Caronatopic #12

Dit is dus niet zo!! Lees de discussie even.

En @Nysmn, ik kwam dit tegen na snel googelen, misschien heb je er iets aan: COVID-19 vaccinations and federal discrimination law | Australian Human Rights Commission.

Overigens vraag ik me af waar de fascinatie van de wappies met Australië vandaan komt. Waarom verwijzen ze niet naar de VS bijvoorbeeld? Misschien omdat ze van Biden toch al niets goeds verwachten.

Beter maken ze zich er druk om dat ze nooit meer het land binnenkomen zonder vaccinatie mocht Australië nog op hun bucket list staan.

2 likes

Dit ligt toch aan de ondernemer die de coronapas niet checkt en niet aan de overheid? De overheid heeft aardig haar best gedaan door de mogelijkheid om een deel vd persoonsgegevens te kunnen zien om ID check te kunnen doen en die animatie van een fietser in de app zodat je geen screenshot kan gebruiken.

Al zet je bij de helft van de horecazakenen theaters in Nederland een boa neer om te handhaven, de coronapas valt en staat met de ondernemer die zich aan de maatregel houdt. En mankracht vind ik ook geen excuus, je moet toch ook de bestelling opnemen dus vraag het op z’n minst dan ipv voordat iemand gaat zitten. Ik snap overigens wel dat je daardoor vervelende discussies met gasten kunt krijgen, maar wat is het alternatief? Alles weer op 1,5 meter (minder capaciteit) of zelfs weer dicht?

6 likes

Ja het QR systeem is niet waterdicht en daar valt iets voor te zeggen, maar begint het uiteindelijk niet bij de naleving / juist gebruik ervan door ons als burgers? Die is dus ver te zoeken. En dan kunnen we blijven bitchen op wat niet goed is en niet goed werkt, maar 1) hou je aan de regels dan is het niet nodig om over te zeuren en 2) wat is dus het alternatief?

10 likes

Ik vind dat echt te makkelijk, om alle verantwoordelijkheid weg te laten van de ondernemer en de burger en om de overheid als schuldige aan te wijzen. Eens met @Twijfelkont Het is niet alsof we een coronapas hebben omdat het zo leuk is, we zitten verdorie op de 10K besmettingen per dag.

Als iedereen lekker z’n eigen verantwoordelijkheid in het geheel blijft ontlopen verwacht ik dat we óf richting 2G maatschappij óf richting opnieuw sluiten van sectoren gaan. Top alternatief idd :+1:

5 likes

Excusez-moi indien ik het niet goed beargumenteer, want ik ben geen superwap. Maar iets waar ik het wel mee eens ben, is dat er in alle jaren Rutte-kabinet de zorgcapaciteit alleen maar minder is geworden. Zo waren er in 2009 in totaal 47.600 ziekenhuisbedden en in 2018 16% minder, terwijl de bevolking in tussen alleen maar groeit (en vergrijst). Ook in vergelijking met de rest van Europa hebben wij vrij weinig IC capaciteit per bevolkingshoofd. Begrijpelijk dat er sneller druk op de zorg komt.

Niets iets waar per direct iets aan gedaan kan worden, maar na bijna 2 jaar pandemie had er best wel wat meer geld naar de zorg mogen gaan.

Disclaimer: ik begrijp dat de zorg veranderd is tussen 2009 en het heden. Tegenwoordig worden patiënten sneller ontslagen en thuis verzorgt. Echter staat de ziekenhuiszorg zelf hierdoor wel sneller onder druk.

3 likes

Ben gewoon steeds trotser op de Mc Donald’s, waar wel de QR code werd gecontroleerd.

29 likes

Eens. En daarnaast is mensen behouden in de zorg ook lastig, oa door achterblijvende salarissen, zwaar werk en wisselende diensten. Spelen helaas heel veel factoren mee.

Ben ik het ook mee eens, maar inmiddels had er toch geïnvesteerd kunnen worden en in o.a. betere lonen voor verpleegkundigen of het aantrekkelijker maken van omscholing of opleiding.

1 like

Volgens mij nog niet bekend. Ben heel benieuwd hoe de GGD’s die derde aan gaan pakken. No way dat “de huisartsen” nog een keer voor de kat z’n kut verpleeghuizen en andere instellingen gaan bezoeken om te vaccineren, als GGD-sloof. Of weer selecties aanmaken van risicogroepen. Nu de hoge nood eraf is en het om boosters gaat mag de overheid dit echt zonder ons gaan fixen deze ronde. Echt geen tijd voor.

Ook benieuwd wanneer wij de derde krijgen en via wie/wat/hoe, ik had eind februari al de tweede Moderna, dus komt al aardig in de buurt.

