Caronatopic #12

Ik vind dit het grootste issue van alles eigenlijk. Er is ZO zoveel gezegd en beloofd iedere keer, waarvan heel veel niet zo stellig gebracht had hoeven worden. Ik begrijp gewoon echt niet waarom dit zo is gedaan. En waarom het nog steeds zo gaat.

Waarom telkens met beloftes komen die waarschijnlijk niet gehaald gaan worden? Waarom roepen dat sommige dingen NOOIT gaan gebeuren en 2 maanden later rustig inzetten?

In een ouder-kind relatie is deze wijze van communicatie en omgang al desastreus voor het vertrouwen en leid het tot veel probleemgedrag. Maar in een nog belangrijke overheid-burger relatie creëer je echt hele ellendige gevolgen die je nu al ziet.

2 likes

Nee want het zijn geen nieuwe klachten toch?

Een verstopte neus dankzij verkoudheid zorgt er ook voor dat je niets meer ruikt/proeft

1 like

Ja ik vind het dus lastig want inderdaad verstopte neus. Ik wacht denk ik even tot morgen en blijf sowieso binnen. Er zijn nu ook geen plekken om te testen.

2 likes

Ja dat vind ik zelf ook frustrerend. Ik snap dat er steeds zaken veranderen en dat het virus nieuw is voor iedereen. Maar stop dan met zeggen dat iets nooit zal gebeuren. Je weet het simpelweg niet.

Twee maanden geleden was het nog: er zal nooit een QR-code worden gevraagd op het terras. Want dat zou onzin zijn. Nu gebeurt dat toch.

Prima dat dat gebeurt natuurlijk want (wat ook te verachten was) mensen die buiten zitten moeten waarschijnlijk toch soms naar binnen om te plassen of om te betalen. En dan zou het moeilijk te controleren zijn als zij niet ook een QR-code laten zien, maar als je niet weet hoe het gaat lopen, stop dan gewoon met die stelligheid. Dat is gewoon koren op de molen van de wappies.

3 likes

Ja ik kreeg zo’n filmpje van die ‘itsjeboy’ voor mn neus. En ja eerlijk
 dan schaam je je ook wel weer hard voor onze regering haha.
Dat filmpje begint met een compilatie van Hugo de Jonge “we zullen nooit zo ver gaan dat mensen zich verplicht voelen te bewijzen dat ze gevaccineerd zijn”, “We gaan niet toe naar een twee stromen samenleving,” “we moeten oppassen met een vaccinatiepaspoort omdat je daarmee, vind ik, een impliciete dwang aan het organiseren bent. Ik wil het niet. We gaan dat ook niet doen.”

Zeg dat dan gewoon niet. Want door voortschrijdend inzicht (neem ik aan) doen we het nu toch. En we weten al een jaar dat door voortschrijdend inzicht en het grillige van de pandemie er continue dingen en afspraken veranderend, dus kom op. Stop met zeggen ‘nooit’ en ‘gaan we niet doen’
 Houd gewoon een slag om de arm of zeg niks :sweat_smile:

19 likes

Ik heb nooit gehoord of gelezen dat er nooit op terrassen gecontroleerd zou worden volgens mij?

1 like

Wat denk jij: gaan ze van 3G naar 2G?

• Denk het wel, sta ik ook wel achter
  • Denk het wel, maar sta ik niet echt achter
  • Denk het niet, maar zou ik wel achter staan
  • Denk het niet, zou er ook niet achter staan
  • Ik weet het echt niet, zou er wel achter staan
  • Ik weet het echt niet, zou er niet achter staan

0 stemmers

1 like

Excuse de bron, maar hier werd het gezegd:

Ben denk ik eerder voor een 1G regel en dat is getest. Aangezien gevaccineerd of hersteld zo weinig zegt over of iemand op dat moment corona heeft. Gaat erg ver, snap ik, maar als t echt om coronaverspreiding bestrijden gaat zou dat denk ik een betere maatregel zijn.

Ben zo benieuwd zaterdag. Hoeveel gezeik t gaat opleveren in de winkel. Hou mn hart vast.

19 likes

Daarom. Snap ook helemaal niks van 2G
 vind het het meest onlogische ooit. Ten eerste, dan is er écht sprake van uitsluiting en dwang (want die qr code op werk komt er ook). Ten tweede, inderdaad, je bent veiliger in een groep die net getest is dan een groep die alleen gevaccineerd is. Ik snap er oprecht niks van? Vind het echt enorm belachelijk.

7 likes

Ja dat vind ik ook, maar misschien snap ik het niet goed.

Waarom zou testen niet meer mogen als er voor 2g wordt gekozen? Wat is daar de wetenschappelijke reden achter? Als iemand getest is dan is het toch 100% zeker dat iemand op dat moment geen Corona heeft? Of mis ik iets?

Dat kan in principe ook met een vaccinatie qr code. Niet alleen met qr codes die je verkrijgt dankzij het testen toch?

Er is op moment van testen 100% zekerheid dat iemand geen corona heeft. Maar extreem gezien weet je dat 1 uur na de test al niet meer.

2 likes

Precies, ben je ook meteen van dat tweedeling gezeik af.

@Oprah Ja dat is echt waardeloos. Maar ligt grotendeels aan de bevolking zelf toch. Het deel wat t blijkbaar nodig vind om nep qrs te gebruiken en het deel wat niet nodig vind om te checken. En personeelstekort vind ik gezeik. Bij ons wordt t gewoon aan de kassa gecheckt. In een restaurant zou dat ook gewoon bij binnenkomst/ aan tafel kunnen.

2 likes

Ik ben even op de geneeskundefaculteit van mijn universiteit en ik dacht dat mensen hier wel al een mondkapje zouden dragen onder het mom: corona kan geen klok kijken en wachten tot middernacht. Maar nee, ik ben de enige.

3 likes

30 eu? Voor vaccinatiebewijs? Ik hoorde 350-500 in mijn kringen voor een vaccinatiebewijs :rofl: wat een verschil

2 likes

Oh wauw, dit is wel echt dom
 dit had ik gemist

Hoe zit het trouwens tegenwoordig met test uitslagen? Ik laat me vandaag voor de zekerheid testen en ben altijd vrij ongeduldig dus het zou fijn zijn als dat tegenwoordig sneller gaat :sweat_smile:

In mijn regio (Amsterdam) kan ik nog steeds maar een dagdeel aanhouden!

1 like

Ik had beide recente keren (waarvan de laatste gisteren) uitslag in een uur of 4-6, heel snel in ieder geval! Was ook ‘gewoon’ pcr, geen sneltest/antigeentest

1 like

:frowning: een familielid van mij is ook aan het wachten op een operatie en zou aankomende dinsdag geopereerd zijn. Krijgt net bericht dat het voor onbepaalde tijd is uitgesteld

2 likes