Maar gister wel veel prikken zonder afspraak gezet! Even een positieve noot haha
Absoluut! Elke prik is er weer een!
Cliënten op het werk waren in aanraking met een positieve cliënt op Dagbesteding, maar allemaal negatief getest gelukkig. Hoera!
Ik bevind me in een omgeving waar best veel mensen niet gevaccineerd zijn en ik krijg wel eens dingen gestuurd of zie ze op social media. Nu is het punt dat ik best wel schrik van bepaalde dingen die zij mij sturen, en ik kan dit ook niet ontkrachten of iets dergelijks en dat wil ik eigenlijk wel heel graag.
Ik heb een filmpje toegestuurd gekregen waarin de volgende dingen genoemd worden:
“Hundreds of thousands of Victorians have been issued an ultimatum: get vaccinated for COVID-19 in two weeks or risk losing your job. All authorised workers in the Australian state must have their first vaccine dose by October 15 and a second by November 26 to keep working on site, as part of a new mandate. The requirement will cover retail workers, personal trainers, MPs, journalists, faith leaders, judges, police, lawyers, actors and professional sportspeople.”
Bron: Victoria workers told: no jab, no job | Otago Daily Times Online News
(Oh en als je het niet doet kun je ook boetes krijgen van 5.000 tot 21.000 per individu)
Verder dien je in te checken, als gevaccineerde, op bijna elke locatie waar je komt, maakt niet uit hoe kort je bent op die locatie.
‘Using electronic methods for contactless check-in for recording customers’ and visitors’ details’. En in de pagina lees ik dat dit geldt voor winkels, maar ook businesses, childcare centres, hospitals, crematoria, kerken, etc.
Bron: https://www.nsw.gov.au/covid-19/business/check-in/setting-up-electronic-check-and-qr-codes
Ook verliezen parlementsleden die niet gevaccineerd zijn hun stemrecht:
‘’Victoria has become the first Australian jurisdiction to ban unvaccinated MPs or those who refuse to hand over vaccination records from entering state parliament.’’
Bron: https://www.news.com.au/finance/work/leaders/covid19-victoria-unvaccinated-mps-to-be-barred-from-parliament-after-majority-vote/news-story/c0852ecd98d3f6c8763ab22c6f3d943d
Oh en testen, dat mag dus niet hé. Het is gewoon een bewijs van vaccinatie en that’s it. Met testen kom je nergens binnen.
Ik zie niet in waarom dit in NL niet ook op deze manier gaat gebeuren? En dat vind ik erg, want ik vind dit ver gaan. Vooral als je het testen wegneemt (of betaald maakt, maar wegnemen is nog erger).
Welk bewijs heb je dan datdit in Nederland ook zo zou gaan?
Geen bewijs. Maar ook niet dat dit niet zo zou gaan.
En eerlijk gezegd dacht ik tot nu toe steeds: dat gaat in NL niet zo. En dan blijkt het wel zo te zijn. In eerste instantie überhaupt die QR code, nu dat ze bespreken het ook op werk en school te willen invoeren, dat ze bespreken van 3G naar 2G te willen gaan. Allemaal dingen waarvan ik dacht, hmm, Nederland is niet zo.
Het controleren van de QR is echt lastig in de horeca. Vandaag bij de Intratuin (restaurant) werd echt niemand gecontroleerd. Bij zelfbediening gaan mensen dus zitten terwijl één iemand het eten gaat halen. Erg weinig personeel aanwezig ook.
Mijn binnen sportclub heeft gemeld zaterdag bij de wedstrijd te gaan controleren. Ben benieuwd wat er waar is. Aangezien ze het in de kantine niet deden (hoort bij de vereniging).
Ik kan er wel een paar dingen over zeggen:
- Deze berichten gaan over 2 verschillende deelstaten (Victoria en New South Wales). Kan zijn dat genoemde regels in beide staten gelden hoor, maar dat weet ik op basis van deze headlines niet. Die QR check-in gaat trouwens niet over vaccinatie maar om het registreren van details voor contact tracing.
- Australië heeft een totaal andere Covid-strategie gevoerd dan Nederland. Je kan de covidsituaties dus niet met elkaar vergelijken. Heel weinig besmettingen en dat zou teniet gedaan worden als de vaccinatiegraad te laag is. Dan zijn alle strenge lockdowns bijna voor niets geweest en vallen er alsnog veel doden.
- Australië heeft een andere politieke en juridische cultuur en, by the way, niet eens een grondwet. Dat gezegd hebbende is een vaccinatieplicht ook in Nederland juridisch mogelijk. Maar ik zie weinig overeenkomsten tussen AU en NL qua corona-aanpak en zie niet in waarom dat nu zou veranderen.
Voordat ik verderlas dacht ik heel even dat het om het Victoriaans tijdperk zou gaan. Maar toen zouden ze vast te preuts zijn geweest voor een vaccinatie want dan moet je je schouder laten zien!!
