GGD is echt een aanfluiting joh.
Ohhh ik zie nu op RTL Nieuws dat er in Peru een gemeenschap diep in de jungle zat (drie dagen reizen vanuit de bewoonde wereld) en die wisten niet dat Covid-19 bestond. Je zou het een zegen kunnen noemen.
Pff ik ben echt in shock wel hoe ver we nu gaan en dat er dus misschien nog verdere regels komen over 1,5 week. En dan niet eens zo zeer voor mij omdat ik volledig gevaccineerd ben, maar ik heb verschillende ongevaccineerde mensen in mijn omgeving (familie en schoonfamilie) die dan dus niks meer kunnen zonder te testen.
Of vaccineren en dan gaat het allemaal een stuk soepeler. Zowel voor zichzelf als met de maatschappij en opheffen van regels over bepaalde tijd
Ik weet het maar dat komt niet aan. Het is ook familie waarbij ik lastig kan zeggen: joe, doei!
Eigen keuze, eigen consequenties.
Denk je dat als je de eerste twee prikken nergens last van had, dat dat bij een derde prik ook ât geval is? Of is dat lastig te zeggen
Snap dat dat voor jou ook lastig kan zijn want is idd toch familie, maar wat Nox ook zegt ja. Eigen keuze van hen dus dan moeten zij ook de gevolgen maar voelen en meer moeite doen als jullie iets willen doen
Dat zijn consequenties van hun eigen handelen. Heb jij een andere oplossing voor de ongevaccineerde?
Same. Supermarkt voelt weer als russische roulette. En ben blij dat ik straks weer met mondkapje kan werken. Ben eigenlijk wel bang dat veel mensen t niet gaan doen en gezeik in de winkel. Ik ben gelukkig nog niet terug bij af (haar wassen na elke keer werken, in t begin zelfs na supermarktbezoek). Maar merk wel dat ik t echt van me af moet zetten.
Ja dat denk ik ja, vooral omdat het percentage acute allergische reacties ook suuuuper laag ligt. (Mensen die slecht tegen prikken kunnen en dan even niet lekker worden mogen uiteraard best even blijven zitten of liggen van mij, maar om nu de hele populatie 15min te laten wachtenâŚ)
Is er ook geen mogelijkheid om het online te doen. Want zolang je klachten hebt al ben je negatief getest bent je Ăźberhaupt niet welkom natuurlijk. Ik was relatief laat met melden dat ik niet kon komen vanwege verkoudheidsklachten en toen heeft mijn hoogleraar iedereen proberen te bereiken om het bonustentamen alsnog online te doen op grond van medische redenen. Zo worden mensen uit de risicogroepen niet naar de universiteit geforceerd en wordt er ook niemand gestraft omdat ze zich wel aan de maatregelen houden.
Is dit iets wat je zou kunnen verbeteren door testen breder beschikbaar te maken? Of is er iets anders wat het Nederlandse testbeleid zo slecht maakt?
Nee online deed mijn hogeschool vorig jaar ook niet aan. Ik heb 1 tentamenweek gemist omdat ik ziek was, had 2 weken erna mijn toetsen gemaakt toen de anderen her hadden.
Daarna had ik 1 toets niet gehaald, mocht ik weer een paar weken later mijn her maken. Toen zeiden mensen al van gelukkig niet volgend jaar pas anders had ik echt gebaald van mijn ziekmelding. En nu dit⌠Ik heb mijn idee geopperd van vraag om de corona bevestiging maar mag volgens de school niet.
Ik zit zelf in een klein lokaal met 6 man max vanwege adhd maar andere lokalen hebben soms wel 40 leerlingen
Ik ben echt niet voor die QR-code, omdat ik er ook niet in geloof dat het echt helpt en het alleen maar tweedeling brengt. Maar deze overheid doet alles steeds om er voor te zorgen dat meer mensen een prik nemen, en dat is mijns inziens ook de enige reden dat ze die QR-code nog zo laat hebben ingevoerd en er nu weer aanscherpingen op aanbrengen.
Ook dat er is gesproken over een QR-code op het werk? Dat is echt ronduit belachelijk.
De reden dat ze dit doen is besmettingen terugdringen zodat mensen niet blijvend ziek worden of doodgaan. Ik ben het zeker niet met alle maatregelen eens, of beleid van de overheid. Vooral als het gaat om effectieve maatregelen. En ja natuurlijk willen ze dat meer mensen zich gaan vaccineren, maar anders testen zodat we besmettingen in kaart brengen en terugdringen. Wat zou jouw oplossing dan zijn nu? Gewoon allemaal weer thuisblijven?
Het verbaast me eigenlijk dat er geen restricties zijn wat betreft bezoek. Vorige winter waren er immers strikte regels, max 2 gasten per dag enzo.
Je zou nu nog steeds uitgebreid je verjaardag kunnen vieren of random huisfeestjes, terwijl die toch ook zorgen voor een grote besmettingskans omdat men overal geweest kan zijn?(werk/kdv/supermarkt/restaurant enz)
Ah pff het OMT heeft nu dus geadviseerd om een eventuele lockdown wel vast voor te bereiden. Dat zijn dus de volgende stappen als dit niet voldoende effect heeft.
Please laat het niet zover komen
Oh nee hè, hoop echt zo dat het niet nodig is
Joe denk dat ik ga emigreren zodra het land van mn vriend me binnenlaat. Zo klaar met dit halfgare too little too late beleid in Nederland.
Sta ook eens even stil bij al dat plastic, papier en karton dat weer opnieuw moet worden geproduceerd en bedrukt (met 1,5m erop) en opgeplakt terwijl het een paar weken geleden allemaal is weggehaald.