Caronatopic #12

Maar al je collega’s of bezoekers besmetten omdat jij ongevaccineerd komt werken is ook niet te doen toch? Bij ons zijn de testlocaties vanuit werk gezien gelukkig redelijk dichtbij (thuiswerken is onmogelijk). Ik ben er ook wel benieuwd naar. Bij ons staan op zaterdag bv enkel ongevaccineerde mensen op de vloer, moet er dan iedere zaterdag iemand langs om hun qr code te controleren? (oke m’n baas zegt net ja op deze vraag)

Ik bedoelde puur als je daar in de amazone gaat leven zonder je vaccin (of met) dat ze daar niet eens wisten van corona en ze daar waarschijnlijk ook geen horeca hebben (3 dagen van de bewoonde wereld verwacht ik geen mcdonalds met QR codes).

Edit: maar je kan ook je tentje opgooien in de Biesbosch hier natuurlijk. Wel iets dichterbij de bewoonde wereld.

2 likes

Nee dat zeg ik ook niet. Ik reageerde op de vraag of een qr/code op het werk wordt gezien als dwang/ drang.
Denk dat het antwoord daar ja op is als een testbewijs inderdaad maar 24 uur geldig is. Dan zou iemand iedere dag moeten testen.

Dat staat even los van de vraag wat de risico’s zijn van het feit dat iemand ongevaccineerd naar het werk gaat.

Ik heb nog niet gehad dat ik niet ging testen want ben nog niet verkouden geweest op 1 keer na. Ben dus 1 keer getest. Maar de drempel te testen is heel hoog voor mij. Het is namelijk 45 minuten fietsen voor mij. Heb geen auto. Echt heel vervelend. In het begin was er wel een testlocatie maar die is na een paar maanden weer opgeheven. Terwijl ik in een groot dorp woon (Houten).

Edit: @Fishing het is sowieso niet de bedoeling dat je met het OV naar een testlocatie gaat toch. Of met een taxi.

6 likes

Daar zou moeder dan eens over na moeten denken, misschien dat dat haar over de streep trekt om zich toch te laten vaccineren.

Sorry maar ik heb echt geen medelijden met ongevaccineerden die zich straks misschien overal voor moeten laten testen. Er is namelijk een heel simpele oplossing als je daar geen zin in hebt :clap:t2: Laat :clap:t2: je :clap:t2: vaccineren :clap:t2:. Als je geen onderdeel wil zijn van de oplossing moet je ook niet zeuren als je niet mee kan profiteren van de voordelen die deze oplossing met zich meebrengt. Zonder vaccins hadden we namelijk al lang weer in een totale lockdown gezeten. Ongevaccineerden doen soms alsof het alternatief is dat we alles voor iedereen opengooien maar dat is helemaal niet het alternatief, het alternatief is alles voor iedereen dicht.

26 likes

nee dat hadden ze hier in Utrecht niet.

1 like

Oh ik snap je. Nja in principe is het haalbaar natuurlijk iedere dag te testen als je niet wil vaccineren. Maar erg prettig lijkt het me niet. Aan de andere kant ken ik genoeg plekken waar ze voor de vaccins 2 x per week iemand langs lieten komen om bij iedereen een antigeen test af te nemen. Als je dat niet wilde mocht je thuis werken.

Edit: in Duitsland zag je trouwens ook veel meer testlocaties, ook in kleine dorpen midden in het centrum.

1 like

Ja dat denk ik ook wel.
Ik zou (onderwijs/zorg) zeker bereid zijn om elke week te testen (ondanks vaccinatie), maar niet als het me een halve dag kost. Dan wil ik wel gewoon hier in het dorp naar binnen kunnen lopen na m’n werk, en eigenlijk ook binnen 12u de uitslag? Want anders mag je die dag toch alsnog niet werken in afwachting van je uitslag?

