Ach mijn moeder. Ze wil en laat zich niet vaccineren. We hebben ook afgesproken dit niet meer te bespreken. Net belde ze me, om het er toch over te hebben. Ze vroeg of ik alsjeblieft niet de booster wil nemen en is bang dat ik mijn kind van 6 laat vaccineren als dat mogelijk is. Ik weet nog niet of ik dat ga doen, sta er wel voor open.
Maar ze is zo bang dat mijn kind dan wat overkomt, een ontsteking van het hartzakje. Ze zei dat Hugo de Jonge onlangs heeft toegegeven dat er onder jongeren vaak een ontsteking van het hartzakje voorkomt, en dat het er meer zijn dan hij eerst dacht maar dat hij tĂłch adviseert om jongeren onder de 12 te laten vaccineren.
Ik kan dat (uiteraard?) niet terug vinden, dat hij dat heeft gezegd. Is dat ergens te vinden?
Het is al vaker gezegd hier maar ook over mijn moeder: ze is gewoon echt bang dat dit een groter geheel is, dat het helemaal de verkeerde kant op gaat straks en als je dan naar Oostenrijk kijkt snap ik dat heel goed.
Mensen zoals mijn moeder krijg je echt niet mee om te vaccineren, en dat gaat ook niet gebeuren. Vind het echt lastig. Het was wel een fijn gesprek op zich, heb aangegeven dat ik snap dat ze bang is, ze zegt ook âik hou gewoon heel veel van jou, wil dat je gezond blijft en je dochter ook. Wat er ook gebeurt, je blijft altijd mijn dochter en er is altijd een plaats voor je hier in huis.â
Nouja, makkelijk om âde wappiesâ weg te zetten als mensen die niet mee willen werken, maar sommigen zijn gewoon echt heel bang.