Caronatopic #11

Maar iedereen moet dit toch zelf weten? Hoe meer mensen snel gevaccineerd zijn, hoe beter denk ik dan. Ik zelf voelde dus ook echt heel weinig van de prik en vind prikken ook echt niet leuk en best eng, maar ik kan me voorstellen (nja eigenlijk niet want ik heb het niet) dat het voor mensen die ècht prikangst hebben, echt een mega drempel is. Die mensen wéten wss dat er misschien een tweede prik moet, maar dat is nog helemaal niet zeker dus lijkt het me voor die mensen al helemaal niet fijn dat er nu zo gespeculeerd wordt :relaxed:

Maar dan nog is het toch best een makkelijke afweging als je echt heftige prikangst hebt? Moderna/Pfizer is gegarandeerd twee prikken, Janssen is in principe een prik met wellicht een kans op een tweede? (geen idee hoe groot die kans is, maar het is altijd minder dan de garantie op twee prikken die je bij de anderen hebt)

Dit idd… Ik reageerde vroeger écht heel heftig. Heb vakanties, stages en eerste hulp bezoeken vermeden om prikangst. Ben wel eens hyperventilerend gillend weggerend, mezelf opgesloten op de wc. Nachten niet geslapen, kalmeringsmiddelen geslikt als ik moést bloedprikken.

Als je echt heftig bang bent en je gaat, naar welk vaccin dan ook, zou ik wel een standbeeld voor je willen neerzetten. Ik had het denk ik niet gedaan 10jr geleden. Als dat had betekend dat ik nooit meer op vakantie kon: prima. Ik had me al vanaf het begin van de pandemie denk ik druk gemaakt om het eventueel uitkomen van een vaccin. Dat heb ik namelijk ook gedaan bij de Mexicaanse griep in 2009. Zo bang dat er een vaccin zou komen en ik dat zou moeten nemen.

Het voelt alsof iemand zegt: dat buis staat in de fik en er is een reeële kans dat je er niet levend uit komt maar ik ga je nu toch dwingen er in te gaan. Succes!

Ratio is echt onbelangrijk… voor iedereen met angst die is gegaan, een virtueel standbeeld voor jou. Bij deze :heart:
Ik ben trots op je, als je gaat voor jezelf en / of voor de ander. Je bent een stukje in de bestrijding van deze pandemie :kissing_heart:

29 likes

Janssen is een prima betrouwbaar vaccin, met nihile kans op bijwerkingen en in mijn geval ben ik zes weken eerder volledig beschermd zijn dan met pfizer/moderna. Dus ja, graag!

16 likes

Ik hoef eigenlijk maar 1 prik omdat ik corona heb gehad, maar ik wil er wel 2. Bel ik naar dat algemene telefoonnummer, krijg ik te horen dat ik dan eerst m’n 1e prik moet halen en daarna opnieuw moet bellen? Hadden andere mensen dat ook?

Oh wat moet dat heftig zijn geweest voor jou… hoe ging het prikken deze keer? Ik weet ook gewoon dat ik kan lullen als brugman op dat moment maar dat ik iemand echt niet anders ga laten voelen. Enige wat wij kunnen doen is een stukje extra zorg en aandacht bieden. Vind het wel echt heftig voor deze mensen en probeer altijd te benadrukken dat het super goed en knap is dat ze er tóch zijn.

1 like

Ik heb ook gebeld om die reden, maar ze heeft voor mij gewoon 2 afspraken ingepland.

Mijn moeder heeft 1 vaccinatie gehad, omdat ze in maart corona gehad heeft, maar wil nu eigenlijk toch 2. Kan ze daar gewoon voor bellen? Ze is op 3 juni gevaccineerd met Pfizer

1 like

Weet iemand tot hoe laat die janssen lijn “open” is? Mijn vriend heeft nog steeds geen afspraak.

