Caronatopic #12

Reacties op het nieuws, waarbij de ongevaccineerden wijzen op ouder onderzoek (pre vaccinaties) over dat het vooral de obese mensen zijn die op de IC kwamen. Arie Boomsma helpt inderdaad ook niet hierbij.
Een Ebru Umar, Marianne Zwagerman etc

Edit: ik was wat later, maar precies wat @lisaanna zegt inderdaad.

2 likes

als je door een gebrek aan karakter morbide obese (sic) bent

Jeeeeeeeeeezus doe even normaal joh :rage: Ik weet wel wie hier een gebrek aan karakter hebben en hint: het heeft niets met lichaamsgewicht te maken joe

4 likes

Veronica en 538 schijnbaar. Maar had tot voor kort nog nooit van m gehoord.

:heart_eyes: :heart_eyes: Help, wil geen baby, kan ik mijn vaccinatie nog uit laten zuigen door middel van een aardappel? (dat verhaal ging toch ook de ronde lololololol)

7 likes

Ik vraag me toch af wat het effect nou is gebleken van mondkapjes in winkels. En het effect toen die maatregel eraf ging.
En of het dus zin heeft dit weer in te voeren. Zal wel weer een combinatie van alles bij elkaar zijn, maar ik zie tot nu toe nergens de belangrijkste (denk ik) -afstand houden - staan.

2 likes

Betwijfel idd ook hoeveel het nou doet. Zeker als het niet hoeft in supermarkten waar mensen het meest komen en dicht bij elkaar staan. Het is weer net zo random en vaag als alle andere maatregelen telkens :sweat_smile: Wat een zwabbers zijn het ook telkens.

En de kans dat fitnessman op de ic belandt is groter, want hij is niet gevaccineerd. Echt twee spuitjes lossen zo zijn probleem op

9 likes

Als t ergens moet is t wel de supermarkt. T lijkt wel alsof we eekhoorns zijn die een wintervoorraad aan moeten leggen zo druk vind ik t de laatste tijd.

1 like

N=2! Ik was na één prik al zwanger. Helaas is dat niet goedgegaan, dus eh… boosterprikje dan maar? :grimacing:

Ik vermoed - gebaseerd op een gevoel, geen wetenschap - dat het nu meer doet dan toen we nog afstand hielden. Het biedt toch enige bescherming, al zou afstand én een mondkapje natuurlijk het beste zijn.

Ik heb ook eens gelezen dat een mondkapje vooral goed werkt om je eigen luchtdeeltjes binnen te houden, dus wat dat betreft denk ik ook dat een plicht - waarbij iedereen zo’n ding opdoet - beter werkt dan wanneer je het als individu op zet. Dan bescherm jij de omgeving wel tegen jou, maar kan er bij jou toch nog iets binnenkomen.

Verder kunnen ze natuurlijk nooit precies zeggen welke maatregel wat doet, het is meestal toch een combinatie. Ik denk dat ze hier ook voor kiezen omdat het minder gevolgen heeft dan 1,5 meter afstand. Dat betekent dat winkels minder klanten tegelijk kunnen ontvangen.

N=3, ik had 2 weken na mn tweede vaccinatie een positieve test

1 like

En ik dacht dat die babyboom kwam door de lockdown en thuiswerken. Nee hoor, het zijn de vaccinaties

6 likes

Hoezo zou een mondkapje nu in nov, zonder afstand meer helpen dan terug in de zomer met afstand?
Dat een mondkapje helpt zal wel, maar toch niet méér dan eerder? Evenveel zou ik zeggen. Of juist minder wanneer je het in combinatie bekijkt met dat we nu geen afstand houden.

Ik denk dat het meer zo is dat een mondkapje nu meer nut heeft, nu er geen 1,5m meer is. Het mondkapje werkt hetzelfde, maar de situatie is nu ongunstiger dan toen, dus heb je er nu meer profijt van. Ik kan het misschien niet goed verwoorden haha

4 likes

Ik bedoelde het effect op het totaal aantal besmettingen. Dus toen er ook nog veel andere regels waren deden die het leeuwendeel van het inperken van het aantal besmettingen, en een mondkapje hielp ook nog een beetje. Nu die andere regels er niet meer zijn, denk ik dat het relatieve aandeel in het beperken van besmettingen dankzij mondkapjes groeit.

Overigens kwam ik net dit artikel tegen waarin ook het effect van mondkapjes wordt besproken.

2 likes

Dit is dan toch weer niet zo’n reclame voor het vaccin :cry:

Maar je weet toch helemaal niet of de mensen die nu corona hebben opgelopen gevaccineerd waren? Onder jonge mensen is de vaccinatiegraad sowieso veel lager

Er waren ook 300000 mensen, dan vind ik 1000 niet bizar veel voor dit soort evenement.

13 likes

Wappies zijn weer lekker bezig hoor zoals hoogopgeleide wap R.a.i.s.a dit vaak bij Jinek zit tegenwoordig
Ze doen alsof de wereld vergaat

Maar in principe moesten ongevaccineerden gewoon getest worden he.

Ja dat snap ik ook wel, maar dat betekent toch niet dat je in de week van ADE geen corona kan oplopen? Los van of het op het feest is gebeurd. M’n punt was alleen dat het een beetje raar is om te zeggen dat dit geen goede reclame voor het vaccin is.