Caronatopic #12

Bijzonder om het STEVIG te noemen ZWAKTEBØD had een betere naam geweest.

4 likes

Heb ik goed nieuws voor je:

https://www.ad.nl/show/npo-hit-waku-waku-keert-vermoedelijk-in-2022-terug-met-de-aapjes~a88abba5/

12 likes

Ja nee ik ook niet, maar helaas hebben heel veel mensen zich als soort uit een verrassingsei tot wappies ontpopt dus dan doe je er niks meer aan

3 likes

Dit restaurant heeft iig flink op internet aangekondigd dat ze geen QR gingen checken en de eigenaar kwam heeft een anti covid podcast geloof ik?

Iig werden er vergelijkingingen met jodenwetten gemaakt…

Oprechte vraag: is het nog steeds zo dat een ongevaccineerde echt een risico vormt voor jouw gezondheid? Want iedereen die dat wil heeft zich kunnen laten vaccineren (op een kleine groep na die dat niet kunnen), en vaccins werken in elk geval ontzettend goed tegen écht ziek worden van corona en daarnaast beschermen ze ook nog best goed tegen besmettingen . Dus als ongevaccineerde ben je toch vooral een gevaar voor andere ongevaccineerde? En dan ook nog alleen als je op dat moment corona hebt? Of mis ik iets?

2 likes

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het complottheorieën topic

Haha ik kijk dat nu ook. En mooi voorbeeld van handschudden.

1 like

Eerst was het klappen voor de zorg en voor de hardwerkende omt en nu is het omt shit en dat en dat. Verschrikkelijk!

2 likes

Hahaha ze wordt echt hard onderuit gehaald…

1 like

Dank voor alle antwoorden! Dit argument snap ik inderdaad, dat de oplossing erin zit dat we als groep een groot genoege vaccinatiegraad bereiken. Maar ik vind het dan wel nogal hard (en ongenuanceerd) om over ongevaccineerden te roepen dat ze een gevaar vormen voor jouw gezondheid omdat de kans dat je als ongevaccineerde zonder klachten iemand die gevaccineerd is besmet en dat die gevaccineerde er dan ziek van wordt gewoon niet heel groot is. Neemt niet weg dat vaccineren de beste keuze is, maar ik vind het wel van belang om ook niet om te slaan in ongenuanceerdheid de andere kant op en denk dat we meer bereiken als we ongevaccineerden heldere en kloppende informatie geven dan iedereen wegzetten als ‘wappie’.

3 likes

Gelukkig heeft Waku Waku 0 overheidssteun ontvangen. (Sarcasme)

3 likes

Ik liep uit de sportschool achter twee vrouwen aan die zaten te zeiken op het beleid en toen zei die ene “ja door die codes kunnen mensen zoals ik dus niet meer naar restaurants” en die ander zei “ja slaat echt nergens op”
Maar dat is dus precies de bedoeling :joy: zij deden net of ze een nieuw probleem hadden ontdekt

En met mensen zoals ik bedoelde ze ~anders denkenden~

14 likes

Iemand die ik ken laat zich alleen maar voor de sportschoolkantine vaccineren :flushed: ach ja, whatever works

2 likes

Maar ze kunnen wel naar een restaurant als ze zich laten testen, zo moeilijk is het niet. Net als die foto’s die rond gaan over die nieuwe Anne Frank film. Daar staat dan op de poster ‘verboden voor ongevaccineerden.’ Nou nee hoor, je kan als ongevaccineerde gewoon naar binnen met een negatieve test.

7 likes

Maar ook als het virus zich blijft verspreiden rond ongevaccineerden mensen is er een groter risico tot een mutatie waar gevaccineerde mensen niet beschermd tegen zijn. Bij elke kopie die gemaakt wordt van het virus, ontstaan kleine foutjes in het RNA (soort DNA met informatie om het virus te maken). Meestal leiden die nergens toe, maar hoe meer verspreiding en dus hoe meer kopieën er van een virus gemaakt worden, hoe groter de kans dat een van die mutaties wel een groot effect heeft.

6 likes

Corona kan nog veel vervelender zijn.

15 likes

KAN ja. 4 prikken voor iets wat KAN.

Waar ligt de grens, vanaf wanneer mag een jong gezond persoon besluiten het kleine risico dan maar te nemen?

4 likes

Ik schrijf toch ook kan?!

Dat besluit mag je altijd zelf maken, dat mag je ook nu maken. Elk besluit dat gemaakt wordt in het leven heeft consequenties. Daar moet goed over nagedacht worden.

1 like

Haha I know en dat heb ik ook gedaan maar ik bedoel meer in het algemeen. Nu kan ik me nog wel voorstellen dat je je ergert aan niet-gevaxxineerden want kleine moeite etc maar als de prik straks net als de griepprik jaarlijks blijkt te nodig te zijn dan lijkt het mij niet meer zo raar dat jonge gezonde mensen afhaken, en vraag me af of “jullie” dat dan op een gegeven moment ook zo gaan zien of niet.
Maargoed, het is allemaal erg op de zaken vooruitlopen natuurlijk. We gaan het zien.

4 likes

Maar wat als t net als een griepprik nodig is. Wat is daar erg aan? Ik kreeg m altijd wegens longproblemen al heb ik afgelopen jaar hier geleerd dat ik daar eigenlijk geen recht op had. Maar haal m altijd met plezier en kan zeggen dat ik al die jaren ook geen griep heb gehad. Mocht ik ooit niet meer op de lijst staan zou ik proberen m toch te krijgen, ook al moet je dan betalen. Snap niet wat er zo erg is als jaarlijks een prik halen. “Onze generatie” die overal heen reist haalt zonder gezeik prikken die daarvoor nodig zijn. Maar dit is weer moeilijk. Wat een gezeik.

Ik kan ook heeel slecht tegen de oorlog vergelijking. Niemand wordt nog ergens uitgesloten, je moet alleen ff een stokkie naar je hersens laten douwen en dan mag je gewoon nog je eerste levensbehoeftes (uit eten, bios, concertje) uitvoeren.

8 likes