Caronatopic #12

Ik liep uit de sportschool achter twee vrouwen aan die zaten te zeiken op het beleid en toen zei die ene “ja door die codes kunnen mensen zoals ik dus niet meer naar restaurants” en die ander zei “ja slaat echt nergens op”
Maar dat is dus precies de bedoeling :joy: zij deden net of ze een nieuw probleem hadden ontdekt

En met mensen zoals ik bedoelde ze ~anders denkenden~

14 likes

Iemand die ik ken laat zich alleen maar voor de sportschoolkantine vaccineren :flushed: ach ja, whatever works

2 likes

Maar ze kunnen wel naar een restaurant als ze zich laten testen, zo moeilijk is het niet. Net als die foto’s die rond gaan over die nieuwe Anne Frank film. Daar staat dan op de poster ‘verboden voor ongevaccineerden.’ Nou nee hoor, je kan als ongevaccineerde gewoon naar binnen met een negatieve test.

7 likes

Maar ook als het virus zich blijft verspreiden rond ongevaccineerden mensen is er een groter risico tot een mutatie waar gevaccineerde mensen niet beschermd tegen zijn. Bij elke kopie die gemaakt wordt van het virus, ontstaan kleine foutjes in het RNA (soort DNA met informatie om het virus te maken). Meestal leiden die nergens toe, maar hoe meer verspreiding en dus hoe meer kopieën er van een virus gemaakt worden, hoe groter de kans dat een van die mutaties wel een groot effect heeft.

6 likes

Corona kan nog veel vervelender zijn.

15 likes

KAN ja. 4 prikken voor iets wat KAN.

Waar ligt de grens, vanaf wanneer mag een jong gezond persoon besluiten het kleine risico dan maar te nemen?

4 likes

Ik schrijf toch ook kan?!

Dat besluit mag je altijd zelf maken, dat mag je ook nu maken. Elk besluit dat gemaakt wordt in het leven heeft consequenties. Daar moet goed over nagedacht worden.

1 like

Haha I know en dat heb ik ook gedaan maar ik bedoel meer in het algemeen. Nu kan ik me nog wel voorstellen dat je je ergert aan niet-gevaxxineerden want kleine moeite etc maar als de prik straks net als de griepprik jaarlijks blijkt te nodig te zijn dan lijkt het mij niet meer zo raar dat jonge gezonde mensen afhaken, en vraag me af of “jullie” dat dan op een gegeven moment ook zo gaan zien of niet.
Maargoed, het is allemaal erg op de zaken vooruitlopen natuurlijk. We gaan het zien.

4 likes

Maar wat als t net als een griepprik nodig is. Wat is daar erg aan? Ik kreeg m altijd wegens longproblemen al heb ik afgelopen jaar hier geleerd dat ik daar eigenlijk geen recht op had. Maar haal m altijd met plezier en kan zeggen dat ik al die jaren ook geen griep heb gehad. Mocht ik ooit niet meer op de lijst staan zou ik proberen m toch te krijgen, ook al moet je dan betalen. Snap niet wat er zo erg is als jaarlijks een prik halen. “Onze generatie” die overal heen reist haalt zonder gezeik prikken die daarvoor nodig zijn. Maar dit is weer moeilijk. Wat een gezeik.

Ik kan ook heeel slecht tegen de oorlog vergelijking. Niemand wordt nog ergens uitgesloten, je moet alleen ff een stokkie naar je hersens laten douwen en dan mag je gewoon nog je eerste levensbehoeftes (uit eten, bios, concertje) uitvoeren.

8 likes

Maar 2 prikken per jaar is toch nog steeds een kleine moeite?? Je doet net of het een hele onderneming is en je dagen vrij moet nemen.

