Caronatopic #11

altijd op 1 locatie in de regio.

1 like

Als er 200k beschikbaar zijn dan valt 7k wel mee :woman_shrugging:t3:

Ja, maar ik weet niet hoeveel call agents er zijn om die bellers aan te nemen. Daarom is het overbelast.

Oh ja, ik vind het ook helemaal niet vreemd dat het overbelast is, maar het geeft me nog hoop dat er nog vacccins beschikbaar zijn

1 like

70000 toch? Wel goed!

1 like

Nee is geen fout. Sinds kort krijgt iedereen die bewezen corona heeft gehad maar 1 prik. Je MAG wel een tweede, maar is niet noodzakelijk. Ik ga er dan ook vanuit dat ik gewoon een groene QR-code krijg als ik op vakantie wil (en zo niet dan neem ik alsnog een 2e) :stuck_out_tongue:

Ja dat had ik ook gelezen maar dacht misschien is er ergens een lijstje te vinden. Want opzich zou ik best graag Janssen willen maar als ik daarvoor 45 minuten moet rijden dan niet (geen auto haha) dus dacht dan hoef ik ook niet proberen te bellen als het bij ā€˜mijn’ locatie toch niet wordt gegeven

Wow ik snap wel dat je hem om prikangst en vakanties zou nemen maar had echt niet zo’n grote toestroom verwacht? Maar misschien is die groep gewoon best groot of willen mensen er sowieso zsm vanaf zijn ofzo? Ik voel deze noodzaak niet dus lastig te begrijpen.

Is er al hier iemand al überhaupt doorheen gekomen?

Volgens deze logica zijn er dus ruim genoeg eigenlijk.
Ik bel nu af en toe nog een keertje, maar denk dat het later op de dag pas gaat lukken, ik heb blijkbaar niet zo’n geluk als de rest.

Echt he. Als het nou nog een half jaar duurde voordat ik mijn pfizer/moderna zou krijgen oke, maar nu gaat het echt om een paar weken verschil. Maar misschien komt het ook omdat ik bij het janssen vaccin denk van: oke de kans op die speciale trombose bijwerking is klein, maar wat nou als ik nou net die pechvogel ben :see_no_evil:

2 likes

Ik denk echt dat de grootste drijfveer vakanties is :see_no_evil:! Stel je bent met 2 volwassene en 3 tieners, dan moeten die tieners alsnog testen, maar die 2 volwassene iig niet meer, scheelt toch snel 200/300€ (geloof dat in NL je straks wel gratis kan testen voor vakantie, maar om ban buitenland naar NL te vliegen moet je daar ook getest worden en dat ja nog niet gratis)…
Plus dat je dan niet in quarantaine hoeft.

1 like

Dat zeg en bedoel ik toch ook helemaal niet? Ik kijk er van op dat is alles.

1 like

Volgens mij gebeuren dit soort taferelen ook alleen in Nederland haha

Zie in Duitsland mensen niet 1200 keer achter elkaar bellen voor een ander vaccin om eerder op vakantie te kunnen bijvoorbeeld.

11 likes

Ja en het lijkt wat simpeler te worden als je bijv. door meerdere landen wil reizen. Het lijkt mij wel lastig als je bijv. naar Oostenrijk gaat en je wil op de terugweg tussenstops met overnachting maken in Duitsland dat je dan wellicht een PCR-test moet doen in Oostenrijk om in Duitsland te kunnen overnachten. Dan is het gewoon een stuk handiger als je gevaccineerd bent.

4 likes

Ik vind dit toch altijd aparte opmerkingen. Denk je nou echt dat Nederlanders zo bijzonder zijn dat dat alleen hier gebeurt?

9 likes

Ja ik ook, de Volkskrant houdt het mooi bij:

2 likes

Wel goed teken toch dat zoveel mensen zo graag een vaccin willen!

8 likes

Nou in 't geval van corona wel ja. Volgens mij is er ook nergens ter wereld zoveel geprotesteerd tegen corona als hier

Dus ik vond dit wel typisch ja

Ik mag mijn prikkie vandaag halen woooeh. Wat is jullie ervaring met sporten na de vaccinatie? Wil vanavond wel gewoon gaan eigenlijk. Maar even kijken hoe ik me voel.