Het wordt volgens mij afgeraden voor Pfizer/Moderna omdat het effect ervan niet onderzocht is. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het zoveel verschil maakt, maar volgens mij kun je ook gewoon rustig je arm bewegen tegen de stijfheid dus dat is misschien een betere optie!
Ik ken in ieder geval meerdere personeelsleden die nu allemaal positief getest zijn. Weet de exacte aantallen van de bezoekers niet maar daar schijnt de teller nu ook flink van op te lopen.
En @Whistle Ik dacht ook dat het te snel zou zijn, maar daarna zag ik dit artikel:
Weet niet of dat de plek is waar het hier over gaat maar het kan misschien toch welâŠ
Edit: maar zaterdagavond besmet raken en dan dinsdag al positief testen klinkt wel heel snel (zoals in het artikel) eigenlijk. Maar theoretisch mogelijk natuurlijk.
Ja het is denk ik ook gewoon een beetje wetenchappelijke voorzorg hoor⊠Ik kan me eerlijk gezegd echt niet voorstellen dat je zo hard je arm kan masseren dat die lipid particles van het vaccin kapot gaan. Maar goed, het is dus ook niet nodig om het te doen, dus waarom zou je
Ik geloof deze meid ook niet helemaal want ze ging zaterdag stappen en had zondag/maandag al keelpijn. En ze zou het ânergens anders opgelopen kunnen hebbenâ. Sure Jan.
Ja, dat geloof ik ook niet helemaalâŠ
Ik zie trouwens nu dat je nu een bij een QR code een rijdende fiets hebt, dus een screenshot lijkt me nu onmogelijkâŠ
Ja dat dacht ik ook wel een beetje. De meeste mensen die afgelopen weekend uit gingen zaten daarvoor niet echt in isolatie af te wachten tot ze konden gaan feesten ofzo dus er is natuurlijk wel een kans dat het daarvoor gebeurd is. Ik denk dat als er echt een uitbraak is, dat nu ongeveer met een uitloper tot volgende week pas tot uiting zou komen.
Dat kan Tot ongeveer een week eerder dan je afspraak mag je gaan.
Ja ik dacht ook echt dat dit een foutje moest zijn, maar blijkbaar niet. Mijn vriend laat zich morgen testen voor een evenement zaterdag, ondanks dat hij al een geldige QR code heeft ivm Jansen vaccin aangezien hij hem pas een week geleden heeft gekregen maar ik denk echt niet dat de meeste mensen zo braaf zijn.
Huh, een week? Kan je dus gewoon bij wijze van spreken 2 dagen eerder gaan als dat je beter uitkomt? of is dit een typo
Ja dat kan! Ik ben ook een aantal dagen eerder gegaan Hun policy is volgens mij 3/5 dagen, er wordt dan ook een coördinator bijgehaald en die checkt alle data en vervroegt ook je tweede afspraak.
Edit: Ik ging het op de gok proberen en toen vertelden ze me dat dit de regels zijn.
Huh wat!? Gaat dit over Nederland? Of woon je ergens anders haha. Ik heb hier echt nog nooit van gehoord, behalve van mensen die meegingen met hun partner en dan naar voren geschoven konden worden.
Oh, maar dat kan dan alleen met je eerste afspraak toch lijkt me? Want als je bij je tweede eerder gaat zit er te weinig tijd tussen zeker?
Haha maar als iedereen ineens een paar dagen eerder gaat dan loopt alles toch in de soep
Ik was gisteren drie kwartier te vroeg, omdat ik totaal geen aansluiting heb met de locatie en dat vond ik al ongemakkelijk om te vragen :â)
Klopt het dat als je corona hebt gehad + 1 vaccinatie hebt gehad, je nog geen qr-code kan downloaden? Meer mensen die dit hebben?
Verklaart misschien waarom mân zus maandagavond 1,5 uur in de rij stond bij AFAS Amsterdam.
Klopt, er komt later vandaag een update van de app waarmee dat kan!
Oh top! Ik dacht dat die update alleen om herstelbewijzen ging enzo, maar ook dit dus. Gelukkig haha!
Iemand die kan bevestigen of het wel/niet masseren rondom prikplek wel/geen goed idee is? Heb mijn 1e prik al gehad en het wel gedaan n.a.v. het lezen hierover. Maar vraag het me nu wel af