Caronatopic #12

Heftig hoor, een paar chronisch zieken die hier hun frustratie een keertje uiten omdat de gevolgen van deze pandemie voor hen (vaak vele malen) groter zijn voor de meesten van ons. Hadden zij ook maar een kruisje waar ze op konden klikken…

68 likes

Over welke grondrechten heb je het dan? En hoe weet je of die grondrechten blijvend worden ingeperkt?

1 like

Hier staan de cijfers voor mensen met een medische indicatie. Is het de bedoeling dat deze groep voortaan binnen blijft, omdat een kleinere groep mensen weigert om een vaccin te nemen?

Nee sorry, Ben helemaal klaar met dit argument en alle andere argumenten van de anti vaxers.

In het boek Waarheidszoekers (aanrader!) staat dat er kritiek geuit wordt op het vaccin omdat deze groep eindeloos onzinnige vragen stelt, terwijl die al duizend keer ontkracht zijn.

Er wordt niet gezocht naar antwoorden, want die zijn er al, onderbouwd met wetenschap. Zo lang er op basis van onjuiste informatie expres verwarring wordt gecreëerd, bye :fu:

6 likes

Ik denk dat het ook vaak een copingsmechanisme is wanneer mensen zeggen ‘Ja maar x% van de coronapatienten in het ziekenhuis/op de IC/die zijn overleden had last van onderliggend lijden en/of obesitas.’ Mensen die zelf geen onderliggend lijden hebben en niet obees zijn proberen zichzelf hiermee (ten onrechte) gerust te stellen. ‘Ik hoor niet tot die groep, dus mij zal het niet zo snel overkomen’. Ik denk niet dat dit betekent dat ze het minder erg vinden dat iemand met obesitas of onderliggend lijden in het ziekenhuis terecht komt of overlijdt door corona, al kan ik me wel voorstellen dat het zo kan overkomen.

3 likes

Was zij ook niet degene die even onderzoek moest doen en er dan op terug zou komen?

1 like

Nou okee, we vaccineren niet meer en zetten keiveel geld in om mensen het belang van een gezonde levensstijl te leren, we laten ze gratis sporten, gezond eten wordt goedkoper, alle sigaretten op de brandstapel, wat je maar wilt bedenken.

En dan? Dat is een mooi plan op de lange termijn, maar in de tussentijd loopt het ziekenhuis wel over. (Eer ik 2 kilo kwijt ben, zijn we al een maand verder)
Of je stopt meer geld in de zorg, 400 ic bedden erbij, 800 man medisch personeel staat morgen opgeleid met frisse energie extra op de werkvloer (kan niet, maar stel)

En dan? Dan is die maximum toch ook bereikt op een gegeven moment als er niet meer gevaccineerd wordt en het virus weer rond gaat zonder maatregelen en de immuniteit afneemt? En al die mensen dan die ziek worden en misschien wel doodgaan of landurige schade oplopen, die moeten zich maar opofferen voor de mensen die niks willen.
Of we vaccineren alleen de “risicogroepen” en de rest mag open? We hebben toch al gezien dat er dan weer mutaties optreden die het voor de kwetsbare mensen weer gevaarlijk maakt, en er liggen ook zat gezonde dertigers en veertigers op de IC.

Ik geloof niet dat er één enkele “oplossing” is mbt de hele pandemie die perfect werkt en waar geen gaten inzitten, inclusief het overheidsbeleid. Er is volgens mij geen perfecte oplossing, want niet ieder probleem is op te lossen door één simpele oplossing. Je kiest het beste wat je op dat moment kan kiezen.

Nou ja er is één oplossing die simpel is, niks doen, en als je ziek wordt heb je pech. Ziekenhuis dicht voor corona patiënten en survival of the fittest, soort hunger games maar dan met meer hoesten. Is dat een ethische oplossing? (Neen) drie maanden later zit kun je weer beginnen met de economie opkrikken want die heeft een dikke klap gehad want de helft van Nederland was ziek thuis of aant zorgen voor zieke familieleden.

