Caronatopic #12

Behoorlijk pittige artikelen vind ik zelf. Ook doordat het dus waarschijnlijk niet in verband staat met hoe ziek je zelf er van bent geworden.

Edit: ik lees wel dat het onderzoek een beperkte omvang had.

Ik had dit weekend mijn eerste covidsafe evenement (klein festival) en het was zó fijn. Ik had verwacht dat het wennen zou zijn en raar zou voelen in zo’n grote groep mensen, zonder mondmaskers en zonder afstand, maar het voelde heel snel als normaal. Ook wel heel fijn om te weten dat iedereen ofwel gevaccineerd ofwel getest was. Echt genieten, zo zonder zorgen dansen en zingen en de ambiance voelen. Ik ging sowieso niet extreem vaak naar dit soort dingen (ik ben toch wel een introvert), maar ik had dit wel echt gemist.

7 likes

Ik heb nu ook twee zwangeren in mijn omgeving die het vaccin niet wilden nemen tijdens de zwangerschap en beiden zijn besmet geraakt met corona. 1 vriendin is hersteld met alleen vermoeidheidsklachten en vriendin nr 2 moet veel hoesten en heeft ook vermoeidheidsklachten. Ik hoop echt dat zwangere vrouwen zich laten vaccineren want zulke berichten zijn echt zorgelijk

1 like

Wij hebben ook een zwangere vriendin die zich nog niet wil laten vaccineren. Maar ondertussen wel op het vliegtuig naar Portugal geweest, 10 dagen rond gereisd en bij terugkomst in NL binnen 24u naar de verloskundige voor de 20 weken echo (ik bedoel dus te zeggen, ook geen voorzichtigheid inbouwen ivm potentiële besmetting). Haar vriend is wel gevaccineerd.

Ik ben inmiddels zelf 30 weken zwanger en heb me laten vaccineren na het eerste trimester. Geen seconde spijt, helemaal niet met dit soort enge berichten.

4 likes

Wat begrijpen hun niet aan thuis een dvd’tje opzetten?

1 like

Vraag op hoop van zegen;
Is er iemand die covid heeft gehad, vervolgens 1 vaccin (ipv 2) kreeg en naar Engeland is gereisd?

Op websites staat dat fully vaccinated in EU land voldoende is, maar er staat ook dat je 2 doses moet hebben ook al heb je covid gehad…

Maar Engeland is geen EU-land meer. Ik begreep dat je, ook al ben je volledig gevaccineerd, ook nog een negatieve test moet kunnen overleggen.

Victoria (Australië) heeft gewoon 1,5 jaar met strenge lockdowns het virus min of meer kunnen elimineren, maar nu met delta lukt het niet meer:

Wel echt zuur, maar gelukkig gaat het wel hard met de vaccinaties nu. Ben benieuwd of Nieuw-Zeeland de huidige uitbraak nog wel de kop in kan drukken.

1 like

120 gevallen :grimacing:
Wel fijn dat ook zij nu de urgentie voelen om gevaccineerd te worden, ik was echt bang dat dat nog jaren ging duren (waardoor mijn zoon straks 6 is als hij voor het eerst z’n grootouders zou zien).

1 like

Ik vind het ergens ook best een naïeve gedachte van AUS en NZ dat je wil dat het virus níet verspreid. Wat ga je dan doen, het land voor eeuwig op slot? Er zitten nu al mensen die 1,5 jaar niet terug kunnen naar Australië, of juist er niet uit. Al hoopten ze achteraf misschien dat mensen nog sneller gevaccineerd zouden zijn, dat duurt nu natuurlijk ook best lang. Pas 1/3 heeft z’n eerste prik gehad geloof ik

4 likes

Voor zover ik weet was de strategie: op slot en elimineren, totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Maar ze hadden helemaal ingezet op Astra Zeneca, en toen dat zeldzame ernstige bijwerkingen bleek te hebben werd de meeste leeftijdsgroepen geadviseerd het niet te nemen (en ook wilde bijna niemand het meer). Achteraf gezien is dat denk ik de grootste fout geweest want dat heeft de vaccinaties enorm vertraagd.

1 like

Wow, dat is wel heel lang, ik hoop dat dat eerder wordt! Weet niet waar ze wonen maar NSW wil geloof ik in december al internationale reizigers toelaten :crossed_fingers:

(excuses voor de dubbelpost)

Haha hij is nu een halfjaar oud hoor, dus ik ben aan het doemdenken. Maar ik ben blij dat hij niet een jaar eerder was geboren, dan was hij nu al anderhalf en nog geen zicht op hen ontmoeten.
Ik dacht dat Scomo een heel plan had voor het hele land? Met een bepaalde vaccinatiegraad en stages en van alles.
Maar goed, desnoods gaan we naar NSW en verblijven we daar :grimacing:

Hm ik weet er niet genoeg van maar volgens mij bepaalt elke deelstaat hun eigen strategie. Maar Scomo (of ‘Scum Morrison’ zoals mijn vriend hem noemt :stuck_out_tongue:) probeert wel druk uit te oefenen om sneller de maatregelen af te bouwen.

Ik denk dat het sowieso in 2022 moet lukken hoor! Ik zit in ieder geval te overwegen om alvast een vlucht te gaan boeken :grin:

Oh ik dacht dat Scomo juist traag was, omdat al die gekke Australiërs die toch nooit hun land uit komen wel strenge maatregelen willen. Maar alleen maar fijn!
Wel apart als een deelstaat ervoor kan kiezen om internationale reizigers toe te laten en een ander niet. Kunnen ze de grenzen daartussen weer sluiten.
Nou, ik ben benieuwd. Ik ga niets boeken haha, maar hoop vooral dat mijn schoonouders het land mogen verlaten.

Ik wil echt graag op een overzeese vakantie maar het voelt echt nog heeeeeeeeel onwerkelijk dat dat ooit misschien weer mogelijk gaat zijn? Sowieso het idee dat dat vroeger “gewoon kon”. Kan me echt niet voorstellen nu (dus plan ook nog lang niks) maar het zou zo leuk zijn.

2 likes

Mijn lessen zijn maandag van start gegaan, iedereen dolblij weer op locatie te zijn. Vandaag zijn we weer thuis want iemand testte gisteren al positief.

2 likes

Ik ben ook zo benieuwd hoe het in het hoger onderwijs gaat. Mijn eerste lessen zijn op locatie maar sommige collega’s voelen zich er nog niet prettig bij. Maar we kunnen altijd besluiten om over te schakelen op online.

Dit is het hoger onderwijs (die in rotterdam) en we hoeven als je gevaccineerd bent niet perse in quarantaine (ook al zaten we dus een gehele dag met deze persoon in een zeer klein lokaal met de ramen dicht) maar de lessen zijn wel weer online. Maar, je mag wel nog gewoon op locatie komen. Het voelt heel vreemd, mijn groepje heeft besloten thuis te werken (anders zit je sowieso maar voor een uurtje tussen de lessen door op school). En dan over vijf dagen worden we geadviseerd te testen, maar het hoeft niet.

Ik weet niet. Het voelt raar.

Er zijn er genoeg die ingediend zijn en toch positief testen.