Caronatopic #12

Nee, allebei volgens mij niet. Er wordt namelijk telkens telkens alleen het hoger onderwijs genoemd, dus volgens mij blijft zelfs het vo nu achter ook op deze maatregelen!

2 likes

Zoals ik zeg: het was “werk thuis als het kan, op kantoor als het moet”. Nou degenen die dat moeten, moesten dat 1,5 jaar lang al door een essentieel beroep (weet ik veel, beveiligingscamera’s in de gaten houden bv). Dus verder kon iedereen gewoon vaker thuis blijven werken zoals ze al deden.

1 like

Hahah (maar eigenlijk :cry:) never forget die journalist die zei “we houden ons allemaal aan de maatregelen en u, Rutte, geeft ons DIT???”

10 likes

Dit herken ik. Maar 4/5 dagen op kantoor is dan toch onnodig.
En die mentale redenen waren er eerder ook al. En coulance. Maar ik snap niet dat het nieuwe thuiswerkadvies zo anders werd opgevat van “we gaan weer massaal naar kantoor”.
Ik vind nu die “werk helft minstens thuis” ook maar laf. Ik ben benieuwd of het zoden aan de dijk zet.

2 likes

Ik ga nu vaak 1 dag per week maar is ook niet perse noodzakelijk maar helpt idd wel bij het mentale. Maar 4-5 dagen nu snap ik ook niet zo goed (zou ik ook geen zin in hebben). Maar wel even kijken of ik die 1 dag blijf doen

3 likes

Wat een matige regels. Alweer zo half half dit.
Maargoed

Wat ik merk sinds de 2e prik is dat ik vaak licht in mn hoofd/duizelig ben. Had dit vooral heel erg de dag na t vaccin en nu nog steeds elke dag wel een keer. Hebben meerderen dit?

Wij waren ook nog een welkom terug-activiteit aan het plannen. Ook maar weer op de lange baan…

2 likes

Snap aan dit soort tweets of andere wappie posts sowieso niet waarom ze zo hameren op dat het beloofd is en we aan het lijntje gehouden worden. Dat is niet zo? Er is duidelijk gezegd we STREVEN ernaar alles op 1/11 weg te hebben. Ja hè hè en logisch dat dat het streven is, maar dat er nu nog mensen zijn die denken dat het ook wel kan terwijl de cijfers zo zijn, tja

3 likes

Wanneer heb je je prik gehad? Ik heb dit ongeveer 2 a 3 weken gehad naar mijn vaccinatie. Daarna was het over en voelde ik me weer de oude!

2 likes

heb jij ook haar dat soms grijs lijkt en dan geel???

Mijn werk had een groot feest gepland in een concerthal in december om te vieren dat we corona achter ons hebben gelaten. :clown_face: Neem aan dat het afgelast wordt nu.

3 likes

Ik ben eigenlijk wel blij met die mondkapjesplicht in winkels want klanten staan soms nog net niet in m’n nek te hijgen. Afgelopen zondag was het zo tering druk terwijl dat niet af te lezen was aan de omzet, echt funshoppers die lekker met het hele gezin meubels gaan kijken. Kortom, spatschermen komen weer terug en mondkapjes weer op :+1:t4:

7 likes

Ik vind de mondkapjes wel prima, niet ideaal maar ik vind het voor de medewerkers vervelender, weer de hele dag dat ding op. Wordt wel weer ff goed eraan denken om er een mee te nemen!

2 likes

Zou je bijna denken haha, nee heb de afgelopen tijd vaak moeten testen vanwege klachten. Fijn is het als ze aardig doen he! Vind de mensen daar ook altijd super vriendelijk, ze bedanken je zelfs voor het testen :pleading_face:

2 likes

Even een domme vraag, herinvoering anderhalve meter is dat nu per direct of ook pas 6 november? En staat dat ergens?

Die wordt niet ingevoerd, is zo’n aanrader of hoe heet dat, dat ze het je dringend aanraden afstand te houden.

Ik wil niet ook zo iemand zijn maar ik vraag het toch: Hoe zit het nou in van die zwembaden bij vakantieparken? QR code denk ik? Ik lees alleen over sportsituatie zwemmen.

2 likes

Dan vraag je je toch echt af waar het verstand van zulke mensen zit. Zijn vast niet de meest heldere lampjes in de kerstboom.

2 likes

Bij ons op school ook iemand niet gevaccineerd en zij en haar man beide Corona. Hun 3 kinderen 13+ hebben er alles aan gedaan het te krijgen ivm herstel bewijs maar is ze niet gelukt :sweat_smile:… elke dag testen in de hoop dat. Echt bizarre gedachtegang

2 likes

5 likes

Ik heb dit ook, echt zo raar. Had het echt niet achter hem gezocht.

4 likes