Caronatopic #11

Ik zou hier denk ik wel een test voor doen, keelklachten horen niet bij de vaccinatiebijwerkingen! De bijwerkingen zijn of systemisch (koorts, vermoeidheid) of lokaal bij de vaccinatieplek (pijnlijke of stijve arm), lokale bijwerkingen in de luchtwegen komen niet van de vaccinatie.

1 like

Ja dat klinkt ook wel logisch. Nou, ik leg me er maar bij neer en zal de volgende keer niet masseren :grimacing::woman_shrugging:t3:

2 likes

Bij ons ook maar 2 ofzo (Vlaanderen).tegen NLse grens. Woehoe!!! (We krijgen dagelijks corona updates)

1 like

Hier zit ook de eerste vaccinatie erin! Voelt echt enorm onwerkelijk nog.

Ben wel echt een hypochonder dus scan mezelf nu al continu of ik ergens last van heb pfff…hopelijk kan ik dat snel weer loslaten.

8 likes

Ik heb m ook! Moderna heb ik, was lichtelijk teleurgesteld, maar nu niet meer hoor :wink:

2 likes

Heb ik ook net gedaan. Heb geen hekel aan dit soort prikjes, maar het is toch anders als je het bij jezelf moet doen. Als iemand anders het doet weet je niet precies wanneer het prikje komt maar nu wel, was helemaal gespannen.

Misschien domme vraag maar wat geldt straks als ‘evenement’ als je binnenkomt met je vaccinatiebewijs of negatieve test. Snap dat een voetbalwedstrijd etc een evenement is maar op testenvoortoegang staat bijvoorbeeld ook horeca, geldt dat dan straks ook als je uit eten wil?

We waren gister in een redelijke jubelstemming omdat we de uitnodigingen voor de laatste vaccinatieronde de deur uit hadden (tweede AstraZeneca voor de groep van mei, 4 weken naar voren gehaald, mocht van Hugo)…

Krijgen we vanmiddag weer mail of we ook nog even de selectie van de medische risicogroep jeugd willen doen en daarvoor zelf de uitnodigingen printen en versturen of zelf bezorgen. :expressionless:

28 likes

Bedankt voor je voice of reason als er hier weer paniekzaaiende berichten geplaatst worden

6 likes

Ja, dat had ik ook gelezen en dat stelt me enigzinds gerust; als het bij een verkoudheid blijft is het natuurlijk ook helemaal niet zo erg. En daar probeer ik ook aan te denken. Maar ik merk gewoon dat ik Covid het afgelopen 1,5 jaar in mijn hoofd zo erg heb gemaakt dat ik het hoe dan ook wil voorkomen, en dan klinkt 68% (in mijn paniek) als veel te weinig. Maar als ik het ga relativeren is dat natuurlijk helemaal niet zo heel slecht en is de griepprik niet veel beter (wat voor mij ook gevaarlijk kan zijn), maar relativeren is soms een beetje lastig door angst.

Sorry, ik zal het verwijderen.

Pff ik was eigenlijk van plan om morgen te bellen voor Janssen, omdat mijn tweede prik exact in het midden van mijn 3 weken vakantie valt. Ik boek nooit iets qua vakantie maar als het even kan zou ik wel heel graag weggaan, en dan zou volledig gevaccineerd zijn natuurlijk wel heel fijn zijn. Maar nu zit ik steeds aan die zeldzame bijwerking te denken en twijfel ik toch weer, weet het echt even niet meer zeker /:

Bij mij duurde het echt best een tijdje, 3 weken ofzo

2 likes

Dáár kan ik inmiddels wel rationeel over denken geheh, maar die kans is ècht heel klein. De pil en een vliegvakantie hebben een grotere kans op trombose. Ik weet niet wanneer je prikken en je vakantie zijn, maar kan je eventueel bellen of het eerder kan? Dat je nog (ruim) voor je vakantie de tweede prik hebt gehad, mocht je echt geen Janssen durven?

1 like

Waar ben/word jij gevaccineerd?

• (Redelijk) in de buurt van waar ik woon (of familie, partner etc)
  • In de buurt van waar ik op vakantie ben op dat moment
  • Biblebelt dorp of andere obscure plek (ver weg) omdat daar vroeg plek was
  • Biblebelt dorp of andere obscure plek omdat ik daar woon
  • Op mijn werk (bv ziekenhuis)
  • Een club of monument of andere “bijzondere” locatie
  • Een kerk
  • Een sporthal of iets dergelijks
  • Ergens anders
  • Ik word niet gevaccineerd

0 stemmers

1 like

De eerste op mn werk (een ggd locatie waar ik werk) en de tweede bij een ggd locatie waar ik niet werk. Haha :+1:

Mijn eerste prik staat in het vaccinatieoverzicht, hopelijk wordt de tweede er ook snel in gezet

1 like

Ik zag dit ook in de presentatie staan van van Dissel. Maar daar wordt vooral naar Pfizer en astra gelinkt.
Mag ik er vanuit gaan dat Pfizer en moderna redelijk dezelfde percentages hebben als het gaat om bescherming voor de delta variant?

Dat was inderdaad wel heel mooi geweest maar ik heb over vier weken al vakantie dus dat red ik niet meer helaas! Moet ook wel zeggen dat ik er nu zo 's ochtends al wel weer rationeler over na kan denken dan gisteravond moe in bed haha

1 like

Ja daar zat ik ook nog aan te denken inderdaad, maar kon het net als jij niet echt ergens terugvinden meer. Ga nog wel even googlen haha!