1 like

Had gekund, maar wat waren we daar nu mee opgeschoten? Dan hadden we nu een stel net tweedejaars verpleegkundestudenten gehad die nog een jaar of 4-5 te gaan hebben voor ze ic-verpleegkundige zijn. Nog los van dat verpleegkundigen worden opgeleid door andere verpleegkundigen in de praktijk (het is geen thuisstudie zeg maar), en dat daar nu met deze hectiek eigenlijk veel te weinig tijd voor is.
Helemaal met je eens dat dat een prioriteit moet zijn om ons voor te bereiden op een volgende pandemie, maar in DEZE pandemie hadden we daar geen zak aan gehad, ik ben blij dat de overheid zich richt op dingen waar we wel NU iets aan hebben (besmettingen beperken).

16 likes

#Pfizergate is trending op Twitter. Helaas bijna alleen maar Franse tweets. Ik moest even zoeken en toen vond ik dit:

Die disclaimer dat de auteur dubbel gevaccineerd is met Pfizer :see_no_evil:

Denk dat iedereen wel weet dat Pharmabedrijven niet altijd het braafste jongetje van de klas zijn en overal worden fouten gemaakt. Lijkt mij ook niet meteen een reden om aan de veiligheid of effectiviteit te twijfelen idd.
Wel apart dat alleen de Fransen erover tweeten. Misschien zijn wij Nederlanders wat nuchterder ofzo haha.

Ik zit nog eens verder te googelen en kom nog iets anders tegen, ook bizar :dizzy_face:

Ik ben verkouden en gisteren laten testen. Gelukkig negatief maar werd net wakker met weinig geur (en een volledig volle neus). Zou ik me dan nu al opnieuw moeten testen?

Als dit nieuwe klachten zijn dan wel.

2 likes

Ik vind dit het grootste issue van alles eigenlijk. Er is ZO zoveel gezegd en beloofd iedere keer, waarvan heel veel niet zo stellig gebracht had hoeven worden. Ik begrijp gewoon echt niet waarom dit zo is gedaan. En waarom het nog steeds zo gaat.

Waarom telkens met beloftes komen die waarschijnlijk niet gehaald gaan worden? Waarom roepen dat sommige dingen NOOIT gaan gebeuren en 2 maanden later rustig inzetten?

In een ouder-kind relatie is deze wijze van communicatie en omgang al desastreus voor het vertrouwen en leid het tot veel probleemgedrag. Maar in een nog belangrijke overheid-burger relatie creëer je echt hele ellendige gevolgen die je nu al ziet.

2 likes

Nee want het zijn geen nieuwe klachten toch?

Een verstopte neus dankzij verkoudheid zorgt er ook voor dat je niets meer ruikt/proeft

1 like

Ja ik vind het dus lastig want inderdaad verstopte neus. Ik wacht denk ik even tot morgen en blijf sowieso binnen. Er zijn nu ook geen plekken om te testen.

2 likes

Ja dat vind ik zelf ook frustrerend. Ik snap dat er steeds zaken veranderen en dat het virus nieuw is voor iedereen. Maar stop dan met zeggen dat iets nooit zal gebeuren. Je weet het simpelweg niet.

Twee maanden geleden was het nog: er zal nooit een QR-code worden gevraagd op het terras. Want dat zou onzin zijn. Nu gebeurt dat toch.

Prima dat dat gebeurt natuurlijk want (wat ook te verachten was) mensen die buiten zitten moeten waarschijnlijk toch soms naar binnen om te plassen of om te betalen. En dan zou het moeilijk te controleren zijn als zij niet ook een QR-code laten zien, maar als je niet weet hoe het gaat lopen, stop dan gewoon met die stelligheid. Dat is gewoon koren op de molen van de wappies.

3 likes

Ja ik kreeg zo’n filmpje van die ‘itsjeboy’ voor mn neus. En ja eerlijk… dan schaam je je ook wel weer hard voor onze regering haha.
Dat filmpje begint met een compilatie van Hugo de Jonge “we zullen nooit zo ver gaan dat mensen zich verplicht voelen te bewijzen dat ze gevaccineerd zijn”, “We gaan niet toe naar een twee stromen samenleving,” “we moeten oppassen met een vaccinatiepaspoort omdat je daarmee, vind ik, een impliciete dwang aan het organiseren bent. Ik wil het niet. We gaan dat ook niet doen.

Zeg dat dan gewoon niet. Want door voortschrijdend inzicht (neem ik aan) doen we het nu toch. En we weten al een jaar dat door voortschrijdend inzicht en het grillige van de pandemie er continue dingen en afspraken veranderend, dus kom op. Stop met zeggen ‘nooit’ en ‘gaan we niet doen’… Houd gewoon een slag om de arm of zeg niks :sweat_smile:

19 likes