Caronatopic #11

Ja sowieso, ik heb hem overigens wel gewoon op gehad maar was wel de enige :roll_eyes:

3 likes

Ik draag zelf ffp2 maskers op het moment, die beschermen de persoon die het draagt wel. 20 stuks voor €9. Geeft toch een fijner gevoel met de delta variant nu ik nog niet volledig gevaccineerd ben.

11 likes

Ja heb nog nooit zo’n hekel aan de mensheid gehad als het afgelopen jaar, ben soms echt teleurgesteld in mensen. Mijn vader wordt over twee weken getransplanteerd waarbij hij ook weerstand verlagende medicijnen moet slikken (zodat de nier niet afgestoten wordt), dus in mijn geval hoop ik met man en macht hem te beschermen. Het gevaar is nog niet geweken in ieder geval…

@anon3765766 in Italiƫ zelfs verplicht in de regio waar ik geweest ben! Ik gebruik deze ook alleen nog maar, iets duurder maar dat kan me niet zoveel meer schelen.

8 likes

Ja en ook dus mensen die een week van tevoren hun mondkapje al afdeden toen het bekend werd. Dat zijn nu dus ook de mensen die mij staan aan te gapen, omdat ik nog een mondkapje draag. Echt fuck deze mensen.

@monkeyslut ik weet niet in hoeverre jullie angstig waren voor de prik/gestresst zijn geweest/koorts hebben gehad maar dat kan er ook voor zorgen dat je cyclus afwijkt. Kan dus wel samenhangen met het vaccineren (de gebeurtenis en/of immuunrespons) maar heeft zeer waarschijnlijk niets met het vaccin an sich te maken.

Ikzelf werd een dag ā€˜te laat’ ongesteld na vaccinatie maar die dag marge valt voor mij ook binnen normaal dus daar kun je niks uit opmaken.

2 likes

Ik heb een vraag, misschien weet iemand hier daar meer van.

Ik ben donderdag teruggevlogen van vakantie op Schiphol met een vriendin. We zijn de hele dag samen geweest, waren savonds in Nederland en werden door haar vriend opgehaald van Schiphol.

Gisterochtend kreeg zij een coronamelder notificatie dat ze donderdag in contact is geweest met een besmet persoon. Vanochtend kreeg ik er een, ook van donderdag. Is dat dan een andere persoon? Want waarom zit er anders 24 uur tussen die twee meldingen?

Ik heb gisteren dus janssen gehad en ik ben zo kapot moe. Voelt ook echt anders dan normaal moe ofzo. Gewoon geen zin om m’n mond open te doen voor te praten bijvoorbeeld. Echt ideaal dus dat ik moet werken vandaag :joy:. Heb ook bijna 13 uur geslapen. Gelukkig geen stijve arm en was alleen vannacht heel misselijk maar toen sliep ik meteen door gelukkig. Met vlagen wel ook heel erg hoofdpijn maar dat gaat steeds wel weg met paracetamol. Hopelijk is die moeheid snel voorbij :sleeping:

2 likes

Precies die moeheid heb ik nu al een week ga weeeeeeg. Heb corona gehad en pfizer gekregen maar man ik kan hier niet doorheen werken :sweat_smile: Wil eigenlijk nu weer naar huis maar heb de energie niet eens om naar huis te gaan?

2 likes

Ik heb die moeheid ook na Pfizer vorige week. Maakt ook niet uit hoe lang ik slaap, en kan ook echt uuuuren slapen maar het gaat niet weg :slightly_frowning_face: Normaal kan ik ook echt pas slapen na twaalven maar als ik om 5 uur mijn computer afsluit kan ik alleen maar denken: wil slapen. Heb me zelfs afgelopen week gewoon verslapen terwijl me dat normaal nooit overkomt.

