Dit snap ik wel enigszins, ik had vanochtend in de trein ook een besefmoment dat niet iedereen daar gevaccineerd is en daar kun je ook niets aan doen. Daar heb je gewoon contact mee zonder dat je het weet. En toen dacht ik ja, ik vind je wel een wappie, maar een paar maanden geleden was niemand nog gevaccineerd en dan vond ik je ook niet meteen een gekke moordenaar. Nu kun je ervoor kiezen om je wel te laten vaccineren, waardoor het perspectief is verandert en je deze mensen wél sneller als ‘gek’ ziet. Maar het zijn nog steeds dezelfde mensen? Anyway, dit was een kort moment van empathie met de ongevaccineerden want als ik er nu wat langer over nadenk word ik het toch weer met mezelf oneens haha.
Overigens vertelde een vriendin van me gisteren, die in een cafe werkt, dat toch zeker 20% van haar gasten ongevaccineerd is. En sommigen brengen wel 800€ per week naar haar tent, daar kán ze gewoon niet zonder. Dus laat ze soms toch stamgasten binnen waarvan ze weet dat ze niet gevaccineerd zijn, omdat die mensen anders nooit meer terugkomen en zij dat geld gewoon niet kan missen. Vond ik ook wel even een realiteitscheck.