Daâs toch precies wat @sundance net zegt
Ik heb vertrouwen in de kracht van mijn lichaam om dingen te herhalen. (Grapje, was nog niet zo ver bijgelezen)
Wat ben ik blij dat ik nu toevallig weer in dit topic incheck. Dankjewel voor je bijdrage, die is voor mij goud waard
Volgens mij zegt niemand hier dat het leven van mensen met eventuele gezondheidsrisicoâs minder waard is. Ik ben juist voorstander voor het vaccineren van mensen die meer risico lopen. Of vaccineren als absolute vrije keuze. Zonder allemaal vrijheidsbeperkende regeltjes. Waar vervolgens ook weer een heel controle systeem voor wordt opgezet. Wat veel geld kost. Wat beter besteed kan worden aan andere zaken. Zoals de werkdruk vermindering in de zorg. Ik zet vraagtekens bij het beleid dat tot nu toe gevoerd wordt en de tweedeling die hierdoor ontstaat in de maatschappij.
Begrijp je niet dat deze controlesystemen er juist zijn omdat in nl nog 1,8 miljoen ongevaccineerden zijn? Zolang dat aantal hoog blijft zal het virus blijven circuleren. In ieder geval sneller dan in een populatie waarin genoeg mensen gevaccineerd zijn. Dan kun je weer geld gaan besparen en gaan uitgeven aan dingen die op dat moment belangrijker zijn.
Bovendien hoe zie jij het druk in de zorg verminderen voor je? Op korte termijn is dat juist door Corona aanloop te verminderen. Op lange termijn zijn dat structurele veranderingen: meer loon, minder administratieve taken.
Nou, dacht ik eens een beetje positieve/leuke fitnesscontent op mijn explore page te krijgen, blijkt zij ook antivax te zijn.
Ik weet ook niet waarom ik me blijf verrassen om dit soort dingen, maar ik vind het echt jammer.
ze zegt overigens in haar story dat ze zelf wel gevaccineerd is, ze is het alleen niet eens met de QR-regel in sportscholen
Ze is zelf gewoon geprikt idd
Ik ben gewoon gevaccineerd en vind het tegenwerken/demotiveren van mensen om iets gezonds te doen als sporten echt de meest contraproductieve maatregel dusver. Sportscholen staan voor zo ver ik het nieuws lees niet bekend als brandhaarden en het doel is de druk op de zorg verlagen. Top idee om gezond gedrag dan te destimuleren
Ik vind deze dus ook heel erg vreemd. Ik dacht idd dat sport, en ook vooral buitensport het probleem niet was? Dat mochten we vorig jaar ook toen er nog niemand gevaccineerd was. Ik vind van alles van mensen die zich niet laten vaccineren, maar laten we vooral gezond gedrag niet in de weg zitten als daar ook niet het probleem ligt.
Of geef gewoon toe dat vaccinatiedrang het doel is, zoals andere landen ook kunnen, in plaats van dat eeuwige Nederlandse vage âja maar iedereen vrije keuze hoorâ, om Henk en Ingrid maar niet tegen de borst te stoten.
de fitness vind ik overigens wel als dĂ© brandhaard voelen, iedereen raakt alles met zân klauwen aan en het gros van de mensen bij mijn gym neemt niet de moeite om ff het materiaal na gebruik schoon te maken en hoest ook niet in een elleboog ofzo
Ik vind het voor buitensporten een beetje overdreven maar voor binnensporten begrijp ik het wel. Ik Rocycle bijvoorbeeld veel en daar staan de fietsen gewoon weer dicht op elkaar en ben je in een kleine ruimte intensief aan het zweten, ademen en sommigen zelfs zingen en ik heb wel vaker gedacht van nou het zou me niet verbazen als ik hier besmet raak. Hierdoor ervaarde ik soms ook een beetje een drempel om erheen te gaan. Ik voel me wel degelijk veiliger nu iedereen getest of ingeënt moet zijn. Voor mij als gevaccineerde motiveert het nu dus juist om weer vaker te gaan, waar ik voorheen nog wel eens twijfelde.
