Elke dag realiseer ik me dat ik opnieuw de mensheid meer ben gaan haten.
Weet iemand hoe en waar ik kan snitchen als restaurants bewust geen QR-controles doen?
Grappige is dat het argument is: iedereen is welkom ongeacht medische geschiedenis.
Maar ze hebben geen rolstoeltoegankelijke ingang haha. Alleen gelijkheid zolang het ons geld oplevert!!
Dat schijnt ook zo bij Waku waku te zijn, niet rolstoeltoegankelijk. En iemand in de comments zei ook dat als ze zo tegen discriminatie zijn waarom hebben ze dan geen braille menu, gebarentaal personeel, genderneutraal toilet etc etc.
Nu kan je overal natuurlijk wel over beginnen zo, maar ja dan moet je ook maar niet zo hard roepen dat iedereen welkom is.
Edit: maar wel geld en steun aannemen van neonazis
Dit snap ik wel enigszins, ik had vanochtend in de trein ook een besefmoment dat niet iedereen daar gevaccineerd is en daar kun je ook niets aan doen. Daar heb je gewoon contact mee zonder dat je het weet. En toen dacht ik ja, ik vind je wel een wappie, maar een paar maanden geleden was niemand nog gevaccineerd en dan vond ik je ook niet meteen een gekke moordenaar. Nu kun je ervoor kiezen om je wel te laten vaccineren, waardoor het perspectief is verandert en je deze mensen wél sneller als ‘gek’ ziet. Maar het zijn nog steeds dezelfde mensen? Anyway, dit was een kort moment van empathie met de ongevaccineerden want als ik er nu wat langer over nadenk word ik het toch weer met mezelf oneens haha.
Overigens vertelde een vriendin van me gisteren, die in een cafe werkt, dat toch zeker 20% van haar gasten ongevaccineerd is. En sommigen brengen wel 800€ per week naar haar tent, daar kán ze gewoon niet zonder. Dus laat ze soms toch stamgasten binnen waarvan ze weet dat ze niet gevaccineerd zijn, omdat die mensen anders nooit meer terugkomen en zij dat geld gewoon niet kan missen. Vond ik ook wel even een realiteitscheck.
Oh echt? Jammer hoor. Gelukkig heb ik al een nieuwe favoriet voor koffie (Dagger).
Dus dit. En dat long covid is ook een enorme chronische belasting voor de zorg. Hoeveel longfuncties, CT-scans, nucleaire scans en fietsproeven wij aanvragen bij zulke patiënten. Paramedische collega’s die ook betrokken worden in het geheel.
Ja de koffie is dus ook niet meer lekker haha. Maar ze zijn echt flink gegroeid, dus ze doen wel iets goed. Maar dat is een heel apart verhaal ja.
Gaat dit over 30? Zou ik echt flink balen vinden
Maar jonge gezonde mensen lopen ook risico. Er zijn zelfs kinderen van onder de 10 jaar die long covid hebben en moeten revalideren…
Blijkbaar blijft de zaak naast Waku Waku vandaag dicht vanwege de veiligheid. Wel echt lekker bezig die idioten daar voor de deur
Edit: was gisteren dus
Dit was gisteren al de post is ook van 20 uur geleden
Hetgeen wat ik naar vind is dat wij, en andere rijke landen, straks aan ons 4e shot zitten terwijl de vaccinatiegraad in ontwikkelingslanden laag blijft. Hierdoor heeft het virus toch alleen maar meer kansen tot muteren waardoor er ook een grotere kans bestaat dat de vaccins steeds minder goed werken.
Daarnaast heeft de het adviesorgaan van de FDA ander advies gegeven betreffende boostershots. Geen wappie-nieuws:
https://www.nbcnews.com/health/health-news/fda-advisory-group-rejects-covid-boosters-limits-high-risk-groups-rcna2074
Daarnaast heb ik het nooit goed durven toegeven op het forum maar ik ga deze donderdag pas voor mijn eerste vaccinatie. Ik ben tot begin september zwanger geweest en durfde niet goed. In het begin van mijn zwangerschap kreeg ik de eerste uitnodiging waar expliciet instond dat je als zwangere je kon aanmelden voor een onderzoek en het op eigen risico was. 2 weken later veranderde het advies voor zwangeren. Uiteindelijk had ik wat complicaties waardoor ik de beslissing heb genomen om mij na de zwangerschap te laten vaccineren. Daarnaast heb ik familie in Frankrijk waarvan mijn nicht gelijktijdig zwanger was. Daar kregen ze weer langer het advies om niet te vaccineren. Ik vond het best verwarrend en heb gelukkig geen Corona opgelopen tijdens mijn zwangerschap! Daarnaast geef ik borstvoeding dus hopelijk krijgt mijn baby zo ook antistoffen binnen.
Omg, ik ben lekker wakker haha
Zag het iemand net delen dus vandaar, maar had helemaal nergens naar gekeken. Alsnog bizar trouwens!
Ja op Twitter reageren allemaal mensen op die crowdfundingpost dat een deel naar Kloek moet omdat ze door hun ook inkomsten mislopen
Zit met stijgende verbazing die crowdfunding te bekijken… 216.000 euro…
Ja, maar waar is dat geld eigenlijk voor? 1 week dicht kost toch geen 2 tonnies?
Volgens Isa omdat ze een schuld hebben van minimaal 2 ton door de corona sluiting en omdat ze een eerste kind verwacht. En omdat je er altijd moet zijn voor mede strijders inderdaad. Ze postte allemaal van die kreten samen met Jorn als Wij zullen jullie opvangen met onze community, dat is wat we doen als de overheid faalt etc etc
Moet een bedrijfskantine eigenlijk ook qr code controleren?
Ik heb jullie hulp nodig !
Een vriendin van mij is helemaal het licht kwijt en is volledig tegen het vaccin en gelooft complottheorieën. Ze zegt ook dat “ze” ons willen laten geloven dat de ongevaccineerde in het ziekenhuis liggen maar dat het omgekeerd is. Ze stuurt me bv ook de instagram posts van Doutzen Kroes.
Hebben jullie goeie argumenten ( ik kom er niet meer uit ) of goeie artikels die ik kan doorsturen ? Ik ben uiteraard pro maar ik geraakt niet verder want op alles krijg ik een tegenantwoord. Ze zit ook in een bubbel van ongevaccineerden.
Nee