Voor de andere vaccins wordt ook al een tijd onderzocht of er nog een extra boosterprik gegeven moet worden dus wat dat betreft heeft Janssen nog steeds voordeel. Ook na pfizer of moderna bestaat de kans op een extra prik.

Jeeeej mijn prikkie zit erin :partying_face: Ik vond het echt leuk haha

11 likes

Voor mij is het heel goed gegaan! Ik heb bijna 10jr geleden nu een traject gevolgd hiervoor en ben er redelijk vanaf. Ik reageer soms nog wel lichamelijk (flauwvallen en dan all in met stuiptrekken en overgeven en urine laten lopen, vet charmant…) dus dat geef ik wel aan en ben dus apart geprikt door de arts :slight_smile:

Prikangst traject

Ik heb destijds een traject met lachgas gehad. 4x, voor hepB en titerbepaling. Ze nemen dan echt een uur de tijd, en de dosering lachgas wordt per keer afgebouwd. De laatste keer is me toen zónder lachgas gelukt - was echt een euforisch moment voor mij en m’n man :see_no_evil:

Ik kreeg ook ademhalingstechnieken etc, de whole package.
Koste een rug. Maar was het geld me dubbel en dwars waard.

8 likes

Ik lees nu 20:00 op nos! Dus hoop dat ie een afspraak heeft kunnen maken anders gaat het vandaag niet meer lukken

Nee nog niet helaas. Morgen maar weer proberen.

Weet niet of t wat toevoegt maar misschien voor degenen die twijfelen en positieve verhalen willen horen, bij deze:
Heb vandaag mijn 1e prik gehad, Pfizer. 6 uur later (inmiddels) nergens last van, geen zere arm, geen roodheid, geen ziek gevoel.

3 likes

Ik was vanmorgen (zondag 16u 2e prik gehad) wel echt ziek moe. Maar ik ben ook zwanger, dus ik ben al weken moe en koppel het niet snel aan het vaccin haha. Maar ik ben om half 9 op de bank in slaap gevallen (was net 1,5 uur wakker…), schrok om 10 uur wakker.

1 like

Ik ben 3 weken moe geweest waarvan de eerste week het ergste en daarna was ik gewoon weer mijn normale ik. Ik heb afgelopen weekend de tweede prik gehad en ben wederom weer een beetje meer moe maar minder erg dan de vorige keer. Maar ik neem het lekker voor lief. Er is niets fijner dan je veilig voelen en minder gauw in het ziekenhuis te komen met kutcorona. Ik heb btw wel al die weken gewoon gewerkt.

1 like

Ik kom net thuis en lees net over Janssen. Moet nu zo hard lachen dat er vanmiddag zo ontzettend veel gedoe was en nu blijkt dat er maar iets van 78.000 afspraken zijn gemaakt van de 200.000 :joy:
En over prikangst, bij mij heeft het denk ik ook niet heel veel met de pijn te maken, maar gewoon het idee van die naald iew. Maargoed het is ook niet rationeel, dat is ook wel vaak het geval bij een angst lijkt me.
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om een begeleider helemaal mee te slepen?

1 like

Voor mij in de rij had een vrouw iemand mee ja.
Er was bij mij ook 1 hokje met helemaal een gordijn erom. Kan me voorstellen dat je dat ook fijner vindt… hebben ze vast wel begrip voor.

Ja, ik had mijn vriend meegenomen, die mocht ook bij het prikken zelf zijn. Ik had op de verklaring aangegeven dat ik in het verleden ben flauw gevallen bij prikken (heb ook prikangst) en werd toen in de prikhal een bepaalde route op gestuurd en ze vroegen ook of ik hem liggend wilde krijgen, dat kon ook. Dat hij mee was, was ook geen enkel probleem!

3 likes

Ik was vandaag met m’n vriend mee! Deden ze helemaal niet moeilijk over, kon gewoon met hem het hokje in. En hem daarna ff lekker afgeleid met voetbal en het EK.