Jij kan wel zeggen dat het niet gaat om destimuleren van gezond gedrag, maar dat is wel een bij-effect dat in dit geval imo zwaarder weegt dan het gewenste effect.
Het gaat inderdaad niet per se om het destimuleren van sporten, maar dat is natuurlijk wel het effect.
Als iemand zich echt niet wil/ kan laten prikken dan gaat diegene echt niet 2/3 x per week testen om te kunnen sporten. Dus het effect is dan wel dat die mensen minder zullen gaan sporten. Maar daar kan ik nog inkomen omdat de sportschool wellicht ook een plek is waar besmettingen plaatsvinden (geen idee of dat ook echt zo is).
Maar waarom buiten sporten alleen met een pas mag, dat ontgaat me dan even.
Denk je niet dat mensen op een andere manier gaan sporten in plaats van helemaal niet sporten? Er zijn nog genoeg mogelijkheden buiten de sportschool of sportclub. Voor sommigen zal het misschien lastig zijn de motivatie te vinden, maar degenen die echt bezorgd zijn om hun gezondheid zullen er een mouw aan (moeten) passen. En gezond gedrag gaat ook nog om voeding bijvoorbeeld, en om overdag actief zijn, sporten is maar een deel.
Ik vind het persoonlijk juist een heel erg raar idee om zonder vaccinatiebewijs in de sportschool te kunnen sporten. Er zullen vast sportscholen zijn waarbij dat veilig kan, met genoeg ruimte tussen de mensen en oog op hygiëne, maar bij de sportscholen waar ik heb gesport kan ik me dat nauwelijks voorstellen. De kans dat je ongewenst met andermans lichaamssappen in contact komt is gewoon hartstikke groot.
Ik ben zelf gevaccineerd en probeer zo veilig mogelijk te leven, dus als mensen zonder bewijs de sportschool in zouden mogen, zou ik die zelf in ieder geval vermijden. Het is natuurlijk hartstikke kut dat mensen die zich niet mogen laten vaccineren hier de dupe van zijn, maar zolang er wappies zijn die totaal niks geven om de regels zou ik nooit vrijwillig met ze in een gesloten ruimte gaan zweten. Ik geloof dat dat wel voor meer mensen geldt. Als je mensen zonder bewijs in de sportschool toelaat, sluit je automatisch een net zo grote (al dan niet grotere) groep mensen die om welke reden ook voorzichtig zijn buiten.
Los hiervan vind ik het gewoon jammer dat Diede dit als post deelt, die dus zwart op wit op haar pagina blijft staan en op verschillende manieren kan worden geĂŻnterpreteerd, en de context via een story die na 24 uur verdwenen is uitlegt. Als ze onder haar post ook maar âhelaas kan niet iedereen zich laten vaccinerenâ had gezet, zou de lading in mijn ogen al een stuk anders zijn.
Het gewenste effect is dat er minder mensen doodgaan en dat de zorg niet mega overbelast wordt. Die gemiste sportschoolbezoekjes wegen daar echt niet tegenop.
De maatregelen zijn ook niet permanent. Alsof een paar maanden niet sporten (voor een kleine groep die ook kan gaan testen) voor meer gezondheidsrisicoâs zou zorgen dan corona zelf.
Ik zie bij mijn sportschool nog vrij weinig mensen hun handen desinfecteren voor ze gaan sporten
Het Ăs een vrije keuze, nu ook. Je kunt er nog steeds voor kiezen je niet te laten vaccineren, daar ben je zelf het bewijs van.
Daarbij, zonder die aanvullende regels lopen juist de mensen met gezondheidsrisicoâs nog steeds een groot risico op besmetting, omdat juist bij deze groep het vaccin minder goed kan werken. Dus zonder die âvrijheidsbeperkende regeltjesâ worden zij nog steeds genoodzaakt thuis te blijven (want meer risico op besmetting dan met die regels). Dan wordt hun leven meer beperkt dan dat van anderen, waarmee ik vind dat je aangeeft dat je hun leven minder waard vindt.