Caronatopic #12

Ik vind het zo erg, twee gevaccineerde patiënten van mij liggen alsnog op de IC, eentje ook echt geïntubeerd op z’n buik… Vind het zo erg en het voelt zo oneerlijk, en ook onheilspellend. En ja, zonder vaccinaties zouden ze misschien wel al overleden zijn, maar het voelt zo echt zo van: dit was niet de bedoeling! :angry:

Ze hebben wel allebei een antistofrespons, dus hopelijk komt het goed. :pray:

12 likes

Ik woon in een gemeente waar de vaccinatiegraad zeer hoog is. Ik had eigenlijk nog nooit een leeftijds/generatiegenoot ontmoet die zei niet gevaccineerd te zijn. Nu is er opeens één iemand die zich op Facbook ge-out heeft als antivaccer (met een hele post van ‘ik zwijg niet langer, blabla’) en nu krijgt die post allemaal likes en reacties van mensen die zeggen ‘ik doe met je mee’, ‘en tijd om de waarheid te zeggen’ etc. waaronder een aantal collega’s van me, vrienden van vrienden…
Misschien was het naïef van me, maar ik ben oprecht gechoqueerd dat zo veel leeftijdsgenoten uit mijn omgeving niet gevaccineerd zijn terwijl de vaccinatiegraad hier op 92% ligt. Ook collega’s die ik dagelijks op kantoor zag.

5 likes

Nog steeds hetzelfde!

1 like

Ik zou over twee weken op vakantie gaan naar het buitenland, na een aantal jaar en heel veel gebeurtenissen echt ff helemaal weg. Ik heb geen idee wat nu wijsheid is. Alles annuleren? Kan de risico’s even niet zo goed overzien.
Er zijn ergere dingen, maar wel ff stevig balen. Had dit toch net zoals alles rondom het virus niet aan zien komen

Zolang je gevaccineerd bent kun je waarschijnlijk gewoon gaan. Er zijn nog geen grenzen dichtgegaan toch?

Groot gelijk :triumph:

2 likes

Hehehe…prikken op tinder :smirk:

5 likes

Ik ga ook over 2 weken. Wil eigenlijk wel gewoon gaan. Ben gevaccineerd en op de plek waar ik naartoe ga gaat het beter qua besmettingen dan hier. Weet niet hoe dat voor jou is?

Zal ik jou even mijn vaccinatiebewijs showen :smirk:

Ik ben een beetje bang dat ik daar dan zit en dat ze zeggen: nederlanders niet meer welkom. En dat we dan halsoverkop moeten vertrekken. Is dat niet realistisch?

Ik denk niet dat het zo een vaart zal lopen. Ik heb zelf ook een vakantie staan en tenzij ik zelf opeens Corona krijg (god forbid) ben ik niet van plan te cancelen. Ik houd me hier aan de basisregels, het land waar ik heenga ook en ik ben gevaccineerd. En als zouden ze zeggen Nederlanders niet meer welkom, dan zal dat vooral gelden voor de mensen die er nog naartoe moeten reizen en niet voor hen die er al zitten, the damage is dan ook al done voor diegenen.

5 likes

Dank je. Ik zit er al anderhalf jaar naast wat corona betreft dus daarom weet ik het nu niet zo goed meer.

2 likes

Ja dat wat @unwrittensmiles zegt. Sowieso, zolang je binnen de EU blijft hoef je je daar denk ik niet zo’n zorgen om te maken.

1 like

Nou het is ongeveer een A6 formaat kaartje :upside_down_face:

2 likes

Ongevraagde prikpics beats ongevraagde dickpics

11 likes

Ik zou gewoon gaan, ik ben nu op vakantie en behalve dat je af en toe om een bewijs wordt gevraagd en je mondkapjes op moet is er niemand die zich met je bemoeit over het algemeen. Misschien dat met het vliegtuig reizen lastiger is, maar ook dat kan gewoon.

1 like

Ik geef de soapseries de schuld, waar mensen in coma vredig liggen te slapen totdat ze wakker worden en een paar keer met hun ogen knipperen en dat is dat.

12 likes

Zei vd week nog dat ik niemand ken die nu corona heeft, in 1 dag 3 d’r bij…

2 likes

Ik ben best benieuwd naar aanstaande dinsdag… Heb echt het idee dat er (in mijn omgeving) steeds minder draagvlak is, ook bij gevaccineerden. Ik heb bijvoorbeeld meerderen gehoord die geen 3e prik willen, mocht die beschikbaar worden.

Daarnaast ben ik zelf redelijk sceptisch geworden tov het QR-systeem gezien besmette gevaccineerde toegang blijven behouden. In mijn omgeving hebben zich genoeg mensen laten vaccineren ‘om makkelijk op vakantie te kunnen’. Die zullen dit systeem nu ook wel lekker makkelijk vinden om toegang te krijgen.

Tevens is een kennis van mij positief getest en nog steeds aan het werk. Hij is zelfstandig ondernemer ( leverancier) en heeft het financieel zwaar+een gezin. Hij kan het niet permitteren om in quarantaine te gaan…

Dat laatste is echt misdadig…

8 likes