Ik doe ook EHBO diensten op de vaccinatie locatie, over het algemeen zien wij dat hoe jonger de mensen zijn die geprikt worden, hoe meer EHBO gevallen er zijn. Veelal flauwte eigenlijk, bijna iedereen is wel weer op te lappen met even liggen. Vaak loopt de spanning zo hoog op dat het er bij het zitten eruit komt.
Ik vroeg me ook af of die maximaal aantal mensen enzo losgelaten word in winkels? Want dat is toch waarom de karretjes oa verplicht zijn? Het aantal karretjes =aantal mensen.
Enerzijds chill; nu staat er soms op zaterdag een mega rij hier bij de AH. Anderzijds: dan wordt het echt weer op de koppen lopen en lekker schouder aan schouder door de winkel schuiven en muntjes vergeten wordt weer een ding haha.
Echt, dat muntjes loze was echt een intens voordeel
!
En dat we daardoor nu 1x per week de week boodschappen bestellen
, hadden we anders niet zo snel structureel een tijd gedaan denk ik!
Ja snap ik dus ook niet helemaal. Er stond nog wel zoân telling op een digitaal bord, maar geen idee of dat klopte. Ik was in ieder geval niet de enige zonder kar.
Ik heb hier gelukkig maar 1x in die bijna 1,5 jaar in de rij moeten staan. (Oja er stond wel een rij bij kledingwinkels afgelopen week, maar dan bleef ik ver weg van die winkel).
Ik was mijn muntjes vergeten, anders was het vaccineren vast nog gezelliger. Maar nu kreeg ik warme chocolademelk. Ook lekker! 
Ging prima en snel! Gisteravond wat paracetamol genomen tegen de spierpijn in mijn arm, voel me nu prima! Doe voor de zekerheid rustig aan maar ben zo blij en dankbaar dat ik het prikje al heb gehad! 25 juli de tweede 
Houd het leuk he! 
Ik heb net gebeld om mân afspraak te verzetten (kwam toch beetje lullig uit voor de 2e vaccinatie) en nu mag ik over een uur al⊠krijg wel ineens overal spanningen door mân lijf maar letâs go
Die karretjes zijn nooit overheidsbeleid geweest dus dat is aan de winkels zelf hoe ze daarmee omgaan. Dat ze al het schoonmaakmateriaal hebben weggehaald zodat je het ook niet zelf kunt schoonmaken vind ik wel raar
Heb je je eerste afspraak verzet? (Haal het er niet helemaal uit) en ga je nu voor je eerste prik?
Ze hebben daar sowieso maar een maandje ofzo de karretjes schoongemaakt. Je moest het altijd zelf doen en in het begin stonden mensen elkaar dan echt flink in de weg voor één rol papier en één fles ontsmettingsmiddel. Ik stond ook echt om me heen te kijken van ???waar is alles heen???
Gaar in ieder geval. Dan moet je dus een âviesâ wagentje pakken. Of dus zonder iets die winkel in wat ook niet de bedoeling is.
Ik wilde eigenlijk alleen mân 2e verzetten maar dan moet je automatisch de eerste ivm die 5 weken die er tussen moeten zitten. Toen kwam er net eentje vrij voor vandaag dus nu mag ik straks al voor mân eerste vaccinatie. Ik heb alleen emetofobie en vind het zitten wachten 15min na de prik het ergste van die hele afspraak denk ik, ik wil gewoon naar huis en word zenuwachtig van zenuwachtige mensen haha. Maar gelukkig lees ik eigenlijk nergens dat iemand heeft moeten overgeven van 't vaccin dus dat stelt me wel gerust.
Enkel Nederland blijft rood? Shit we móéten wel op vakantie naar het buitenland 
Dat zijn wss de weigerboomers die geen AZ wilden 
Beter dat ze alsnog gevaccineerd zijn toch, heeft iedereen baat bij.
Ja inderdaad, ik snap die obsessie met karretjes schoonmaken niet. Je raakt daarna allerlei producten aan die al door tientallen zo niet honderden handen zijn gegaan, en wat te denken van de knopjes op het weegapparaat en van het pinapparaat. Echt een illusie dat je schone handen houdt tijdens een supermarktbezoek.
Ik was mân handen ook bij thuiskomst maar dan heb ik mogelijk al wel een keer aan mân telefoon gezeten. En aan mân portemonnee. Beste strategie is denk ik om je handen regelmatig te blijven wassen en vooral niet aan je gezicht te komen.
Zo nu je het zegt, mân vader moet ook vandaag voor de tweede AZ, dus hopelijk wordt hij niet vuil aangekeken door forummers 
(En andersâŠ)
Ik denk het ook. Ik heb de afgelopen weken een paar keer voor vaccinatiecentra op andere mensen staan wachten en ik zag helaas ook nog veel oudere mensen, sommigen zelfs met rollators enzovoorts. Denk dat de meesten laat zijn doordat er eerder dingen misgegaan zijn en niet doordat ze eerder het vaccin niet wilden. Het is zielig om die mensen te veroordelen puur omdat ze nu pas komen? En wat betreft de AZ-weigeraars: ik denk dat daar een hoop mensen met angststoornissen tussen zitten dus ik vind het persoonlijk ook een beetje sneu om hen als groep te veroordelen.
Ja punt in mijn post was dus dat het nergens staat, niet dat de medewerkers het niet doen. Dat verwacht ik ook helemaal niet.
Huh dit lijkt me ook wel een wat boute aanname die nergens op gebaseerd is. Maar vind ook niet dat ze dat ânodigâ hebben als excuus om niet veroordeeld te worden, wel of geen angststoornis, ik vind de ophef over deze zeer kleine groep behoorlijk overdreven.

Hou zonder D ook echt