Caronatopic #11

Ik ben gisteren voor het eerst geprikt met Pfizer en vanochtend was de borst aan de kant waar ik in geprikt ben keihard en met harde bulten (ik geef borstvoeding, baby is 10 weken). Heeft iemand anders dit ook gehad? :sweat_smile:

Edit: hele erge stuwing

1 like

Ben ik de enige die zenuwachtig word van de stijgende besmettingen? Mijn stad doet t gelukkig nog goed, die had 2 weken terug opeens veel en zit nu op 33% van vorige week. Maar als ik zie dat een Amsterdam op 300% zit en gewoon overall de stijgende besmettingen. En heb niet zoveel om zenuwachtig voor te worden, nog geen vakantie gepland (wil eind september naar drenthe), ben volledig gevaccineerd. Maar word gewoon een beetje nerveus als in daar gaaan we weer. Hoewel als t goed is en de vaccins werken dat helemaal niet gebeurt, maar toch.

1 like

Ik heb net een sms’je ontvangen dat m’n 2e vaccinatieafspraak niet doorgaat omdat de locatie niet beschikbaar is die dag en nu blijkt Pleinvrees dan te zijn?? Ik hou echt van festivals maar dit vind ik echt belachelijk :joy:
Plus ik moet ook nog eens zélf een nieuwe afspraak maken maar de lijn is overbezet dus ik word gewoon opgehangen

12 likes

Ik had hetzelfde! De plek begon een paar dagen na de vaccinatie zichtbaar te worden, ongeveer vanaf het moment dat het geen pijn meer deed. Heeft denk ik 1,5 week geduurd en toen was ie weg. Viel me ook op dat ie na het douchen of ‘s ochtends als ik opstond meer aanwezig was, dus ik vermoed ook dat warmte er iets mee te maken had.

Ik vroeg me ook af of ik hier iets mee zou moeten. Heb er helemaal geen last van gehad, maar als het een allergische reactie was, zou die dan bij de 2e weer of erger kunnen zijn?

2 likes

De mevrouw van de vaccinatiebalie zei dat ze trots op me was toen ik alles bij me had. Prestatie van niks natuurlijk, maar ik kon de opmerking wel gebruiken vandaag :smiling_face_with_three_hearts:

22 likes

Een collega is positief getest terwijl ze al een aantal maanden volledig gevaccineerd is. De kans blijft natuurlijk aanwezig maar het was wel even paniek op werk ofzo.

@propje ik heb hetzelfde. Ik krijg geen qr code maar het lukt ook niet om een herstelbewijs te krijgen in die app. Dus nu wilde ik ook informatie of ik misschien toch een tweede prik kan krijgen (ook voor meer bescherming)

1 like

Argh irritant hè! Ik heb vandaag iets van 3x een uur in de wacht gehangen (sta er nu ook weer in) maar zonder resultaat. Echt zo kut geregeld dit

Huh dat vind ik echt heel bizar. Zo gaan ze toch ook in de knoei komen met iedereen opnieuw inplannen?

1 like

Oh ja ik was sowieso van plan om hem te nemen hoor! Maar twijfel of ik het van te voren even moet checken bij een arts of gewoon laten prikken en dan maar zien wat er gebeurt :woman_shrugging:t3:

1 like

Ja ik dacht dus even dat het phishing was en heb zelfs de telefoonnummers gegoogeld om te checken of het wel legit was :sweat_smile: Dit was het bericht trouwens, ook niet heel professioneel:

(Ik denk dat ik dit wel mag delen toch? Anders haal ik het weer weg!)

2 likes

Ik heb vanochtend om 9 uur een PCR test laten doen en wacht nog steeds op de uitslag… hoe lang duurt dat gemiddeld?

Huh, wat een vreemd bericht inderdaad!

3 likes

Ik had nog een veel grotere/dikkere rode plek op m’n vaccinatiearm (en ook nog kleinere bultjes eromheen), was na een paar dagen weer weggetrokken! Als dat geruststelt

2 likes

Hoezo had je dit niet verwacht dan? Een groot deel krijgt bijwerkingen, dus zo gek is dat niet
En als je nooit hoofdpijn hebt, dan is dit toch te verklaren

1 like

Het staat nu ook op NOS.nl. Ik vind het ook echt bizar!

2 likes

Hoe ver ben je zwanger? Anders even met je verloskundige bellen?

2 likes

Dit is gewoon dezelfde Phunkd persoon als die aankondigde dat EGF ging stoppen toch.

“U krijgt trouwens nog een sms, die kunt u negeren!!!”

Edit: maar even serieus he festivals zijn leuk en aardig maar de prioriteit lijkt me hier echt overduidelijk??? Het is weer eens geld wat de klok slaat.

6 likes

Ah goed om te horen! Is gewoon toeval dan! Nog niet eerder gehad zo’n tiet zo erg op knappen :sweat_smile:.

1 like

Weet iemand hoe de coronacheck-app weet of je ooit corona hebt gehad? Is dat dan omdat je bij het maken van je afspraak voor de vaccinatie dat hebt aangegeven of wordt dit bijvoorbeeld nog gecheckt vanuit een systeem?

Ik weet dat het bij mijn vriendin elke keer fout gaat. Die moet er echt 100x achteraan bellen maar het gaat telkens mis. Ze heeft nu besloten om maar de tweede vaccinatie te nemen omdat ze dat gezeik met testen voor toegang niet wil.

2 likes