Caronatopic #11

Ik mag zo 53 minuten rijden naar de locatie voor mijn eerste vaccinatie. Ik weet niet of de spanning die ik nu voel van de zenuwen of mij enthousiasme komen :laughing:

1 like

Woooehhhoee hij zit erin. Lekkere billenschud muziek op de achtergrond en check ik bij een vrouw die Hermelien heette dus helemaal top. Ben wel alleen ontzettend licht in mijn hoofd maar dat kan ook van de spanning/zenuwen komen

11 likes

Net de 1e vaccinatie gehad :partying_face::partying_face:. Was trouwens echt druk, maar ging echt heel snel allemaal.

7 likes

Had hier gelezen dat ik de plek moest masseren na vaccinatie maar dat is alweer achterhaald kennelijk haha. Ik werd er op aangesproken :hugs:

Haha mijn moeder gaf de tip: doe er een koud washandje op na de prik, dat deed ze vroeger namelijk ook bij de kindervaccinaties. Iemand al geprobeerd? :stuck_out_tongue:

Oh nee ik beweer ook helemaal niet dat al die AZ-weigeraars allemaal een angststoornis hebben. Ik zei dat even om te benadrukken dat het een heterogene groep is en dat het zeker niet allemaal mensen zijn die zin hebben om te zeiken (iets dat wel vaak beweerd wordt). Er zijn allerlei redenen denkbaar waarom die mensen AZ geweigerd hebben. Ben het er juist mee eens dat de ophef over de AZ-weigeraars overdreven is.

1 like

Dat werkt alleen als je moeder zelf het washandje erop doet

52 likes

Mijn schoonouders hebben best wel pittige bijwerkingen gehad (koorts, 2 dagen lamlendig op bed, gevoel van flauwvallen etc). Maar we waren daar gisteren en ze vertelden dat en zo van “nou echt niet zomaar een prikje dus!”

En toen zei ik dus: “maar kan je je nog herinneren dat ‘kleinkind’ of jullie eigen kinderen in dat eerste jaar vaccins kreeg? Ook altijd paar dagen koorts, en op de BMR reageerde onze oudste ook rampzalig.”

“… oja. Ja. Ja misschien herinner je je dat dan toch niet meer…”

En toen waren ze gelukkig weer gerustgesteld haha, en durven ze voor Nmr 2. Vooral m’n schoonmoeder is met al dr onderliggend leiden heel bang zo’n “nummertje” te worden wat dan overlijdt door de bijwerkingen.

5 likes

Nou, ik heb een dosis Pfizer, een vaccinatiebewijs en een vreselijk smerig bakkie koffie gescoord zonder een cent te moeten betalen. Wat is het leven toch goed :partying_face:

15 likes

Ik weet niet precies welk vaccin dat was, maar mijn moeder heeft daarvan best een flink litteken op haar arm. Laatst zag ik iemand van haar leeftijd met zo’n zelfde plek. Dat is ook gewoon normaal, maar iedereen lijkt vergeten te zijn dat zij vroeger ook allerlei vaccins met bijwerkingen hebben gekregen.

4 likes

Was dat niet het pokken vaccin? Mijn ouders hebben ook allebei zo’n plek op hun arm.

4 likes

Ja, dat dacht ik al (maar wilde niet iets doms zeggen haha). Net alsof ze daar zo’n pok hebben.

2 likes

Ik snap waarom het vaccin in de arm wordt geprikt, maar eigenlijk lijkt het mij zoveel chiller als het gewoon in de bovenbeen spier werd geprikt. Ik moet mezelf daar toevallig elke maand injecteren en eventuele spierpijn loop je er dan zo uit. Nog chiller is in de bil, maar dat kunnen we de GGD al helemaal niet aandoen :rofl:

2 likes

Zal wel met snelheid te maken hebben. En met de open hokjes. Anders moet je allemaal afgesloten hokjes bouwen en mogelijk ook aanbieden dat mensen door hetzelfde geslacht geprikt worden. Bovenbeen kan trouwens wel begreepbik van mijn man. Die stond zo te bibberen (angst) dat ze vroegen of hij ook graag liggend geprikt wilde worden en dan mocht het ook in het been.
Niet nodig voor hem, hij geloofde me eindelijk dat het trappelen van de kat in op z’n buik vele malen pijnlijker is :joy:

4 likes

Mijn ouders ook. Ik vond dat vroeger echt fascineren en bedacht er hele verhalen over. Het leek ook echt wen ‘hapje’ uit de arm.

3 likes

Bilspier mag bij uitzondering ook, daar beslist de arts over! Is natuurlijk geen gewoonte, maar sommige mensen vragen er expliciet naar.

3 likes

Ik mag morgen in het ADO stadion! Zoveel zin in. Zo lang naar uitgekeken. Ben heel benieuwd

5 likes

Ik ben vandaag gevaccineerd met Pfizer! :partying_face:

19 likes

M’n eerste vaccin ging trouwens goed! De prik viel me helemaal mee (dat vond ik ook niet zo eng) helaas voor mij moest ik ipv 15min, 30min wachten (ivm een voedselallergie) dus toen hikte ik wel telkens beetje tegen een paniekaanval aan. Maar de mensen daar waren zo lief. Voel me nu overigens prima, voel me wel beetje koortsig en heb net even opgemeten en heb 38,2 (m’n vaccin zit er nu zo’n 4uur in). Zijn er meer mensen die zo snel na het vaccin koorts (of andere) klachten kregen? Voel me overigens verder prima, ga zo lekker op de bank met een pokebowl het EK kijken.

6 likes

Ik werk heel dicht bij een priklocatie en ze kwamen vragen of we een prik wilden, dus hoppa, iedereen die nog niet geweest was naar die locatie :joy:

39 likes