Ik zat er gister precies zo bij! Misselijk van de zenuwen, maar echt: het viel me enorm mee.
Er was bij Nieuwsuur laatst een item over dat geen handen schudden ook heeft geholpen tegen allerlei andere virussen en dat het best goed is om dat erin te houden! Ik snap je helemaal in ieder geval, ik zie ook de toegevoegde waarde van die handen niet in. Laatst op mijn werk ging een oudere al gevaccineerde collega los over de vraag waar de hem beloofde ‘summer of love ‘ was nadat een aantal jongere vrouwelijke collega’s nog steeds geen zin hadden in drie zoenen 🥲
hè gatver echt fout op meerdere niveaus
Nou tot nu valt het qua bijwerkingen bij mij heel erg mee. Inderdaad wel echt last van mijn arm, beetje dat gevoel van spierpijn. Gister wel hoofdpijn gehad en wat moe, maar na twee paracetamol was dat ook zo over. Vannacht had ik lichte verhoging en erg warm maar dat is inmiddels ook verdwenen.
Ik heb mijn prik gehad! Ik vond het zoooo spannend. Mijn hartslag was legit 130 net voordat ik de prik kreeg. De mevrouw was heel lief want ik vertelde haar wel dat ik het spannend vondt.
Echter de prikken die ik me van vroeger kon herinneren vallen echt in het niet. Ik voelde nikss.
Nu nog even 15 minuten wachten en dan naar huis.
Ik ben blij dat ik de eerste prik heb en ik ben trots op iedereen die ik vandaag gezien heb bij de priklocaties!
Echter heb ik wel moeite met het feit dat alles ineens zo open gaat. Ik ben er nog niet klaar voor ofzo.
Echt bah, gatverdamme. Gore lef van zo’n vent. Maar ook weer extra bevestiging dat dit soort mannen dus die drie zoenen etc echt graag willen en zien als aanrakingen met vrouw. En je dit dus als vrouwelijke collega niet moet willen. Ik zou hier misschien zelfs melding van maken bij leidinggevende
Denkt waarschijnlijk dat ie nog echt grappig is ook.
In meer Oosterse culturen zijn buigingen en knikjes ook goed ter begroeting. Wel heel hiërarchisch af en toe maar zou het absoluut geen probleem vinden als we dat hier ook introduceren.
Super chill! Ik ben nu 100% magnetisch door de tweede prik. Kijken of ik dat kan omkeren met de biostabil.
*edit; bericht weg gehaald want word echt schijtziek van iedereen die hier over de kleinste dingen heen valt. Dan maar geen positief bericht over het testen van een kind en het serieus nemen van verkoudheidsklachten.
Hoezo geruststelling voor andere ouders? Alleen maar goed toch dat je hem laat testen
Ja, eens! Altijd pro testen geweest. Maar ik ken verhalen van ouders die hun kind niet willen laten testen omdat [insert allerlei -gekke- redenen]. Het is hier altijd zo chill gegaan zonder tranen of schreeuwen. Ze weten bij de GGD gewoon wat ze doen met die kleintjes
Voor de kleintjes waren pas toch ook ander soort testen die een beetje in de neus kriebelen? Volgens mij zei toen iemand bij NOS dat het dan een beetje voelt als neuspeuteren.
Die voor volwassenen zijn ook gewoon echt niet-kindvriendelijk gebleken. Maar ik denk uit jouw verhaal te begrijpen dat jouw kindje gewoon like a champ de reguliere test gedaan heeft? Dapper!
Hopelijk is die snel weer beter.
Ja, volgensmij brengen ze de neus en keel swab bij de kinderen iets minder diep in. Ik kon het watje aan het stokje in ieder geval steeds goed zien. Voor mn gevoel verdwijnt hij bij mij als volwassene echt veel dieper mn neus in.
Als hij gewoon op basis van zijn leeftijd de afspraak heeft is er niks aan de hand, dan hoeft de uitnodiging niet mee
Ik vond het als volwassene ook echt naar. Heb de test maar één keer gedaan. Verder ook niet ziek geweest en heb vanwege werk wel zelftesten gehad, voor het geval dat. Maar die durf ik niet te doen Over een paar weken hopelijk volledig gevaccineerd zodat die rotdingen niet meer hoeven
Nou, bij mij zit ie er ook in hoor. Ik heb Moderna gekregen. Minder leuke prikervaring in spoiler Maar ik had echt een amateur als prikker, hij ramde de naald erin alsof mijn arm een dartbord wasen ik bloedde best wel? Hele pleister en meerdere watjes vol bloed. Denk adertje geraakt ofzo Nu nog nergens last van, zelfs geen zere arm.
Goed dat je je zoon hebt laten testen hoor, maar val wel een beetje over de opmerkingen dat je er nuchter in wilt blijven en als geen ander weet wat een reguliere verkoudheid is en iets dat afwijkend is. Coronaklachten hoeven namelijk totaal niet afwijkend te zijn.
Ik was het vanochtend ook vergeten. Je moet wel een ingevulde gezondheidsverklaring meenemen, maar die kan je downloaden en printen.
Spanning? Ik heb mijn lichaam en daardoor ook mijn arm zo goed mogelijk ontspannen en je voelt een prikje als het binnendringt, maar verder niets.
Weet niet in hoeverre de prikker zelf competent moet zijn. Lijkt niet een al te moeilijke handeling maar misschien onderschat ik het.
Mijn vriend en ik werden na elkaar door dezelfde gezellige vrouw gevaccineerd #romantisch