Caronatopic #11

Een discotheek hier in de buurt die afgelopen weekend open was heeft dus tot een giga corona uitbraak geleidšŸ™ƒ

2 likes

Konden we op wachten hè… Zucht :sob:

2 likes
ervaring broertje, niet lezen als je je druk maakt om je vaccinatie (ook weer niet mega erg haha

Mijn broertje moest ook vandaag geprikt worden toevallig en kreeg net 'n telefoontje van m’n moeder dat hij was flauwgevallen. Werd wel goed voor 'm gezorgd en na een halfuurtje mocht hij weer naar huis. Hij was alleen wel op z’n hoofd gevallen dus had daar nu een wond dus dat was wel vervelend. Hij zei dat ie niet per se heel zenuwachtig was maar misschien dat hij zich onbewust toch maar druk maakte dan dat hij dacht. Het zal wel gewoon toeval zijn geweest maar ik schrok wel ff toen ze belde.

Ik ga morgen naar de kapper maar ik weet niet zeker of je daar nou nog een mondkapje op moet of niet? Contactberoepen staat er niet bij als ik kijk naar de plekken waar je nog wel een mondkapje op moet, maar er staat ook dat je dus alleen nog een mondkapje op moet op plekken waar je geen afstand kan houden, en dat kan niet echt bij de kapper natuurlijk

Nee hoeft niet omdat je registreert wie er is

Ah oke dankje!

1 like

Woehoe eerste prik zit erin!

9 likes

Weet iemand of je 2 uur eerder naar je afspraak kan? Word je dan weggestuurd/is dat vervelend voor ze of maakt het niet uit?

Dat gaat toch niet zo snel… wat is je bron hiervan dan?
Volgens mij is het niet echt mogelijk dat je in de nacht van zaterdag op zondag besmet bent, je op woe al een positieve test heb… ? Niet massaal in ieder geval…

3 likes

Ik ben benieuwd wanneer we ook een QR-code kunnen maken van een herstelbewijs. Volgens Hugo vanaf vandaag maar ik zie de optie nog niet in de app.

1 like

Kan denk ik wel. Ik was zelf anderhalf uur te laat en daar zeiden ze niks van.

1 like

Ik heb zo mijn vaccinatie en er overvalt me echt zo’n gevoel van zenuwen. :woozy_face:

3 likes

Het wordt volgens mij afgeraden voor Pfizer/Moderna omdat het effect ervan niet onderzocht is. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het zoveel verschil maakt, maar volgens mij kun je ook gewoon rustig je arm bewegen tegen de stijfheid dus dat is misschien een betere optie!

1 like

Ik ken in ieder geval meerdere personeelsleden die nu allemaal positief getest zijn. Weet de exacte aantallen van de bezoekers niet maar daar schijnt de teller nu ook flink van op te lopen.

En @Whistle Ik dacht ook dat het te snel zou zijn, maar daarna zag ik dit artikel:

Weet niet of dat de plek is waar het hier over gaat maar het kan misschien toch wel…

Edit: maar zaterdagavond besmet raken en dan dinsdag al positief testen klinkt wel heel snel (zoals in het artikel) eigenlijk. Maar theoretisch mogelijk natuurlijk.

Ja het is denk ik ook gewoon een beetje wetenchappelijke voorzorg hoor… Ik kan me eerlijk gezegd echt niet voorstellen dat je zo hard je arm kan masseren dat die lipid particles van het vaccin kapot gaan. Maar goed, het is dus ook niet nodig om het te doen, dus waarom zou je

1 like

Ik geloof deze meid ook niet helemaal want ze ging zaterdag stappen en had zondag/maandag al keelpijn. En ze zou het ā€˜nergens anders opgelopen kunnen hebben’. Sure Jan.

3 likes

Ja, dat geloof ik ook niet helemaal…

Ik zie trouwens nu dat je nu een bij een QR code een rijdende fiets hebt, dus een screenshot lijkt me nu onmogelijk…

1 like

Ja dat dacht ik ook wel een beetje. De meeste mensen die afgelopen weekend uit gingen zaten daarvoor niet echt in isolatie af te wachten tot ze konden gaan feesten ofzo dus er is natuurlijk wel een kans dat het daarvoor gebeurd is. Ik denk dat als er echt een uitbraak is, dat nu ongeveer met een uitloper tot volgende week pas tot uiting zou komen.

3 likes

Dat kan :slight_smile: Tot ongeveer een week eerder dan je afspraak mag je gaan.

1 like