2 likes

Probleem is dat gevaccineerde mensen ook gewoon nog het virus kunnen overbrengen. Het 2g systeem waar ze nu over spreken is dan ook helemaal belachelijk. Een getest ongevaccineerd persoon is in principe veiliger dan een ongeteste gevaccineerd persoon. Als je testen wilt invoeren dan voor iedereen en maak het toegankelijker. Ben gemiddeld een uur kwijt als ik mij wil laten testen, dat is een behoorlijke drempel. Nu is het alleen maar een regel om mensen over te halen om te gaan vaccineren. Bovendien laten meerdere onderzoeken zien dat effectiviteit van vaccinatie rap afneemt en na een aantal maanden iemand met een vaccinatie net zo besmettelijk is. Moeten we dan allemaal elk half jaar gaan vaccineren. Kan dat geld niet beter besteed worden aan een gezondere levensstijl promoten? Kankeronderzoek, hart en vaatziektes minder werkdruk in de zorg etc. En alleen mensen vaccineren die echt een verhoogd risico lopen op ernstige bijwerkingen na een Corona besmettingen. Feit is dat de meeste mensen gewoon weer genezen van Corona zonder ernstige langdurige bijwerkingen. Meeste mensen die op de ic terecht komen hebben te maken met onder liggende klachten. Waarbij overgewicht tot nu toe het meeste risico met zich meebrengt. De huidige maatregelen zorgen nu ook voor heel veel stress bij mensen. Het is lastig te meten maar wat kost de samenleving dit nu? Ik zie jongeren al twee jaar lang erg worstelen in mijn werkveld. De sociaal emotionele gevolgen die al deze maatregelen met zich meebrengen en de gevolgen hiervan worden zwaar onderschat. Ik was afgelopen week ziek heb mij keurig afgemeld, ben thuisgebleven en heb meerdere keren getest. Terwijl een gevaccineerde collega gewoon lekker snotverkouden zonder zich te laten testen naar het werk gaat. Het is natuurlijk wel veel makkelijker om de ongevaccineerde de schuld te geven van de oplopende besmettingen. Helaas is het niet zo simpel. Laten we alsjeblieft stoppen met deze gecreëerde tweedeling in de maatschappij.

9 likes

Jij wilt dus dat de maatregelen m.b.t. coronapas afgeschaft worden? Maar hoe zie jij het dan voor je als de IC volloopt en de bedden opraken? Een gezondere leefstijl gaat daar op korte termijn niet bij helpen.

1 like

Hij/zij zou net zo goed moeten testen omdat …

3 likes

Oke.

Hmm maar routine matig wel toch? Als je zegmaar geen klachten hebt? Dus het geval van testen voor toegang tot zwembad/sportschool etc

Er stond een enorme rij tot aan de parkeerplaats bij de teststraat dus dat was op zich mooi om te zien! Hoop dat mensen nu weer sneller gaan testen bij klachten

1 like

Waarom moet er bij corona toch 9 van de 10 keer een vergelijking met kanker komen? Ik word er echt gek van dat steeds te lezen. Daarnaast schrijf je het hier zo op alsof kanker komt door een ongezonde levensstijl. Newsflash; dat is niet zo en het kan iedereen overkomen! Ik heb ook best een gezonde levensstijl maar had toch kanker. Kut hè! Dat kan dus gewoon. Net als met corona oplopen en daar als ‘gezond persoon’ dus heel ziek van worden met alle gevolgen van dien

42 likes

Ik ben pro-choice

1 like

Wat heeft dat hiermee te maken?

2 likes

Ook op het gebied van vaccinaties… jij zegt hoe kan je dat snappen als je pro-vaccinatie bent maar ik ben dat niet per se. En ik denk dat er meer mensen zijn die er gewoon neutraal instaan. Ik heb hem wel genomen maar zo lang het niet verplicht is gaan er altijd mensen zijn die hem niet nemen. Of begrijp ik je verkeerd?

3 likes

Oh zou kunnen maar ik ben gevaccineerd en de teststempel voor mij bij verkoudheid is dus hoog omdat ik dan 45 tot 50 minuten moet fietsen. En dan direct weer terug dus ben dan ruim 1,5 uur aan het fietsen voor een test :nerd_face:

2 likes

We zitten midden in een pandemie, als je geen vaccinatie neemt breng je dus de gezondheid van anderen in gevaar

Met de keuze voor abortus richt je niemand schade aan, daarom snapte ik niet waarom je ‘pro-choice’ erbij haalt

En dat was dus mn punt. Ik kan in ieder geval geen begrip opbrengen voor mensen die zich niet laten vaccineren

2 likes