Caronatopic #12

Denk dat ze hier wel op voorbereid waren en ze hebben natuurlijk al sportscholen in het buitenland met dezelfde systemen, dus vrij makkelijk te implementeren lijkt me.

1 like

Ooh ja, niet aan gedacht dat ze in het buitenland dit natuurlijk ook al doen.
Wel fijn, als het zo goed werkt. Hoeven ze ook geen extra personeel in te zetten in de sportscholen.

1 like

Kan je code ook ongeldig zijn? Je kan er zonder prik of test toch geen aanmaken?

1 like

Je zou een screenshot kunnen tonen, of een QR code van iemand anders. Zonder de combinatie met je idkaart zegt het niks.

Dit verbaast mij ook steeds. De zwembaden die bijvoorbeeld al van tevoren zeiden niet te gaan checken op de QR-code, omdat ze dan “stromen opzeggingen” verwachten.

Misschien moet de gevaccineerde 80 procent eens dreigen op te zeggen/niet meer te komen als ergens nĂ­et gecontroleerd wordt. Dan horen dit soort plekken ook eens de andere kant, die lijkt nu inderdaad overschreeuwt te worden.

10 likes

Ja precies? Ik lees nu echt veel op social media; nu kan m’n kind niet naar zwem/dans/gymles meer. Maar het super grote merendeel kan gewoon nog alles toch?! Bovenop die 85% zit ook nog een deel met herstel bewijs

1 like

Mijn sportschool gaat zelftesten aanbieden :upside_down_face: Lekker vaag net om de wet heen.

Snap ook niet wat men nou verwacht van al die bedrijven. Hoe stom ben je nou als je verwacht dat de Ikea een vuist gaat maken tegen deze maatregelen??

En ook, dit geldt alleen voor 18plussers? Dus je kind kan sowieso overal heen. Alleen moet je hem/haar dan misschien bij de deur afzetten.

1 like

Dan moet je wel bereid zijn om je bij klachten te laten testen. Die pillen mogen max 5 dagen na start klachten gegeven worden.

Hoezo vaag net om de wet heen? Een zelftest is geen toegangsbewijs

1 like

De regel is gevaccineerd of GGD test, en zij nemen nu een zelftest als test.
Dat is om de wet heen. Dus dat zeg ik toch?

En eigenlijk moet het dan ook scanner, id en dan sportpas zijn.

1 like

Oh sorry ik las dat ‘vaag om de wet heen’ meer alsof je dacht dat het een soort opening in de wet was!

Ja wij (ik geef les bij een gymvereniging) hebben een pand waarbij dat niet echt kan. Althans niet bij de de <6jr zegmaar. Ze moeten dan best een doolhof door om bij de kleedkamer te komen. Idem voor de zwemles. Voorheen (toen het moest, het ophalen bij de deur) hadden we dan 15min tussen de lessen gepland om te wachten tot groep 1 aangekleed was, ze naar de deur te brengen en de volgende groep op te halen. Maar daardoor kort je alle lessen in, en dat is niet heel wenselijk ùn nu niet nodig en dus niet eerlijk tegenover een grote groep die gewoon les kan volgen

En ouder - kind lessen moet je natuurlijk ook voor scannen (ouders van peuters).

Maar goed bij ons is besloten dat we ons niet in gaan zetten voor die kleine groep.

2 likes

Nee haha, ze zien het blijkbaar zelf wel als opening maar ik vind dit zo stom. Dit is een soort van protesteren zonder dat het zin heeft. Nu heeft niemand er iets aan en heeft iedereen alsnog het ongemak.

Voel me met deze vage maatregel van zelftesten nu bijna onveiliger dan toen er geen regels waren.

1 like

Lijkt me dat de naam/ uitkomst van de qr code gecheckt wordt met de naam van je abonnement. Is dat dezelfde naam, dan gaat het poortje open

Nu al zin in een rustige sportschool vanaf morgen :ok_hand:

1 like

Maar één keer om een code vragen heeft toch ook totaal geen zin? Ja als toevallig iedereen gevaccineerd is, maar anders niet

Ik word echt moe van organisaties die hun eigen regels verzinnen

2 likes

Oh dat kan echt niet. Je zou dan 1 keer kunnen testen of als je net bij die grens van 6 maanden herstelbewijs zit, dan glip je er ook doorheen.

2 likes

Getver ik word toch weer zo angstig door die cijfers. Ja ik ben gevaccineerd maar nogsteeds dik dus risico. Bah.

2 likes

Onze vriend waarover ik postte van de week - ongevaccineerd, want lui, midden dertig, ‘vertrouw op m’n immuunsysteem’ - is zo ziek van covid dat hij naar het ziekenhuis is gegaan. Ze hebben hem naar huis gestuurd, dat ie maar gewoon moet gaan uitzieken. :upside_down_face:

32 likes