Caronatopic #11

Ik ben ook echt een watje maar ik dacht bij deze nou volgens mij is het niet goed gegaan en zat je er maar 1 mm in…
je voelt er echt bijna niks van

1 like

binnenkort gaat de ANWB deze ook verkopen.
Anders bestellen op sdu.nl.
Ik heb mijn boekjes vandaag binnen gekregen nadat ik besteld had toen het aangekondigd werd.

1 like

Ik denk niet dat ik nog zo’n boekje ga halen, zie niet echt een toegevoegde waarde :woman_shrugging:t2:

Ik verder ook niet, heb t alleen gedaan omdat ik er al een had. En ik heb er een omdat ik moest aantonen dat ik een bepaald vaccin had gehad (gele koorts denk Ik?). Overigens niemand die er ooit naar kijkt, maar als ik ooit door een aap wordt gebeten vind ik t wel chill dat ik niet eerst de GGD hoef te bellen hoeveel rabiës vaccins ik ook alweer had gehad. (De struggles die je had voor de pandemie :sweat_smile:)

2 likes

En dat is een foutje? Misschien even bellen dan en gewoon wijzigen naar 2 afspraken?

Ik heb vanmorgen mijn 1e pfizerprik gehad :partying_face:

2 likes

Ik heb tot ongeveer m’n 18e met traanogen in de rij gestaan voor het griepsvaccin. Ik vond en vind prikken echt verschrikkelijk, vroeger veel te vaak gebeurd. Maar ik kan echt oprecht zeggen dat ik van dit vaccin niks heb gevoeld tijdens het zetten. Ik zei echt tegen diegene die me prikte; ‘huh, zit hij er al in?’ terwijl ik normaal mega gefocust ben op die prik. Mensen om mij heen hadden hetzelfde. Bij mij helpt het soms om te letten op mijn ademhaling (neus in, mond uit) zodat je rustig blijft en niet gaat hyperventileren ofzo, maar goed ik weet niet wat jij fijn vindt natuurlijk.

6 likes

Ik heb hetzelfde, ben altijd heel bang voor prikken, maar deze voelde ik echt nauwelijks. echt 1 seconden een spelden-prikje en dat was het. Ook nauwelijks pijn erna!

4 likes

omg ik weet precies welke geur je bedoelt :smiley:

1 like

Ik heb 5 dagen geleden mijn eerste vaccinatie gehad (Moderna) en sinds gisteren zijn de lymfeklieren bij mijn sleutelbeen erg pijnlijk en opgezet. Ik had al gelezen dat dit een mogelijke bijwerking kon zijn, maar voelt echt heel naar. Hopelijk wordt het snel weer minder.

Ik heb gewoon maar zo’n boekje besteld bij het SDu, kwam vandaag binnen en moet vandaag ook prikken. T was 8 euro en ik dacht nou ja dan heb ik m maar en stel ik ga ooit naar India ofzo ben ik m toch ook nodig dus wat maakt t uit

1 like

Ben benieuwd wat alle wappies nu gaan doen… mijn broer zei dat ze waarschijnlijk mondkapjes gaan dragen en afstand houden om zich te beschermen tegen gevaccineerden :rofl: dan is de cirkel weer rond

34 likes

Ik kan over een uurtje de eerste prik gaan halen en ik ben me toch een partij zenuwachtig en misselijk (prikangst)… Het helpt wel echt om jullie verhalen te lezen, maar pfff… ik zal heel blij zijn als ik de eerste straks gehad heb

1 like

Wauw. Deze universiteit.
Vanwege corona heeft het ministerie dus besloten dat het college geld komend studiejaar 50% wordt. Daar valt natuurlijk sowieso al wat van te vinden, want wat hebben nu afstuderenden daar nog aan. Terwijl ze wel matiger onderwijs hebben gehad afgelopen jaar.

Maar nu heeft mijn uni dus besloten dat je je vanaf volgend jaar niet meer als deeltijd student mag inschrijven; je mag wel je studie deeltijd volgen maar moet ten alle tijden het voltijdstarief betalen.
Dus ik vroeg: klopt dat wel? Want je maakt toch maar van de helft van de faciliteiten gebruik etc.

Krijg terug: Ja, want door corona betaal je maar 50%, dus voor jou als deeltijd veranderd er niks.
Zo komt dat corona voordeel toch al helemaal niet bij de student terecht :’)?

3 likes

Wat een naaistreek zeg. Misschien iets om bij het LSVB (landelijke studenten vakbond) aan te kaarten.

3 likes

Nee, je hebt er eigenlijk vrij weinig aan.

2 likes

Oh das misschien wel een goeie ja!

Edit: gemeld haha.

4 likes

jep; Collegegeldtarieven 2020-2021 - Collegegeld - UvA Studenten - Universiteit van Amsterdam

Sinds een half uur! Ik was heel zenuwachtig, maar hij zit er gelukkig in. Nu hopen dat mijn klachten minder erg worden :four_leaf_clover:

3 likes

Masseren van de plek werd hier trouwens afgeraden vanwege het afbreken van eiwitten oid. Ik werd er gisteren op aangesproken door een medewerker (dat tikte ik gisteren al). Hopelijk werkt het nu alsnog en heb ik niet het vaccin verpest :innocent:

1 like

Nou ik heb dus echt erge hoofdpijn door de prik, ben zelfs naar huis gegaan van werk. Ook is mijn hele arm echt pijnlijk😞
Volgende prik gelukkig in mijn vakantie