1 like

Hier ook mega vermoeid na pfizer. Zaterdag voor het eerst vol gehouden een hele dag shoppen zonder middag dutje. Maar was gister daardoor helemaal kapot. Kon vanochtend ook weer mijn bed niet uitkomen met 8 uur slaap, terwijl ik normaal 5-6
uur slaap

2 likes

Misschien had je hier zelf al aan gedacht of het inmiddels al gedaan, maar je kan de GGD terugbellen en aangeven dat je nu wel bereikbaar bent, dan zoeken ze een medewerker die z.s.m. het bron- en contactonderzoek bij je uit kan voeren. Na een bepaald aantal keer geen gehoor stoppen ze nl. met bellen. Maar ze wisten het wel steeds goed te timen dan :joy:

2 likes

Ik zit nu in mijn 3e week na mijn 2e Pfizer-prik en ik ben nog steeds moe. In combinatie met de maandstondenellende ben ik een soort undercover huilbaby. Nu heb ik het geluk dat ik vandaag gewoon thuis kon werken, maar ik ben er nu wel klaar mee. Ik wil mijn energie terug :stuck_out_tongue: Maar bij prik 1 duurde het ook 3 weken.

4 likes

Complimenten voor de perfecte inzet van de Luxemburgse vlag hier hahahah

30 likes

Ik hoor meerdere mensen over vermoeidheid na Pfizer. Ik merk zelf niet veel verschil, die vermoeidheid heb ik al jaren haha

3 likes

Haha ze waren volhardend, heb inmiddels iemand gesproken! Toch bedankt voor de tip want daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

3 likes

Ik ben iemand die heel snel pijntjes en moeheid heeft, maar van pfizer nauwelijks iets gemerkt en de spierpijn in mijn arm was na een dag weg. Je gaat dan bijna denken of je immuunsysteem wel voldoende zijn best heeft gedaan :joy:

7 likes

Ik denk toeval. Als ik naar mezelf kijk tenminste. Want ik ben eigenlijk ook echt nooit ziek. Hooguit een keer wat verkouden, maar (bijna) nooit dat ik echt thuis moet blijven van het werk. Koorts heb ik enkel een keer gehad toen was ik ook meteen zo ziek dat ik uitgedroogd in het ziekenhuis lag. Maar nu ook geen koorts na de vaccinatie. Alleen dus hoofdpijn maar wel mega moe.

Edit: oh en mijn moeder heeft dan weer andersom. Die is wel vaker ziek en allerlei kwaaltjes en die heeft twee keer Astra gehad en echt helemaal nergens last van gehad.

1 like

Ik heb in oktober Corona gehad en had eerst 2 vaccinatie afspraken staan. Maar tegen de tijd dat ik aan de beurt was voor de eerste afspraak was de regel veranderd en hoefde je nog maar 1 prik te halen als je Corona hebt gehad, ongeacht of het langer dan 6 maanden geleden is. Dus toen bij de balie hebben ze de 2e afspraak eruit gehaald en zou ik nu volledig gevaccineerd moeten zijn.

Echter geeft de coronacheck app aan dat ik nu 1/2 van Pfizer heb en krijg ik dus geen QR code. Ik probeer de helpdesk te bereiken maar er is gewoon geen doorkomen aan, ik blijf maar in de wacht staan.

Vind het ook prima om toch een tweede prik te halen om van het gezeik af te zijn, maar online kan ik geen afspraak maken. Als ik bel word er gelijk opgehangen want te veel bellers.

Echt arghhh zo irritant. Ik wil gewoon een QR code.

1 like

Oh ik heb ook last van m’n maag en darmen inderdaad! Lig nu inmiddels gewoon in bed zo kapot en niet lekker, na 1 week :roll_eyes: hoop dat dit niet nog veel langer duurt

Ik wƩƩt dat het niet zo is, maar ik heb ook even gedacht dat het misschien niet goed zou werken haha. Heb letterlijk niks van de vaccinatie gemerkt. Hopelijk gaat het bij de tweede net zo :crossed_fingers:

2 likes