Wees blij dat het hier überhaupt kan want in sommige landen hebben ze er nog geeneens 1 gehad

1 like

Ik vind dit eigenlijk wel erg. Dat we nu als Westers land alweer geld reserveren voor een tweede ronde prikken terwijl het ook voor bestrijding virus en tegengaan van mutaties effectiever is als we eerst het deel van de wereld vaccineren dat daar nog geen kans voor heeft gehad.

15 likes

Ja en daarom des te egoïstischer als je vriendelijk bedankt omdat je jezelf er kennelijk te goed voor voelt

5 likes

Haha als ik een euro zou krijgen voor iedere keer dat iemand bij een hoest ‘ik heb geen corona hoor!!!’ roept dan zou ik nu rijk zijn 🥲

Echt een nutteloze reactie

3 likes

Maar we kunnen toch nog altijd visualiseren en manifisteren dat het virus weg gaat? Waaaarom zou je een vaccin halen tegen een dodelijke pandemie als je ook gewoon je mindset kan veranderen? :raised_hands:t2::raised_hands:t2::raised_hands:t2:

(Dit is natuurlijk sarcasme)

Lees nu overal; jaa zie je, wij ‘wappies’ hadden gelijk!!! Maar dan denk ik; er is nooit ontkent dat er misschien een booster prik nodig zou zijn? Juist idd door evt mutaties doordat mensen zich niet laten vaccineren zullen boosterprikken de komende tijd nodig zijn?

1 like

Elke dag realiseer ik me dat ik opnieuw de mensheid meer ben gaan haten.

18 likes

Weet iemand hoe en waar ik kan snitchen als restaurants bewust geen QR-controles doen?
Grappige is dat het argument is: iedereen is welkom ongeacht medische geschiedenis.
Maar ze hebben geen rolstoeltoegankelijke ingang haha. Alleen gelijkheid zolang het ons geld oplevert!!

17 likes

Dat schijnt ook zo bij Waku waku te zijn, niet rolstoeltoegankelijk. En iemand in de comments zei ook dat als ze zo tegen discriminatie zijn waarom hebben ze dan geen braille menu, gebarentaal personeel, genderneutraal toilet etc etc.
Nu kan je overal natuurlijk wel over beginnen zo, maar ja dan moet je ook maar niet zo hard roepen dat iedereen welkom is.

Edit: maar wel geld en steun aannemen van neonazis

26 likes

Dit snap ik wel enigszins, ik had vanochtend in de trein ook een besefmoment dat niet iedereen daar gevaccineerd is en daar kun je ook niets aan doen. Daar heb je gewoon contact mee zonder dat je het weet. En toen dacht ik ja, ik vind je wel een wappie, maar een paar maanden geleden was niemand nog gevaccineerd en dan vond ik je ook niet meteen een gekke moordenaar. Nu kun je ervoor kiezen om je wel te laten vaccineren, waardoor het perspectief is verandert en je deze mensen wél sneller als ‘gek’ ziet. Maar het zijn nog steeds dezelfde mensen? Anyway, dit was een kort moment van empathie met de ongevaccineerden want als ik er nu wat langer over nadenk word ik het toch weer met mezelf oneens haha.

Overigens vertelde een vriendin van me gisteren, die in een cafe werkt, dat toch zeker 20% van haar gasten ongevaccineerd is. En sommigen brengen wel 800€ per week naar haar tent, daar kán ze gewoon niet zonder. Dus laat ze soms toch stamgasten binnen waarvan ze weet dat ze niet gevaccineerd zijn, omdat die mensen anders nooit meer terugkomen en zij dat geld gewoon niet kan missen. Vond ik ook wel even een realiteitscheck.

5 likes

Oh echt? Jammer hoor. Gelukkig heb ik al een nieuwe favoriet voor koffie (Dagger).

2 likes

Dus dit. En dat long covid is ook een enorme chronische belasting voor de zorg. Hoeveel longfuncties, CT-scans, nucleaire scans en fietsproeven wij aanvragen bij zulke patiënten. Paramedische collega’s die ook betrokken worden in het geheel.

2 likes