Caronatopic #12

Ja, ik heb nog eens de website van de Belgische overheid doorgenomen en daarop wordt hetzelfde gezegd als wat ik zelf al dacht, nl dat een antilichamentest niet geldig is omdat je dan de exacte datum van besmetting niet kan aantonen.

1 like

Wat @Ovenschaal dus aangeeft. Ook bij milde of nauwelijks klachten gebeurd er een hele hoop in de placenta. Daarom snap ik nog steeds niet waarom zwangeren niet het prik halen. Er komt steeds meer hierover naar voren. Als ik niet gevaccineerd was zou in het rennend hebben gehaald.

17 likes

Tussen de 24 en 30 weken dan ergens? Vriendin van ons is begin januari uitgerekend en zij was laatst 26 weken dacht ik. Die heeft zich goddank rond de 21e week laten vaccineren.

2 likes

Ik vatte het op als “koorts? Verkouden? Of is het toch stiekem corona en denk je dat je gewoon verkouden bent?”

3 likes

Ik heb me afgemeld voor een bijeenkomst van werk waar zo’n 100 man zullen komen vandaag. Puur vanwege het risico en dat voelt ergens wel vreemd ofzo, alsof het al bijna geen legitieme reden meer is, omdat het officieel allemaal wel mag.

5 likes

Maar als het plaatsvindt in een evenementenhal zal er dan niet om een QR- code worden gevraagd?

Maar je kan toch niet verwachten dat alle kantoormensen maar thuis blijven werken als het niet hoeft van de overheid? Het advies voor thuiswerken is versoepelt een paar weken geleden. Sommige dingen gaan gewoon echt makkelijker als je op kantoor werkt weer en toen het niet anders kon waren alle meetings digitaal ja maar echt niet alle meetings zijn nu ideaal in digitale format. Als ik naar mij zelf kijk: ja mijn werk kan functioneel gezien 100% vanuit huis, in de toekomst zal ik nooit meer 5 dagen per week op kantoor werken maar eerder 1-2 werkdagen per week, maar ik (+ mijn team) leven echt op van die 1-2 kantoordagen per week waarin het ook eens gezellig is i.p.v. enkel functioneel thuis en waarbij we eens niet 8+ uur per dag naar een scherm staren maar meetings makkelijk F2F kunnen doen.

Dat gezegd hebbende: ik heb wel braaf en verstandig al mijn kantoor reservering geannuleerd voor de komende weken nu met de oplopende cijfers en hulpkreten vanuit de zorg en ik dan denk “Ja oke, ik kan mijn steentje bijdragen door weer fulltime thuis te werken”.

Sidenote: ik trek dit me misschien meer persoonlijk aan dan nodig, maar het thuiswerken 1,5 jaar lang is mij mentaal echt zwaar gevallen (en ja ik weet hoe relatief makkelijk dit leed is geweest in vergelijking met werken in de frontlinie of met alle andere opofferingen die mensen hebben moeten maken in de pandemie) en vind het jammer dat er dan gek opgekeken wordt als mensen weer gewoon op kantoor zijn gaan werken met alle versoepelingen, omdat ook kantoorwerk wel eens makkelijker/leuker/efficienter kan zijn vanuit kantoor.

28 likes

Huh echt? Maar het hangt toch van de locatie af? Wij hadden studiedag binnen een evenementen / horeca achtige gelegenheid en moeten allemaal scannen. Omdat die locatie dat nou eenmaal moet.

1 like

Hoe bedoel je de helft ziet het nu niet zitten? Die persoon met corona blijft toch gewoon thuis neem ik aan

5 likes

Er is nog niks gelekt qua maatregelen toch? Had eigenlijk al wel verwacht dat er iets meer bekend zou zijn

4 likes

Ik kreeg via Whats App iets wat is gelekt maar geen idee of het waar is

1 like

Oeh nu ben ik benieuwd haha, maar weet niet of je dat mag delen in dit topic?

Je kan zeggen wat je wil maar wel lekker warm zo met de winter in aantocht :+1:

1 like

Ja zou het helpen tegen loopneus :face_with_monocle:?

Ik wil zelf niet echt roddels verspreiden, want er klopt hopelijk helemaal niks van

1 like

Neem er eentje met een lekker absorberend stofje, ideaal!

3 likes

en als je het niet doorstuurt verbreek je de ketting en gebeurt er binnen 12 dagen iets vreselijks met een van je dierbaren

16 likes

Thanks! Echt goed advies! Ga dit denk ik op m’n werk ook doen en collega’s adviseren!! Binnenkort vast met meerdere printjes te krijgen :sunglasses:

3 likes

Die krijgt corona :thumbsup:

5 likes

ik moet een testafspraak maken maar krijg via de site geen locatie te zien en wordt aan de telefoon niet geholpen omdat de lijnen bezet zijn
balen voor mezelf, maar schetst ook een sombere situatie die inderdaad weer oplaait

3 likes