Pff ff een dikke egopost. Hele familie is dubbel gevaccineerd en nu is mijn vader positief getest. Mijn moeder krijgt op dit moment chemo en ben bang dat ze ziek word nu… kan ze er niet bij hebben… nu maar laten testen desondanks ik geen klachten heb. Wil zeker weten dat ik het niet heb
Ik vind oprecht niet dat ongevaccineerden in een hoek worden gedwongen zolang de mogelijkheid om je te laten testen blijft bestaan en je je kosteloos kunt laten testen. Ik zou er dan ook echt tegenstander van zijn om naar een 2G systeem te gaan, of een financiele bijdrage te vragen voor een test. Ook van een coronapas voor eerste levensbehoeften zoals zorg, werk, onderwijs en supermarkt zou ik tegen zijn, ondanks dat vrij veel besmettingen via scholen en het werk plaats vinden.
Wel eens dat er nu sterkere prikkels zijn om je te laten vaccineren dan voor de coronapas.
Ik heb heel erg te doen met mensen die nu geen behandelingen kunnen krijgen omdat de ic voor een groot deel corona patiënten heeft en geen plek voor deze mensen die een behandeling nodig hebben.
Duidelijk overzicht!
Ik vind een coronapas op de werkvloer ook zeker geen prettige maatregel, die alleen ingezet moet worden als dat noodzakelijk is. En dat hoef ik gelukkig niet te bepalen.
Maar als je stelt dat dat in de praktijk ondoenbaar is of zelfs tot ontslag zal leiden sla je heel veel stappen over. Dat hangt er maar net vanaf: wat voor soort werk het is, hoe vaak je aanwezig moet zijn, hoe vaak je moet testen, waar je kunt testen, of het gratis is etc. En daarnaast is het hier geen Amerika; als er een conflict is zal dat allemaal zorgvuldig afgewogen worden want ons ontslagrecht is heel streng.
Ik verwacht dat zo’n pas voornamelijk zin zal hebben in de zorg, en ben het met je eens dat een vaccinatieplicht daar een goed idee zou zijn. Hadden we genoeg zorgpersoneel gehad dan was die er al denk ik.
Ik snap de toegevoegde waarde hiervan ook nog niet echt. Bij mijn sportschool hebben ook al best wat mensen opgezegd nu, sneu voor die sportschool die echt hun best doen.
Misschien voelt het vooral als een beperking omdat het nieuw is?
Toen auto’s net op de markt kwamen had je geen rijbewijs nodig om er een te besturen. Op een gegeven moment bedacht men dat het toch wel handig is voor de veiligheid van jezelf en anderen als je eerst leert hoe je zo’n ding moet besturen. Daarbovenop kwamen er meer specifiek autogerelateerde verkeersregels, opnieuw voor iedereens veiligheid.
Zowel het moeten hebben van een rijbewijs als verkeersregels zijn beperkende maatregelen. Je hebt niet de vrije keuze om door rood te rijden. Of op je 13e te besluiten dat jij klaar voor een eigen auto bent. Maar hier zijn we aan gewend, we vinden het normaal. Niemand vindt het oneerlijk dat ze niet mogen autorijden zonder rijbewijs. Als ze geen rijlessen willen nemen, kiezen ze voor een alternatief: het openbaar vervoer.
Dit is allemaal echt niet anders voor de coronapas en coronaregels. Alleen is dit nieuw.
Ik werk in een grensregio, wij hebben veel collega’s die net over de grens wonen in Duitsland, in het voorjaar toen de grenzen dicht waren (en de meesten nog niet gevaccineerd waren) moesten die allemaal 2-3x/week langs de teststraat om terug naar huis te mogen, dat ging ook gewoon, uiteraard was het lastig en vervelend, maar geen reden om hun baan op te zeggen of permanent thuis te blijven.
Ze hadden toen in Duitsland wel veel teststraten op/aan de routes over de grens, dus het was allemaal prima bereikbaar, dat lijkt me een vereiste. Ik word altijd getest op het werk, dus ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het er voor staat qua bereikbaarheid van teststraten in Nederland.
De bereikbaarheid van teststraten vind ik hier in de omgeving echt matig, lees het hier op het forum ook vaak. Ik vind dat dat echt een verbeterpunt is, ook los van of het verplicht wordt om voor werk gevaccineerd/getest te zijn. Als je wil dat mensen blijven testen bij klachten, is die bereikbaarheid toch het minste waar je aan kunt werken.
Ik zit even te kijken op testenvoortoegang, op mijn eigen adres zijn er 8 testlocaties binnen 5km, in het dorp waar ik ben opgegroeid 5 testlocaties binnen 10km, ik heb nog wat random middle-of-nowhere-locaties geprobeerd, dan kom ik er een paar tegen waar de dichtstbijzijnde 15km weg is, diep in Zeeland een keer 19km, maar wel allemaal met bijna onbeperkte tijdslots morgen te boeken.
Ik weet niet zo goed wat ze hebben afgesproken dat de maximale afstand mag zijn, maar het valt mij op zich nog mee eigenlijk, ik denk dat er voor de meeste mensen wel iets te vinden is in de buurt van thuis/werk/supermarkt/andere plekken waar je langskomt. Voor testen met klachten bij de GGD zijn de afstanden wel aanzienlijk groter.
Ja en specifiek voor testen bij de GGD zijn de locaties vaak niet alleen ver, maar ook slecht te bereiken. In Rotterdam zijn bijvoorbeeld vervelend om met de auto heen te gaan omdat het altijd stervensdruk is op de route ernaartoe (die ook vaak vol is met wegwerkzaamheden), en voor fietsers of voetgangers ook geen chille locaties als je niet op minder dan 15 min lopen woont.
De TvT locaties zijn idd echt een ander verhaal, die zitten hier ook heel vaak midden in een woonwijk
Waar ik nu wel een beetje mee kamp… ik ben echt ziek geweest van de vaccinatie, en nu afgelopen weekend alsnog positief op Corona getest.
nu heb ik wel heel sterk het gevoel; waar heb ik die vaccinatie voor gehaald, krijg alsnog Corona en de beperkingen worden alsmaar strenger.
Herkennen jullie dit?
Milder verloop, minder kans op IC opname.
Vervelend dat ze slecht te bereiken zijn. Alleen slecht te bereiken met OV vind ik niet zo erg, lijkt me niet echt de bedoeling om met klachten in het OV te gaan.
Waarschijnlijk waren je klachten nog heftiger als je de vaccinatie niet had gehad. Dus juist goed dat je gevaccineerd bent. Corona is zo onvoorspelbaar helaas.
hahaha oh wat erg ik heb hier helemaal niet bij stilgestaan… niet dat ik ooit met klachten in het OV ging om mezelf te laten testen wel met een auto en elke keer in de file staan. Maar goed, blijf erbij dat lopend of fietsend bereikbaar ook fijn zou zijn.
Ik ging ook even kijken maar bij mij kloppen die kilometers van geen kant haha. Lijkt alsof ze hemelsbreed hebben genomen ? Want het systeem zegt 6.5, Google maps 11.2 haha. En dat laatste klopt wel met wat Ik dagelijks er naar toe rij (zit vlak naast m’n werk)
Edit: nog een gecheckt, 11.2 km wordt 20.5
Dit! Helaas hier niet, de hele discussie over de tweedeling volg ik ook niet zo goed.
Ik loop in de stad. Echt een sneue aanblik de mensen die je in de regen of onder afdakjes ziet eten.
10.000