zouden we niet gaan als hij positief test, maar van de moeder mogen ze niet getest worden. We zijn nu afweging aan t maken wel/niet gaan. En ja, dat ligt er ook aan wat de eisen per land zijn. Duitsland bijvoorbeeld is testen vanaf 6, dus dat valt af (hadden we geboekt namelijk)

Als het mijn eigen kinderen waren, had ik er invloed op, maar nu helemaal niks.

2 likes

Oh gets haha, ik ben echt een angsthaas. Maar goed om te weten, dan kan ik daar rekening mee houden met maken van plannen!

Ik bedenk me net dat m’n schoonzusje ook Moderna heeft gehad en die had nergens last van. Hoop dat dat ook voor jou geldt!

1 like

Bij mij viel het ook reuze mee. Eerste keer pijnlijke arm en beetje rugpijn, tweede zeeeer pijnlijke arm, spierpijn, hoofdpijn en lichte verhoging, maar gewoon geslapen en gewoon gewerkt.

1 like

Ik keek zo lang uit naar dit moment en dan vind ik de bijwerkingen ineens best spannend haha. Maar over me heen laten komen, het is voor een goed doel :blush:

5 likes

Ja en je mag gewoon Paracetamol nemen he!

1 like

Ik had gisteravond een klein beetje last van mn prik (lichte verhoging, hoofdpijn) maar terwijl ik in bed lag dacht ik: wat een geweldige techniek, zo’n vaccin dat ervoor zorgt dat m’n lichaam nu antistoffen aan het maken is tegen corona waardoor het virus me niet meer ziek kan maken! Mag ook wel eens gezegd worden.

18 likes

Ik heb zojuist gebeld en ik kan vandaag terecht voor mijn vaccinate !! Belletje nr 6 dus aanhouder wint.

Er zijn nu nog 3 plekjes in Amsterdam zei de medewerker aan de lijn voor vandaag dus tip!!

15 likes

De eerste vaccinatie zit erin! Zat als een blij ei in de wachtkamer voor het kwartiertje wachten daarna haha :tada:

8 likes

Ik vraag me af of er bij dat kwartier wachten wel eens iets is gebeurd bij iemand? (vast wel :p)

Lijkt me wel schrikken dan, want je verwacht 't in principe niet

1 like

Ja dat lijkt mij ook schrikken. Je mondkapje mocht/moest ook af zodat ze de gezichten in de gaten konden houden om te zien of het goed ging met iedereen.

Bij mij werden er 2 in een rolstoel weggereden, maar ik denk dat het voornamelijk door een paniek/angstreactie was. Het viel mij trouwens op dat er nog best veel oudere mensen waren (als in 60+). Van mijn leeftijdsgroep zag ik nauwelijks mensen. Wel eentje die achter mij in de rij stond voor Moderna, maar hij ging zeuren dat hij Pfizer wou. Niet gelukt overigens :stuck_out_tongue:

3 likes

Haha die stretcher heb ik niet gezien maar bij mij hetzelfde inderdaad, 3 ehbo’ers die de wacht hielden over ons, best veel mensen in de wachtruimte. Enige verschil met een examen was het liedje roll over Beethoven uit de geluidsboxen, droeg wel bij aan de feestsfeer vond ik :grin:. @Atlas ik vond dat er ook nog opvallend wat oudjes bij waren.

2 likes

Ik moest in het auditorium van een ziekenhuis functioneren en achter me bij het wachten zaten twee artsen te klagen dat het wel echt een bijzonder slecht bereikbare plek in het ziekenhuisbwas voor een stretcher mocht er wel wat mis gaan hahaha

4 likes

Ik heb gehoord dat een ver familielid van me een nog niet ontdekte bloedprop ergens had. Weet niet het precieze verhaal maar door het vaccin werd ze heel snel onwel en werd door het snelle handelen van de artsen de bloedprop ontdekt. Geluk bij een ongeluk dus!

3 likes

Ik heb heel de wachtruimte gemist en ben dus maar op het terrein buiten op een bankje gaan zitten ergens in het zicht van mensen die toezicht hielden. Weet echt niet hoe ik het gemist heb, maar ik liep de prikruimte uit en was buiten.

Oh en ik wilde kwijt; is er een signaal gegeven dat winkelwagens niet meer schoongemaakt hoeven worden oid en dat je geen wagen per se hoeft te hebben? Lidl had vorig jaar al eens zelf beslist dat je gewoon weer een muntstuk in een wagentje moest doen en nu was die hele unit met schoonmaakflessen en papier weggehaald en je moest dus ook een muntje in de wagen doen. Je zag mensen ook zo om zich heen kijken van eh wat is de bedoeling :woman_shrugging:t4:
Liepen ook allemaal mensen in de winkel zonder wagen met hun armen vol spullen. Incluis ik want ik had geen muntje. Lang geleden dat ik zonder mandje/wagen een winkel was binnengegaan, voelde heel onwennig.

1 like

Ik had dit ook. Terwijl ik echt een zware pleitbezorger van vaccineren ben. Uiteindelijk had ik meer last van mijn zenuwen dan de bijwerkingen, komt goed!

2 likes