Caronatopic #12

Woont er iemand hier in Noorwegen/ is er iemand hier onlangs naar Noorwegen gereisd?
Als ik volledig ben gevaccineerd, en ik heb zo’n internationale qr code, dan mag ik daar toch gewoon naar binnen?

(We gaan misschien voor werk naar Noorwegen, maar mijn leidinggevende interpreteert de coronaregels nogal curieus. Er staat dat je of een corona vaccinatiebewijs moet hebben of een herstelbewijs van maximaal 6 maanden oud. Zij interpreteert dit als: in de afgelopen 6 maanden gevaccineerd, of in de afgelopen 6 maanden hersteld van corona maar ik denk dat ze fout zit :stuck_out_tongue:.)

1 like

Ewn vaccinatiebewijs is een vaccinatiebwijs, er staat nergens dat dit 6 maanden moet zijn.

Misschien moet je leidinggevende een cursus begrijpend lezen doen :wink:

4 likes

Ja toch? Maar zij is niet de enige, het is nu drie tegen één haha. Hoeveel professoren zijn er nodig om de toegangseisen van een land goed te interpreteren? :woozy_face::hammer:

Edit: Één van hen heeft nu de ambassade gebeld om daarna te concluderen dat ik gelijk had :eyes: :skull:

19 likes

Nou daar zullen we dinsdag dan wel op zitten. Dus dan is het kabinet precies op tijd met de nieuwe maatregelen :expressionless:

2 likes

image

Wat zou Sap de aardwortel hiervan vinden? Te bizar voor woorden.

5 likes

Sorry, maar deze afbeelding is niet legaal.

Ik zou graag willen horen hoe en wanneer er wordt gestart met de derde prik. Laten we voor één keer in deze pandemie niet achter de feiten aanlopen maar proactief handelen.

2 likes

Of laten we eerst de landen die 't hard nodig hebben van een eerste prik voorzien

45 likes

Proactief handelen is nog niet per se zinvol handelen he. We zijn er wereldwijd meer mee gebaat vaccins te sturen naar landen waar de vaccinatiegraad nog heel erg laag is dan een derde prik te gaan geven aan gezonde, dubbel gevaccineerde mensen waarvan de bescherming nog altijd bewezen heel hoog is in een stinkend rijk land waar de effecten van de hele pandemie relatief gezien klein zijn

10 likes

@Lemongrab ik ben het met jullie eens!

Er is al gestart met de derde voor de heel grote risico groepen. Mijn vader heeft ‘m al gehad (door chemo patiënt te zijn?

Het is gebeurd: mijn zwangere ongevaccineerde schoonzusje heeft direct contact gehad met een positief iemand en nu heeft ze zelf klachten :sob:

2 likes

Aww! Hoever is ze?

1 like

Ik hoop echt op weer verplicht zoveel mogelijk thuis werken… die files zijn zo niet leuk. Elke avond ben ik 1,5 soms wel 2 uur kwijt aan rijden terwijl het normaal 36-40 min is.

4 likes

Oei die weken vind ik altijd lastig bij te houden maar ze is in januari uitgerekend

Iemand uit de vriendenkring die tegen de coronamaatregelen en het vaccin is, beweert dat het van de zotte is dat als er aangetoond is dat je antistoffen hebt in je lichaam dat je op basis daarvan geen coronapas kan krijgen. Ik weet eigenlijk zelf niet goed waarom dat niet als voldoende betrouwbaar beschouwd wordt? Ik heb wat zitten googelen, maar ik kom vooral uit op bronnen die een artikel van FvD overnemen die dit aankaarten.

1 like

Maar dat zou dan gaan om mensen die wel corona hebben gehad, maar zich niet hebben laten testen bij de GGD en daarom ook geen herstelbewijs kunnen aanmaken toch? Want voor antistoffen moet je of een vaccinatie hebben gehad of besmet zijn geweest.

2 likes

Je kunt toch wel een coronapas krijgen als je herstellend bent (lees: antistoffen hebt)?

1 like

Ohja ik ook. Laatste trimester dus. Spannend. Hoop dat alles goed zal verlopen… wel jammer van het risico dat ze heeft genomen. Ondanks evt milde verloop van een besmetting gebeurt er zoveel met de placenta.

3 likes

Ja bijv in het eerste half jaar, toen er nog niet getest werd tenzij bijna dood.
Of als dus je bewijs ouder dan een half jaar is, maar je zo zou kunnen aantonen dat je nog “voldoende” (whatever voldoende dan is) antistoffen hebt.