Ik heb nooit gehoord of gelezen dat er nooit op terrassen gecontroleerd zou worden volgens mij?
Wat denk jij: gaan ze van 3G naar 2G?
- Denk het wel, sta ik ook wel achter
- Denk het wel, maar sta ik niet echt achter
- Denk het niet, maar zou ik wel achter staan
- Denk het niet, zou er ook niet achter staan
- Ik weet het echt niet, zou er wel achter staan
- Ik weet het echt niet, zou er niet achter staan
0 stemmers
Excuse de bron, maar hier werd het gezegd:
Ben denk ik eerder voor een 1G regel en dat is getest. Aangezien gevaccineerd of hersteld zo weinig zegt over of iemand op dat moment corona heeft. Gaat erg ver, snap ik, maar als t echt om coronaverspreiding bestrijden gaat zou dat denk ik een betere maatregel zijn.
Ben zo benieuwd zaterdag. Hoeveel gezeik t gaat opleveren in de winkel. Hou mn hart vast.
Daarom. Snap ook helemaal niks van 2G⊠vind het het meest onlogische ooit. Ten eerste, dan is er écht sprake van uitsluiting en dwang (want die qr code op werk komt er ook). Ten tweede, inderdaad, je bent veiliger in een groep die net getest is dan een groep die alleen gevaccineerd is. Ik snap er oprecht niks van? Vind het echt enorm belachelijk.
Ja dat vind ik ook, maar misschien snap ik het niet goed.
Waarom zou testen niet meer mogen als er voor 2g wordt gekozen? Wat is daar de wetenschappelijke reden achter? Als iemand getest is dan is het toch 100% zeker dat iemand op dat moment geen Corona heeft? Of mis ik iets?
Dat kan in principe ook met een vaccinatie qr code. Niet alleen met qr codes die je verkrijgt dankzij het testen toch?
Er is op moment van testen 100% zekerheid dat iemand geen corona heeft. Maar extreem gezien weet je dat 1 uur na de test al niet meer.
Precies, ben je ook meteen van dat tweedeling gezeik af.
@Oprah Ja dat is echt waardeloos. Maar ligt grotendeels aan de bevolking zelf toch. Het deel wat t blijkbaar nodig vind om nep qrs te gebruiken en het deel wat niet nodig vind om te checken. En personeelstekort vind ik gezeik. Bij ons wordt t gewoon aan de kassa gecheckt. In een restaurant zou dat ook gewoon bij binnenkomst/ aan tafel kunnen.
Ik ben even op de geneeskundefaculteit van mijn universiteit en ik dacht dat mensen hier wel al een mondkapje zouden dragen onder het mom: corona kan geen klok kijken en wachten tot middernacht. Maar nee, ik ben de enige.
30 eu? Voor vaccinatiebewijs? Ik hoorde 350-500 in mijn kringen voor een vaccinatiebewijs wat een verschil
Oh wauw, dit is wel echt dom⊠dit had ik gemist
Hoe zit het trouwens tegenwoordig met test uitslagen? Ik laat me vandaag voor de zekerheid testen en ben altijd vrij ongeduldig dus het zou fijn zijn als dat tegenwoordig sneller gaat
In mijn regio (Amsterdam) kan ik nog steeds maar een dagdeel aanhouden!
Ik had beide recente keren (waarvan de laatste gisteren) uitslag in een uur of 4-6, heel snel in ieder geval! Was ook âgewoonâ pcr, geen sneltest/antigeentest
een familielid van mij is ook aan het wachten op een operatie en zou aankomende dinsdag geopereerd zijn. Krijgt net bericht dat het voor onbepaalde tijd is uitgesteld
Jezus wat kut!
Mijn reactie ging over testen voor toegang. Dus 24 uur later kan je alsnog corona hebben. Maar dan is je negatieve test wel geldig.
Een test is en blijft een momentopname.
Ja idd, ook omdat het een antigeen test is en die minder nauwkeurig zijn dan pcr (bij testen voor toegang dus)
Precies. Je geeft âwappiesâ zo gewoon een gegronde reden de hele boel te wantrouwen. Dat er zoveel âwappiesâ nu zijn vind ik echt voornamelijk aan deze communicatie van de regering te weten. Je oogst wat je zaait.
Kom ik weer met een rant, maar hoe langer ik erover denk hoe pissiger ik eigenlijk word. Het is speculeren of het G systeem verandert, maar iedereen gaat los over dat het echt niet kan, tweedeling veroorzaakt, noem maar op. Maar net hierboven weer een post over een voor onbepaalde tijd verplaatste operatie. Wauw, het zal je maar gezegd worden over jouw operatie? Mensen met pijn die nog langer moeten wachten tot hun âprobleemâ opgelost wordt waarop ze misschien al maanden wachten. Of mensen, ja, zoals ik, die best wel vast zitten in het leven omdat er gewacht moet worden op de operatie voordat er begonnen kan worden aan nieuwe dingen. Want mensen (lees: werkgevers) zeggen rustig je bent nog een te groot risico dus kom later maar terug met je interesse hier te werken. En de vervolgoperatie wordt door dit lange wachten ook maar uitgesteld en uitgesteld natuurlijk. Sporten? Ik zou wel willen maar bepaalde dingen kan (of durf) ik niet. Mede uit angst dat ik verkeerd terechtkom en mân probleem groter wordt. En dus doe ik het maar onder medische begeleiding in een sportschool. Nou hiep hoi, en zo met mij zijn er vast nog vele anderen. Als in; ĂŒberhaupt hierdoor niet verder kunnen en kunnen doen wat je graag wil doen. En zo zijn er natuurlijk nog tal van alledaagse voorbeelden. En dat zorgt niet voor tweedeling in de maatschappij? Dan zijn er echt nog mensen die klagen over âniet naar het terras kunnenâ⊠pijnlijk. Ik ben het er echt wel mee eens dat de communicatie vanuit het kabinet nou niet is om over naar huis te schrijven, verre van. Maar dat als reden aanvoeren om alles te wantrouwen en als vrijbrief te gebruiken om ZeLf Na Te DeNkEn en je nergens aan te houden, please ga terug naar de kleuterschool dan. Mensen doen echt alleen wat goed uitkomt voor zichzelf en proberen het dan nog mooi in te dekken en een ander de schuld te geven van hun gedrag. En zo zijn mensen blijkbaar, maar als jij degene bent die anderen nodig heeft om verder te komen dan is het echt schrijnend hoe het nu gaat