Bij mij was m’n moeder mee. Er werd helemaal niet gevraagd waarom ze mee was.
Gisteren mijn eerste prik gehad
Alleen was er een storing met mijn registratie waardoor mijn registratie kaart naar mijn huisadres gestuurd wordt.
Zit daar nu (waarschijnlijk overbodig) door in de stres, omdat ik die nodig heb voor mijn 2e prik
Ik heb gewoon gezegd dat ik er twee wou en toen kon ik er meteen twee inplannen, dat was prima! Als je geen zin hebt in gedoe kan je altijd gewoon “nee” antwoorden op de vraag of je Corona hebt gehad, dan kan je er ook meteen twee inplannen.
Bij ons mochten kinderen wel mee! Er was zelfs een diploma voor ze (“ik ben een geweldige prik hulp!”) en dan met kleurplaten en potloden zodat ze die 15min konden tekenen
Ik word morgen gevaccineerd in de woonplaats van mijn vriend, maar ik ben vergeten mijn uitnodiging en die gezondheidscheck mee te nemen. Ik las hier al dat die gezondheidscheck op de locatie ook ligt, maar weten jullie of ze ook nog actief naar de uitnodiging vragen? Ik heb mijn afspraak gemaakt op basis van leeftijd (1992). Ik zou vanavond nog op en neer kunnen met de trein, maar natuurlijk liever niet.
Nee ze vragen niet naar de uitnodiging.
Ik hoorde op de radio dat er een update moet komen van de app en die komt in de loop van de ochtend. Dus dan moet je de app eerst updaten en dan kun je ergens je vaccinatie bewijs erin zetten.
Ik mag vanmiddag om 13.30 uur voor prik 3. Hoewel ik dus Curevac prik 1 en 2 heb gehad vind ik het toch wel weer heel speciaal.
Mooi weer dus ik ga lekker op de fiets, priklocatie zit 10 km verderop.
Update: dinsdagavond prik 1 gehad van Pfizer. Gisteren wel een zere (boven)arm, maar gewoon gewerkt en gesport. Vandaag eigenlijk al helemaal geen pijn meer in mijn arm. Ik was best bang voor bijwerkingen en natuurlijk verschilt het per persoon, maar ben blij dat het nu zo verloopt.
Vandaag is het 2wkn na m’n 2e prik, dus nu is het écht klaar (gevoelsmatig, voor mij persoonlijk dan).
Ik ook. Net op tijd voor een mondkaploze wereld.
Beetje off topic. Jij had/hebt prikangst toch. En heb zelf echt nul problemen met prikken. Maar is t gewoon net zo onlogisch als andere angsten? Maar voelt t voor jou wel echt alsof t iets heel ergs is?
Ja het is super onlogisch. Ik voelde me echt alsof iemand me ging vermoorden. Alsof ik dood ging en dat niet ging overleven en rationeel weet ik dat het niets voorstelde. Maar alles in mijn lijf deed fight/flight en als ik dan toch geprikt moest worden ook nog een freeze in de vorm van flauwvallen met een soort epileptische uiting
Wat ik iets hierboven ook schreef; als of iemand dus heel droog van je verwacht dat je een brandend huis in loopt met de mededeling: ja de kans is groot dat je daar dood gaat maar doe het toch maar! Zo voelde het. Terwijl je weet dat het huis niet écht in brand staat.
En idd; zo lekker, net op tijd voor die mondkapjes weg gaan.
Echt bizar hoe het menselijk brein werkt. Ben blij dat t erop zit voor je.
Er is mij wel uitgelegd toen dat het een enigszins logische angst is. Omdat er iets (naald, niet de vloeistof) in je lijf gaat en je dan een afweermechanisme hebt om dat te weren. Want je wilt niet ‘zomaar iets in je lijf hebben’. En dat zo’n afweermechanisme dan versterkt wordt door een of meerdere negatieve ervaringen (als kind in houdgreep genomen worden en ‘gewoon doen niet zeuren’).
Ik ben heel blij dat ik er nu vanaf ben. Ik zal nog steeds geen bloeddonor worden, maar als het moet of beter is voor me, dan kan ik het nu wel. En ben ik niet meer bij elk buikpijntje bang: shit als dit ernstig is, dan ga ik liever dood dan naar de SEH te gaan. Ik kan dat beter niet doen - want als ik dan val, dan moet ik misschien naar het ziekenhuis of gehecht worden Etc. Het beheerste in die zin echt wel m’n leven!
Ik heb me als jongere aangemeld om toch het j&j vaccin te nemen en ik mag zaterdag gaan voor de prik. Eindelijk, ik ben zo excited
Ik heb gisteravond mijn eerste Pfizer prik gehad. Tot nog toe alleen een beetje stijve bovenarm en beurse plek. Hopelijk blijft het bij dit
Ik doe nog niets meer dan het afgelopen jaar totdat ik en mijn moeder volledig gevaccineerd zijn. Toevallig is dat vandaag dus over 2 weken ga ik wel weer wat meer doen denk ik. Maar precies om de reden die jij geeft: ik heb niet voor niets al zo lang extreem voorzichtig gedaan om het dan in de laatste weken nog op te lopen en evt door te geven. Zou ik ook hebben gedacht als ik over 4 of 5 weken pas volledig gevaccineerd zou zijn bijvoorbeeld. Ik zou dus als ik jou was gewoon nog even wachten eigenlijk
Ik zou het laten afhangen van of je afstand kan houden en of het binnen/buiten is. Is het buiten en kan je afstand houden zou ik gaan.
Maar snap het ook goed dat mensen zeggen: ik wacht tot ik volledig gevaccineerd ben.
Hier ook! 2 dagen geleden Pfizer gehad, nergens last van. Dus niet iedereen krijgt per se bijwerkingen (:
Ik zou in deze situatie gewoon gaan. Als je er verstandig mee omgaat (buiten blijven, 1,5 m) is de kans echt nihil dat je iets oploopt. En al helemaal extreem klein omdat je je eerste prik al gehad hebt. Gewoon voorzichtig zijn en blijven, dan is er niks aan de hand (en collega’s weer zien kan ook heel belangrijk zijn!)