Ik vind het persoonlijk juist een heel erg raar idee om zonder vaccinatiebewijs in de sportschool te kunnen sporten. Er zullen vast sportscholen zijn waarbij dat veilig kan, met genoeg ruimte tussen de mensen en oog op hygiëne, maar bij de sportscholen waar ik heb gesport kan ik me dat nauwelijks voorstellen. De kans dat je ongewenst met andermans lichaamssappen in contact komt is gewoon hartstikke groot.
Ik ben zelf gevaccineerd en probeer zo veilig mogelijk te leven, dus als mensen zonder bewijs de sportschool in zouden mogen, zou ik die zelf in ieder geval vermijden. Het is natuurlijk hartstikke kut dat mensen die zich niet mogen laten vaccineren hier de dupe van zijn, maar zolang er wappies zijn die totaal niks geven om de regels zou ik nooit vrijwillig met ze in een gesloten ruimte gaan zweten. Ik geloof dat dat wel voor meer mensen geldt. Als je mensen zonder bewijs in de sportschool toelaat, sluit je automatisch een net zo grote (al dan niet grotere) groep mensen die om welke reden ook voorzichtig zijn buiten.
Los hiervan vind ik het gewoon jammer dat Diede dit als post deelt, die dus zwart op wit op haar pagina blijft staan en op verschillende manieren kan worden geĂŻnterpreteerd, en de context via een story die na 24 uur verdwenen is uitlegt. Als ze onder haar post ook maar âhelaas kan niet iedereen zich laten vaccinerenâ had gezet, zou de lading in mijn ogen al een stuk anders zijn.