En als ik iets over het hoofd zie, misschien is mijn hoofd te simpel, hoor ik het met alle plezier

22 likes

Ik denk dat het niet zo zeer te maken heeft met dat die mensen denken/vinden dat het leven van mensen met onderliggend lijden minder waard is, maar meer een poging om de ernst of het persoonlijke gevaar van het coronavirus bij zichzelf weg te houden. Zo van, ik ben gezond en niet te dik DUS het zal mij niet raken. Een soort verklaring zoeken waarom jijzelf niet bang hoeft te zijn misschien. Ik kan ernaast zitten met mijn pseudo-psychologische analyse hoor.

6 likes

Ik zag een bericht dat het bij de priklocatie zonder afspraak in Den Bosch te druk is vandaag, dus hopelijk gaan er toch meer mensen vaccineren nu!

6 likes

Ja dit denk ik ook. Die mensen houden zich voor dat het een ver van hun bed show is en daarmee wanen ze zich veilig

2 likes

Omdat het anders mogelijk al te laat. Het is vrij druk in het zkh met aanloop van patiënten.

1 like

Da’s toch precies wat @sundance net zegt

Ik heb vertrouwen in de kracht van mijn lichaam om dingen te herhalen. (Grapje, was nog niet zo ver bijgelezen)

3 likes

Wat ben ik blij dat ik nu toevallig weer in dit topic incheck. Dankjewel voor je bijdrage, die is voor mij goud waard :heart:

3 likes

Volgens mij zegt niemand hier dat het leven van mensen met eventuele gezondheidsrisico’s minder waard is. Ik ben juist voorstander voor het vaccineren van mensen die meer risico lopen. Of vaccineren als absolute vrije keuze. Zonder allemaal vrijheidsbeperkende regeltjes. Waar vervolgens ook weer een heel controle systeem voor wordt opgezet. Wat veel geld kost. Wat beter besteed kan worden aan andere zaken. Zoals de werkdruk vermindering in de zorg. Ik zet vraagtekens bij het beleid dat tot nu toe gevoerd wordt en de tweedeling die hierdoor ontstaat in de maatschappij.

2 likes

Begrijp je niet dat deze controlesystemen er juist zijn omdat in nl nog 1,8 miljoen ongevaccineerden zijn? Zolang dat aantal hoog blijft zal het virus blijven circuleren. In ieder geval sneller dan in een populatie waarin genoeg mensen gevaccineerd zijn. Dan kun je weer geld gaan besparen en gaan uitgeven aan dingen die op dat moment belangrijker zijn.

Bovendien hoe zie jij het druk in de zorg verminderen voor je? Op korte termijn is dat juist door Corona aanloop te verminderen. Op lange termijn zijn dat structurele veranderingen: meer loon, minder administratieve taken.

8 likes

Nou, dacht ik eens een beetje positieve/leuke fitnesscontent op mijn explore page te krijgen, blijkt zij ook antivax te zijn. :frowning:

Ik weet ook niet waarom ik me blijf verrassen om dit soort dingen, maar ik vind het echt jammer.

1 like

ze zegt overigens in haar story dat ze zelf wel gevaccineerd is, ze is het alleen niet eens met de QR-regel in sportscholen

3 likes

Ze is zelf gewoon geprikt idd

2 likes

Ik ben gewoon gevaccineerd en vind het tegenwerken/demotiveren van mensen om iets gezonds te doen als sporten echt de meest contraproductieve maatregel dusver. Sportscholen staan voor zo ver ik het nieuws lees niet bekend als brandhaarden en het doel is de druk op de zorg verlagen. Top idee om gezond gedrag dan te destimuleren :woozy_face:

33 likes

Ik vind deze dus ook heel erg vreemd. Ik dacht idd dat sport, en ook vooral buitensport het probleem niet was? Dat mochten we vorig jaar ook toen er nog niemand gevaccineerd was. Ik vind van alles van mensen die zich niet laten vaccineren, maar laten we vooral gezond gedrag niet in de weg zitten als daar ook niet het probleem ligt.

Of geef gewoon toe dat vaccinatiedrang het doel is, zoals andere landen ook kunnen, in plaats van dat eeuwige Nederlandse vage “ja maar iedereen vrije keuze hoor”, om Henk en Ingrid maar niet tegen de borst te stoten.

5 likes