Dank voor je reactie! Waardeer ik.
Genoemde regels gelden sowieso allemaal voor Victoria, ook die QR check in, maar zie inderdaad dat ik de website van NSW gekopieerd heb, maar die is er dus ook voor Victoria. En die QR-check in, gaat die niet om vaccinaties? Kan je niet überhaupt alleen op die plekken komen als je gevaccineerd bent, dat had ik ervan begrepen namelijk. En dus dat er gevolgd wordt waar je allemaal bent (niet vrijblijvend, moet).
En ik hoop dat NL het voorbeeld van Australië niet gaat volgen dan!
Als je zelf die pagina over QR-codes leest, wat lees je dan?
Ik lees namelijk een pagina voor bedrijven, die uitlegt hoe je als bedrijf een qr-code kan aanmaken om op een poster op je deur te hangen, zodat mensen die qr-code kunnen scannen met hun telefoon en direct hun gegevens in de database van bron/contactonderzoek van de overheid kunnen inchecken, zodat er snel en efficiënt contact opgenomen kan worden als er contact is geweest met een besmet persoon, die check-in is verplicht. In die zin kan de overheid dus inderdaad zien waar je geweest bent, net zoals dat bij ons met de CoronaMelder-app gebeurt (hoewel dat bij ons vrijwillig is) of met de registratie van je je gegevens door restaurants op papiertjes (ook verplicht, maar gewoon iets minder efficiënt geregeld dan in Australië).
Er staat niets over vaccinaties of testen of mensen die niet naar binnen mogen of geweerd moeten worden of iets in die richting.
Ik heb echt het idee dat dit een onpopulaire mening is, maar ik vind mondkapje echt de verschrikkelijkste maatregel. Altijd na een dagje treinen barst mijn hele kin weer uit en lopend door een winkel zit ik richting hyperventilatie aan. Laat mij maar gewoon overal een qr code zien hoor
Nee hoor, lees maar! Ook in Australië is er geen vaccinatieplicht, alleen voor bepaalde beroepsgroepen.
Als mensen dit wel beweren moet je ze maar gewoon vragen waar ze dit op baseren. Je hoeft het niet te ontkrachten, zij moeten eerst maar eens met onderbouwing komen.
Dankjulliewel. Vind het ook best moeilijk om informatie te vinden over hoe het allemaal geregeld is op bepaalde plekken. Want ik hoop dat mensen ook gewoon mogen werken als zij zich laten testen, maar dit kan ik bijvoorbeeld nergens vinden?
@anon53137221
En ja wat je zegt klopt, maar wil het ook wel ontkrachten voor mijn eigen gemoedstoestand haha en niet alleen voor hen. Want zou het toch best erg vinden als het hier wel op die manier zou gebeuren.
Ik ook, ik vind echt bijna alles prima behalve dit, ik word er ook een beetje claustrofobisch van ofzo. Hierdoor ben ik eigenlijk ook wel voor een coronapas in winkels want dan hoeven die mondkapjes niet meer Ben ook heel benieuwd hoe het gaat zijn om fysiek werk te doen met zo’n ding op.
Ik vind mondkapje ook vreselijk. Zeker in combinatie met bril. In de tram doe ik mijn bril af en zit er half blind. Maar als het werk weer moet redt ik het echt niet om hem 9 uur per dag te dragen met bril. En ik heb echt alles geprobeerd, maar geen enkele manier van dragen is fijn(of ik moet mn bril zo dragen dat ik niet goed zie, of het mondkapje moet zo hoog dat t half in mijn oog zit) en dan ook nog 2 uur in de tram. Dan draag ik dus 11 uur per dag een mondkapje
Ah, dat is zo herkenbaar. Zodra je nergens heen mag gaan, wil je heel graag naar buiten. Terwijl je anders prima een dagje thuis kan zitten. Hopen dat de uitslag snel binnen komt en goed is.
Je hebt mensen die zelf in de zorg werken, veel extra uren maken, zelf nog scholing volgen waar corona etc. aan bod komt en dagelijks in contact komen met coronagevallen en zich dan alsnog niet laten inenten. Dit is een gepasseerd station.
Bleh, het ging een tijd goed maar heb nu echt weer een dip. Een soort vicieuze cirkel wordt het. Bepaalde maatregelen in mijn werk komen nu ook weer terug, vind het allemaal eventjes irritant. Wel in een drukke trein en tram, en dan op de werkplek weer die maatregelen. Snap dat het aantal contactmomenten dan mogelijk afneemt maar pfff…
Ook wat @Cauchi zegt. Ik ben elke keer optimistisch over wat er nog volgt en dat blijkt elke keer weer anders te zijn. Het wordt elke keer positiever voorgeschoteld dan het uiteindelijk blijkt te zijn.