Caronatopic #12

Als je nu al geen afspraak kunt maken voor een test ivm drukte, dan gaat 1G (dus iedereen testen als je iets gaat ondernemen), toch ook totaal niet werken. Tuurlijk komen er dan ongetwijfeld locaties bij, maar dat moeten er dan wel héél véél zijn (inclusief personeel), om alles in goede banen te leiden. Ik zie het niet gebeuren

1 like

Maar een test bij de GGD om medisch te kijken of je corona hebt. Of een test om naar de sportschool te gaan zijn 2 verschillende dingen.
1 is GGD anderen is testen voor toegang.

Maar is dat überhaupt een optie dat 1G wordt ingevoerd? Ze hebben het toch alleen over 2G of heb ik iets gemist?

Ja klopt maar ik bedoel dat je dan hetzelfde tafereel krijgt, als het overgrote deel van de samenleving bij elke scheet gaat testen omdat: uiteten, bioscoop, sporten, weet ik veel. Lijkt me vragen om problemen

@Flowermarket Nee gelukkig nog niet. Maar lees wel vaak van mensen dat ze liever hebben dat iedereen moet testen ipv 2G.

2 likes

Testen voor toegang loopt nu vaak ook al over. Ik heb net gekeken en ik moet echt een takkeeind reizen ervoor(terwijl er ook eentje op 5 minuten lopen zit, maar die zit dus al vol)

1 like

Iedereen testen gun ik die wappies ook echt niet. Ik zie de zelfingenomen kop van mijn wappie collega al voor me als dit gaat gebeuren.

1 like

En het gaat ze ook niet echt helpen toch?

Ik ken gelukkig maar weinig mensen die zich niet hebben laten vaccineren maar die zijn ook zonder uitzondering anti testen.

2 likes

Ik denk dat die pijlen er voor staan dat ze wordt ‘afgeschoten’ vanwege haar keuze om haar kind niet te vaccineren. Dus de pijlen staan dan voor de meningen voor anderen denk ik?

2 likes

wat een diepgang op de vroege ochtend :joy: :joy: :joy:

3 likes

Mijn werk (gehandicaptenzorg) gaat over 2 weken starten met de boosters!

11 likes

Ach mijn moeder. Ze wil en laat zich niet vaccineren. We hebben ook afgesproken dit niet meer te bespreken. Net belde ze me, om het er toch over te hebben. Ze vroeg of ik alsjeblieft niet de booster wil nemen en is bang dat ik mijn kind van 6 laat vaccineren als dat mogelijk is. Ik weet nog niet of ik dat ga doen, sta er wel voor open.

Maar ze is zo bang dat mijn kind dan wat overkomt, een ontsteking van het hartzakje. Ze zei dat Hugo de Jonge onlangs heeft toegegeven dat er onder jongeren vaak een ontsteking van het hartzakje voorkomt, en dat het er meer zijn dan hij eerst dacht maar dat hij tóch adviseert om jongeren onder de 12 te laten vaccineren.

Ik kan dat (uiteraard?) niet terug vinden, dat hij dat heeft gezegd. Is dat ergens te vinden?

Het is al vaker gezegd hier maar ook over mijn moeder: ze is gewoon echt bang dat dit een groter geheel is, dat het helemaal de verkeerde kant op gaat straks en als je dan naar Oostenrijk kijkt snap ik dat heel goed.

Mensen zoals mijn moeder krijg je echt niet mee om te vaccineren, en dat gaat ook niet gebeuren. Vind het echt lastig. Het was wel een fijn gesprek op zich, heb aangegeven dat ik snap dat ze bang is, ze zegt ook ‘ik hou gewoon heel veel van jou, wil dat je gezond blijft en je dochter ook. Wat er ook gebeurt, je blijft altijd mijn dochter en er is altijd een plaats voor je hier in huis.’

Nouja, makkelijk om ‘de wappies’ weg te zetten als mensen die niet mee willen werken, maar sommigen zijn gewoon echt heel bang.

6 likes

Wat fijn dat het uiteindelijk toch een prettig gesprek is geweest! Eens met alles wat je zegt hoor, maar ik hoor wel vaker dat Hugo de Jonge of Mark Rutte of wie dan ook dingen zouden hebben ‘toegegeven’ die dan vervolgens nergens terug te vinden zijn. Waar komen dat soort dingen toch vandaan?

1 like

Ja, ik vroeg ook ‘waar zag je dat, waar kan ik dat terug vinden?’ toen zei ze dus zoek maar op Google dan vind je het wel, maar ik vind niks daarover terug.

1 like

Bedoeld ze dit? Onderzoek naar ontsteking van de hartspier na coronavaccinatie

Weet ze ook dat een gedeelte van de mensen na een coronabesmetting hartklachten heeft? En dat dat percentage groter is dan onder de gevaccineerde mensen?

2 likes

Dit kwam ik wel tegen

Maar die kans is dus ontzettend klein als bijwerking van het vaccin, bij een covid besmetting is die kans groter…

Ik ben zo blij dat mijn ouders er hetzelfde over denken als ik, het lijkt me zo vervelend als mensen waar je echt om geeft er totaal anders in staan. Fijn dat jullie er in elk geval respectvol over in gesprek kunnen gaan! Maar evengoed een lastige situatie voor je

3 likes

Deze cardioloog zegt dat het niet hetzelfde is. Hoop natuurlijk dat hij geen gelijk heeft.

Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat wij blijkbaar de kids <12 niet massaal gaan vaccineren.
Wel bizar dat wappies dan nog steeds dat soort dingen zoals die foto hierboven blijven plaatsen :see_no_evil:

  • link is weg! Cardioloog heeft blijkbaar geen goede reputatie, excuus -

Dit is echt geen betrouwbare bron. Moederhart sowieso niet en deze man is aangeklaagd voor het valselijk gebruiken van oude titels waaronder hij misinformatie over covidvaccinaties heeft verspreid in de media.

8 likes

Me 2. Ik sta vooraan als kinderen jonger dan 12 gevaccineerd mogen worden

1 like

Oke dan haal ik het weg! Ik weet dat Moederhart niks zegt uiteraard :joy:maar de naam van de cardioloog heb ik gegoogeld en ik zag niks geks.

Wat is dat toch met die titels, heel irritant :rage:

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Caronatopic #12 (Deel 7).