ik ook , een vriendin plaatst online ineens “ik ben te lang stil geweest maar nu ben ik het zat”
oke meid ik niet hoor
ik ook , een vriendin plaatst online ineens “ik ben te lang stil geweest maar nu ben ik het zat”
oke meid ik niet hoor
Domme vraag misschien maar is het de bedoeling dat uiteindelijk iedereen een 3e prik krijgt dan? Ik krijg alles maar half mee
Goeie vraag, ben ik ook benieuwd naar
Iedereen die zou willen ja
Ik volg deze week een cursus via werk op de universiteit. Vanaf zaterdag zal de mondkapjes-plicht daar gelden, maar morgenochtend dus niet… voelt toch gek. Geldt de 1.5 mtr dus ook vanaf zaterdag op de uni?
Maar word je straks met 2 vaccinaties hetzelfde behandeld als zonder vaccinatie?
In de krant (vond nu met snel Google de Metro) stond dat het daar wel op lijkt, iig als je naar het buitenland wil want daar zit een houdbaarheidsdatum op de prikken. Mits die hele QR volgende zomer nog gebruikt wordt natuurlijk
Hier heeft nu toch niemand een antwoord op?
Dat ziet er nu niet zo naar uit
Ja wij zijn dus een groep van 20 man, we kunnen het zelf regelen bij wijze van met afstand houden. Heel benieuwd wat/of hier morgen iets over wordt gezegd
Zit nu Jinek te kijken. Wat is er waar van de stelling dat NL (te) weinig ic-bedden heeft?
Is dat in Europa zo anders?
Ik kneep ‘m al een beetje voor wintersport, want Oostenrijk houdt 360 dagen na je tweede prik aan, en dan ben ik begin januari al weer ‘af’.
Maar gelukkig heeft Hugo een nieuwe prik voor me volgende maand
Dank voor je duidelijke uitleg. Ik vind het zelf heel lastig als er zulke stellingen op tafel worden gelegd omdat ik hier onvoldoende in thuis ben en men zo overtuigd is maar tegelijkertijd iedereen wat anders zegt. Legt COVID-19 crisis wat jou betreft bloot dat we ook qua medische zorg een probleem hebben in NL, en jaren bezuinigd hebben? Die link maakte Marcel Levi net, en vond ik voor zijn doen vrij “negatief”
Verder denk ik zelf niet dat de oplossing zou zijn: meer IC bedden maar beter testen, voorkomen, minder spreiden etc. Welk land doet het in jouw ogen “goed” op dit gebied?
Krijg je daar elk jaar een nieuwe dan?
Geen idee wat ze daar van plan zijn, maar zij zijn geloof ik ook bij de 100-jarigen begonnen en daarvan zullen er wel niet heel veel een skivakantie in februari gepland hebben
Heb me een aantal maanden rustiger gevoeld omtrent Covid. Mijn vaccinatie gaf me uiteindelijk best wat rust. Maar merk nu dat de angst weer erg terug komt door de steeds hogere cijfers en de tijd die verstrijkt na m’n vaccin. Ben overdreven alert op symptomen en kan er niet van slapen. Ik ga weer werken met (natuurlijk ongevaccineerde) kinderen en kan geen/erg moeilijk afstand houden tot niet gevaccineerde collega’s. Thuiswerken is ook geen optie. Ik hoop zo dat mijn vaccin (nog) werkt en de maatregelen gaan zorgen voor een daling in de cijfers
Bij mij op de hogeschool is het zo dat wanneer je ziek bent tijdens tentamens, je die kans “verliest” en dan nog maar 1 kans over hebt. Bij een herkansing moet je die dus het jaar erop weer maken.
Vorig jaar kreeg je wel een extra kans als je ziek was, zo had je dan alsnog 1e kans en herkansing.
Heb nu al van meerdere studenten gehoord dat ze bij ziekte alsnog naar school zouden komen om ook weer 2 kansen te hebben
De school zou toch gemakkelijk kunnen vragen bij een positieve test behoud je de herkansing??
Mag toch wel hopen dat ze nu voor de derde prik die 15 minuten observatie eraf gaan gooien.
Kan het hier binnnekort vertellen want ik heb m’n afspraak gepland staan op heel korte termijn! (risicogroep)
Ik ben benieuwd als er echt een
Houdbaarheidsdatum aan de pas komt te zitten of ze dan met terug werkende kracht ook mensen ( hoi🤚🏻) die na volledig gevaccineerd ook nog COVID hebben doorgemaakt een soort ‘ booster vinkje’ gaan geven.
Ik kreeg maandag al de vraag op m’n bord “hoe ik er voor kon zorgen” dat iemand die het Janssen-vaccin had gehad toch op wintersport kon, want Oostenrijk (?) zou voor Janssen 270 dagen (?) aanhouden als geldige vaccinatie, en nu kwam de wintersport dus in gevaar. Deze meneer had de GGD gebeld en die had gezegd dat nog onduidelijk was wanneer die een booster kon krijgen, maar dat de huisarts anders maar moest bepalen of er een medische indicatie was om nu in aanmerking te komen voor de booster voor risicogroepen.
Dat die GGD dit durft te zeggen en dat die mensen dan ook nog werkelijk ons hiermee lastig durven te vallen. Denken mensen nou echt dat ik ze ergens aan kan melden voor een booster, onder het mom van medisch risico, omdat ze hun weekje sneeuw in het water zien vallen? Fucking raar.