Caronatopic #12

Hoezo zou een mondkapje nu in nov, zonder afstand meer helpen dan terug in de zomer met afstand?
Dat een mondkapje helpt zal wel, maar toch niet méér dan eerder? Evenveel zou ik zeggen. Of juist minder wanneer je het in combinatie bekijkt met dat we nu geen afstand houden.

Ik denk dat het meer zo is dat een mondkapje nu meer nut heeft, nu er geen 1,5m meer is. Het mondkapje werkt hetzelfde, maar de situatie is nu ongunstiger dan toen, dus heb je er nu meer profijt van. Ik kan het misschien niet goed verwoorden haha

4 likes

Ik bedoelde het effect op het totaal aantal besmettingen. Dus toen er ook nog veel andere regels waren deden die het leeuwendeel van het inperken van het aantal besmettingen, en een mondkapje hielp ook nog een beetje. Nu die andere regels er niet meer zijn, denk ik dat het relatieve aandeel in het beperken van besmettingen dankzij mondkapjes groeit.

Overigens kwam ik net dit artikel tegen waarin ook het effect van mondkapjes wordt besproken.

2 likes

Dit is dan toch weer niet zo’n reclame voor het vaccin :cry:

Maar je weet toch helemaal niet of de mensen die nu corona hebben opgelopen gevaccineerd waren? Onder jonge mensen is de vaccinatiegraad sowieso veel lager

Er waren ook 300000 mensen, dan vind ik 1000 niet bizar veel voor dit soort evenement.

13 likes

Wappies zijn weer lekker bezig hoor zoals hoogopgeleide wap R.a.i.s.a dit vaak bij Jinek zit tegenwoordig
Ze doen alsof de wereld vergaat

Maar in principe moesten ongevaccineerden gewoon getest worden he.

Ja dat snap ik ook wel, maar dat betekent toch niet dat je in de week van ADE geen corona kan oplopen? Los van of het op het feest is gebeurd. M’n punt was alleen dat het een beetje raar is om te zeggen dat dit geen goede reclame voor het vaccin is.

N=4, 2,5 wk na eerste prik was ik zwanger (positieve test). De 2e prik ook gewoon genomen, ggd arts stond er ook helemaal achter.

3 likes

In het artikel staat dat de besmettingen waarschijnlijk zijn opgelopen op ADE. Geen idee of dat ooit echt te bewijzen is; maar mocht dat zo zijn dat zegt dat denk ik alleen iets over de coronapas en idd niet over de vaccinaties

1 like

N=5, paar dagen na m’n eerste prik bezwangerd! :syringe:

10 likes

Je mocht toch alleen heen met corona pas?

1 like

Een vriend van me heeft Corona en ik moet er echt een beetje om lachen als het niet zo treurig zou zijn. Hij is niet gevaccineerd. Niet vanwege principes maar omdat hij het ‘niet zo nodig’ vindt en dacht dat hij toch niet ziek zou worden. Echt zo dom. Maar erg als je denkt aan alle mensen die hij waarschijnlijk besmet heeft, hij is zelfs nog op reis geweest.

1 like

Dat kan toch ook een test of herstelbewijs zijn?

3 likes

En was laatst nog zo’n filmpje van een man die op sbs6 vertelde dat hij en zijn vrouw corona positief getest waren. Maar dat ze toch in één weekend uit eten gingen met vrienden, naar ADE en daarna in het vliegtuig op vakantie. Ze waren immers gevaccineerd en hadden daarom een geldige QR code.

1 like

Neeeeee?!
Je moet elk systeem x3028 dicht timmeren zodat gerda geen mazen meer vindt om kut te kunnen doen.

1 like

Nu wordt het wel heel serieus

Over de besmettingen tijdens ADE; toevallig sprak ik vanmiddag iemand die zei dat er in A’dam in de horeca slecht gecontroleerd wordt op QR code. Diegene vertelde ook tijdens uitgaansavonden meerdere mensen te spreken die zonder code en ook ongetest en ongevaccineerd wel binnen waren

Waarom is Gerda nou weer de klos :frowning_face:

4 likes

Dit zou echt strafbaar moeten zijn onder poging zwaar lichamelijk letsel ofzo (ik ben geen jurist haha). Hoe kóm je erop joh.

3 likes

Nog niet, pas vanaf eind deze week waarschijnlijk

1 like