Caronatopic #11

Ik merk wel nu het erop lijkt dat de bereidheid op vaccineren in Nederland hoog is, dat ik het mij wat minder aantrek als enkele mensen in bijvoorbeeld mijn familie of vrienden hem niet nemen. Ik denk nog steeds dat hun “zorgen” (vaak over vruchtbaarheid) onterecht zijn, maar eerder wilde ik met iedereen in discussie en nu laat ik het maar een beetje gaan.

2 likes

Ja maar de wappies zijn er nu van overtuigd dat de deltavariant van de gevaccineerden komt, want de vaccinatie krijg je in je deltaspier :roll_eyes:

Ik ben bang dat er nog weinig hoop is om mensen die echt stug tegen het vaccineren zijn op andere gedachten te brengen. Ik heb ook veel wappies in mijn familie en die maken ons belachelijk dat wij ons wel laten vaccineren

3 likes

Ja dat is waar en ik denk dat die mensen misschien nog wel om kunnen slaan bij het lezen van zo’n artikel of door ervaringen van een ander te horen.

In mijn omgeving ken ik helaas alleen mensen die of zich wel gewoon laten vaccineren, of echt heel extreem wappie zijn, zit geen tussenweg in. Ik projecteerde dus op mijn omgeving, excuses

1 like

Al 165 besmettingen na de clubavond in Aspen Valley in Enschede.

Gaat lekker zo :+1:

1 like

Ik mag echt hopen dat die mensen wel allemaal thuis zijn gebleven. Gister was er ook een groot festival in de buurt waar het echt mega druk was, op de foto’s en filmpjes te zien. Beetje zelfde doelgroep natuurlijk.

Ik heb net m’n eerste prik gehad! Ik heb Pfizer gekregen. Ik was echt intens zenuwachtig en trilde helemaal, maar het prikje stelde echt 0,0 niks voor. Ik voelde wel heeel goed de vloeistof naar binnen komen en vanaf de eerste seconde was m’n arm loodzwaar. Hoop dat het mee gaat vallen met de spierpijn :sweat_smile:

10 likes

:roll_eyes::roll_eyes::sob:

4 likes

17 likes

Iemand nog shotje corona?

14 likes

pfft tussen dit en mensen die negatieve testen faken is het toch kansloos om mensen los te laten gaa

https://mobile.twitter.com/mzelst/status/1411646770426306562 interessant wel dit

6 likes

en mensen die direct zo’n QR-code krijgen na bijvoorbeeld één Janssen prik en dus niet eens hoeven testen

2 likes

Als ik dit allemaal lees ben ik gewoon een beetje boos dat ze al zóveel versoepelingen doen, terwijl echt nog niet iedereen een prik heeft gehad, laat staan twee (wat eigenlijk echt wel nodig is met die Delta). En dan zeggen mensen; ‘maar je hoeft toch niet naar dat feest?’ Nee, en dat doe ik ook zeker niet. Maar sommige dingen (supermarkt, school) kan je niet altijd vermijden en als anderen het dan wel doen ben jij de lul met je goede gedrag. Ik snap dat mensen uitgaan, want het mag etc, maar vind het vanuit het kabinet zó snel gaan. Ja, het ging beter, maar was het VK dan geen waarschuwing? En ik ben blij voor de ondernemers en sowieso de mensen dat er weer wat meer kan maar persoonlijk denk ik mwah doe maar niet nog. Verwacht ook niet dat er snel ingegrepen gaat worden, heel misschien als het nog 10x zo erg wordt, maar dan is het natuurlijk eigenlijk te laat. Hoop echt dat het allemaal mee gaat vallen en dat de vaccins (misschien met een beetje hulp van de zomer) hun werk doen. Ik gun de zorgmedewerkers ook hun welverdiende vakantie :clap:t2:

Edit; vind het wel echt heeel fijn om te lezen dat er in Israel een record is qua meeste dagen geen overlijdens door Corona in het land sinds start pandemie. Geeft hoop :raised_hands:t2::raised_hands:t2:

47 likes

Eerste prikje pfizer zit er in!

Ben liggend geprikt geworden. Had wel een enorme paniekaanval maar had iemand van security bij me als ondersteuner haha. Arts was begripvol en maakte voortdurend wel grapjes dus het viel gelukkig allemaal mee.

Niet flauwgevallen of moeten overgeven (and that’s a first). Dus chapeau aan de mensen van de GGD, ze doen geweldig werk.

45 likes

Ja ze zijn allemaal zo aardig!!
Zelfs de verkeersregelaars gingen zwaaien toen ik weg reed.

5 likes

Helemaal mee eens! Ja, de ziekenhuisbezetting is enorm gedaald, het aantal sterfgevallen is ontzettend gedaald etc. Maar je zal maar net bij die kleine groep horen die in deze laatste weken (als ze dat al zijn) nog even Covid te pakken krijgt en er dan langdurig last van heeft. Alsof het minder erg is voor een kleine groep mensen dan voor een grote? Wacht nou gewoon nog even tot iedereen volledig gevaccineerd is, ik snap het echt niet.

9 likes

Mijn eerste prik zit er ook eeeindelijk in!! Nu lekker wachten in de wachtruimte maar dit zit echt ongemakkelijk :joy: alsof je een belangrijk examen hebt en iemand in de gaten houdt of je geen spiekbriefje hebt

Hahaha als je wegloopt kom je lang een muur met tekstballonnen ‘ik ben gevaccineerd!’ En dan staat erbij dat je een selfie moet nemen en moet delen op je socials

16 likes

Het is trouwens wel echt vreemd, in Italië moesten we zowel buiten als binnen mondkapjes dragen. Ik ben op vakantie gegaan toen de mondkapjesplicht hier nog gold. Ik ging net boodschappen doen en het contrast met Italië is zo groot, van overal wel naar helemaal niet meer.

1 like

Ja vinden wij ook :joy:

29 likes

De GGD heeft me al 5 keer geprobeert te bereiken voor bron- en contactonderzoek maar elke keer zit ik net op het toilet of onder de douche :sob:

1 like