Ik bevind me in een omgeving waar best veel mensen niet gevaccineerd zijn en ik krijg wel eens dingen gestuurd of zie ze op social media. Nu is het punt dat ik best wel schrik van bepaalde dingen die zij mij sturen, en ik kan dit ook niet ontkrachten of iets dergelijks en dat wil ik eigenlijk wel heel graag.
Ik heb een filmpje toegestuurd gekregen waarin de volgende dingen genoemd worden:
“Hundreds of thousands of Victorians have been issued an ultimatum: get vaccinated for COVID-19 in two weeks or risk losing your job. All authorised workers in the Australian state must have their first vaccine dose by October 15 and a second by November 26 to keep working on site, as part of a new mandate. The requirement will cover retail workers, personal trainers, MPs, journalists, faith leaders, judges, police, lawyers, actors and professional sportspeople.”
Bron: Victoria workers told: no jab, no job | Otago Daily Times Online News
(Oh en als je het niet doet kun je ook boetes krijgen van 5.000 tot 21.000 per individu)
Verder dien je in te checken, als gevaccineerde, op bijna elke locatie waar je komt, maakt niet uit hoe kort je bent op die locatie.
‘Using electronic methods for contactless check-in for recording customers’ and visitors’ details’. En in de pagina lees ik dat dit geldt voor winkels, maar ook businesses, childcare centres, hospitals, crematoria, kerken, etc.
Bron: https://www.nsw.gov.au/covid-19/business/check-in/setting-up-electronic-check-and-qr-codes
Ook verliezen parlementsleden die niet gevaccineerd zijn hun stemrecht:
‘’Victoria has become the first Australian jurisdiction to ban unvaccinated MPs or those who refuse to hand over vaccination records from entering state parliament.’’
Bron: https://www.news.com.au/finance/work/leaders/covid19-victoria-unvaccinated-mps-to-be-barred-from-parliament-after-majority-vote/news-story/c0852ecd98d3f6c8763ab22c6f3d943d
Oh en testen, dat mag dus niet hé. Het is gewoon een bewijs van vaccinatie en that’s it. Met testen kom je nergens binnen.
Ik zie niet in waarom dit in NL niet ook op deze manier gaat gebeuren? En dat vind ik erg, want ik vind dit ver gaan. Vooral als je het testen wegneemt (of betaald maakt, maar wegnemen is nog erger).