Ik heb nu een week na de tweede prik toch wel veel hoofdpijn en niet lekker.
Vorige prik had ik deze hoofdpijn in de eerste week.
Lijf werkt hard! Maar leuk is het niet.
Bizar, welk ziekenhuis werkt hij dan?
Jbz in Den Bosch, wel fijn om te zien aangezien 't aantal besmettingen hier een paar weken geleden nog best hoog was
Weet iemand of het gebruik van medicinale cannabis de effectiviteit van het vaccin kan verstoren? Voel me zo kut en heb het sinds gistermiddag (1e vaccinatie) niet durven nemen. De apotheker klonk niet erg overtuigend in zijn advies en ben gewoon heel bang dat ik het vaccin zelf minder effectief maak. Mijn huisarts verwijst voor alles rondom medicinale cannabis naar de leverende apotheker dus heeft ook geen advies.
Er is een medische informatielijn omtrent vaccineren, misschien daar even naartoe bellen en de situatie voorleggen? Nr is 08007674080
Ik zag dit toevallig laatst voorbij komen:
@CaptainCheesecake @Lemongrab dank beiden. Ik heb dat telefoonnummer gebeld (voor evt anderen: het was 088 ipv 0800). Aardige meneer die aangaf dat het gebruik wel een paar procent in effectiviteit zou kunnen schelen. Hij zei dat ik het een week zou kunnen proberen uit te stellen maar dat wordt wel pittig. Ik zit al sinds maart 2020 zo in angst ik wil gewoon echt niet, ook al is het maar een paar procent, minder effecitiviteit krijgen.
sorry warrig verhaal dankjewel nogmaals voor meedenken ik moet nog even nadenken wat ik besluit te doen
Oooh sorry dat ik het verkeerd had getypt voor je! Lastige situatie zit je in, hopelijk lukt het om nog even goed na te denken. Knuffel voor jou!
Nu voel ik me echt heel stom dat ik mān arm heb zitten masseren Ik dacht toch echt dat dat de conclusie was uit dit topic, dat het zou helpen. Nu hoop ik maar niet dat ik iets āverpestā heb. Verdikkie.
In āmijnā ziekenhuis (Tilburg) liggen er op dit moment exact: 0 op de IC, 3 positieve geteste en 5 verdachte maar nog niet positief getest/in afwachting.
We hebben een schema online die continue bijgewerkt wordt. Zo fijn om de lijntjes te zien dalen!
Hmm, misschien maakt het uiteindelijk dan weinig uit. Ik moet zeggen dat ik ook geen spierpijn heb nu. Alleen als ik eraan kom voelt het een klein beetje beurs⦠maar misschien heb ik dan gewoon geluk?
Edit: ik denk nu ineens aan de laatste vaccinaties van mān zoontje een paar maanden geleden. Toen zei de arts wel dat het hielp tegen de spierpijn om zijn bovenbeentjes een poosje te masseren.
Nou, de eerste zit er in! De zenuwen voor de prik zelf waren van tevoren nog wel heftig, maar degene die me prikte was zo ontzettend lief en begripvol, en ik mocht ook gaan liggen en mijn vriend mocht mee naar binnen. Als het kon zou ik een vijfsterrenrecensie geven haha
Yeeeesss, eerste zit erin! Zit nu mān 15 minuten uit. Echt heel blij mee! Zolang al naar uitgekeken.
De prik wordt bewust in een spier gezet. Dan kijkt mij masseren van die spier niet verstandig. Het vaccin mijn zijn eigen werk doen in de spier.
Hoe waren jullie bijwerkingen?
Donderdag om 12.30 geprikt en vanaf die avond 19.30 heb ik een gekke stem, kriebeltje in mijn keel
en inmiddels hoest ik ook lekker.
Moet wel zeggen dat was ook in combinatie met heftige hooikoortsklachten en super moe zijn.
Maar vraag mij gewoon af of ik dit de tweede prik weer kan verwachten, of dat het dan rustiger aan gaat.
Ik vraag me eigenlijk af of je moet testen als je bijv. koorts krijgt na het vaccineren. Lijkt me van niet omdat dat waarschijnlijk een bijwerking is van vaccineren, maar bijv. hoesten kan (lijkt mij) niet door het vaccin komen dus dan wel testen? En mag je het huis uit met koorts na vaccinatie?
Maar als het echt het effect van het vaccin significant zou verminderen, zouden ze standaard na het zetten zeggen: masseer de plek absoluut niet.
Ik had de dag na mijn vaccinatie koorts, en toen had ik die hulplijn gebeld en zij zeiden dat je dit onder vaccinatie klachten mag scharen, zolang er geen symptomen bijkomen als hoesten, benauwdheid enzo. Maar ik ben toen wel binnen gebleven totdat het over was voor het geval dat
Ik heb niet gemasseerd en had ook niks. Vrienden van mij hetzelfde, dus is meer kwestie van geluk hebben. Mijn vriend was bijv wel wat vermoeid een paar dagen.