Caronatopic #12

Denkt hij er nu anders over? Of nog steeds niet?

1 like

Ik dacht eerst oh wow ze gaan ze weigeren maar toen las ik beter. Het lijkt me inderdaad niet meer dan normaal dat ze geen voorkeursbehandeling mee krijgen, dat kun je niet eeuwig blijven doen nee.

Is dit overal in Nederland ook nog zo, dat corona patiënten daadwerkelijk voorrang krijgen op de rest?

2 likes

Alvast een fijne Sinterklaas, een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar.

2 likes

Ik weet het niet, hij was tot nu toe te ziek voor contact. Bizar hè

Een coronapatient staat vaak NU apebenauwd op de stoep en gaat NU dood als je niks doet, een patiënt die komt voor een nieuwe knie/heup/galblaasverwijdering/tumorverwijdering/borstreconstructie/chemotherapie/ijzerinfuus/noemnogeenseendwarsstraat staat ook nu op de stoep, maar die kun je naar huis sturen en volgende week terug laten komen, die gaat niet direct dood.
In die zin heb je dus voorrang als coronapatient, maar alleen omdat je NU geholpen moet worden.

In mijn ziekenhuis hebben we nu weer 2 covidafdelingen (gewone verpleegafdelingen) geopend, die bedden kun je niet ergens anders voor gebruiken, want je kan geen covid en niet-covid door elkaar leggen. Dus een aantal bedden daar zijn leeg en toch wordt er een andere patiënt afgebeld, omdat er elders in het huis geen lege bedden zijn.

In Nederland hebben we wel dat LCPS dat zorgt dat patiënten verdeeld worden over Nederland, ik weet niet of België ook zoiets heeft. Als onze IC nog 1 bed heeft en er komen 2 patiënten, dan zullen ze die allebei stabiliseren en een covid-patiënt (of 2) laten overplaatsen zodat het toch allemaal past. Hier is het dus niet zo dat er een vrij IC-bed is met een sticker ‘covid’ erop en dat je dan maar doodgaat als je binnenkomt na een auto-ongeval oid.

9 likes

Bij ons staat er al 3 weken op vrijdag een prikbus op het plein bij de supermarkt etc, en ik was net bij de bakker ook op dat plein en ik vroeg of het druk was geweest.
Ze zei dat de rij de hele dag tot voorbij de visboer stond, was veel drukker dan voorgaande vrijdagen.

33 likes

Zeg dit nou niet :cry: Ik hoop zo dat m’n operatie gewoon door kan gaan volgende week

2 likes

Ik heb het gehad en was goed te doen en ben ook veel te dik

3 likes

Dat is wel logisch ook omdat de situatie nu totaal anders is dan toen niemand nog gevaccineerd was. De aantallen en wat voor maatregelen daar aan gekoppeld worden zijn echt niet goed meer te vergelijken!

1 like

Lijkt me ook een stuk meer zoden aan de dijk zetten zo.

Ik moet wel lachen om:
“Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) meldt het nieuwe advies voor gevaccineerden vrijdag op Twitter.”
Welkom in de tijd dat zulke berichten via Twitter de wereld in komen in plaats van gewoon persbericht ofzo.

7 likes

Woon je in H.? Ik reed er vandaag voorbij en de rij was nog langer dan de rij die normaal bij de visboer staat en die is al mega lang :joy:.

2 likes

Ja leuk, maar en dan? Waar gaan die mensen met een opname-indicatie dan heen? Naar het ziekenhuis één stad verder?

1 like

Naja je kan niet als één ziekenhuis ineens een bold statement gaan maken, want dan belast je gewoon je buren.

Ik vind dat ze covid-patiënten landelijk moeten verdelen, de lasten delen, reguliere patiënten altijd proberen in eigen ziekenhuis te houden, maar zo nodig moeten die ook verdeeld worden. Het is wat het is. Je kunt niemand (letterlijk) laten stikken.

6 likes

Dacht dat Limburger zijn al een erkende ziekte was

Is maar een grapje mensen

2 likes

Niet voor niets bestaat r/LimburgMan

Ik denk dat dit nog een hele lange weg gaat zijn mensen, zin an.

Ze is een spoedeisende hulp arts, in het Noorden van het land.

2 likes

Hoorde vandaag dat een bejaarde wappie (vertrouwt huisarts ook niet) helemaal in Amsterdam op de IC ligt wat echt 2 uur rijden is.

Mijn sportschool gaat bandjes uitdelen aan de mensen met een QR code die zijn gevaccineerd. Dus maar 1x QR controle. Klein dorp hier en ze kennen iedereen persoonlijk, dus dat is wel houdbaar denk ik.

Dat je iemand persoonlijk kent zegt toch niks. Dan weet je toch nog niet wie er wel en niet gevaccineerd zijn. Je kan dan ook 1x testen en daarna voor altijd ongetest en ongevaccineerd zonder bewijs naar binnen.

Ik vind het echt superirritant als bedrijven zo laks met de maatregelen omgaan. Het alternatief is een lockdown, dat wil je toch al helemaal niet.

11 likes

Ik kreeg ook zo’n bericht van een ander bedrijf en zij noemde dit letterlijk

“het elegant omzeilen van de regels”

whut

Kunnen ze de bandjes dan aan elkaar doorgeven?

Ik moet sowieso door 2 poortjes bij mijn sportschool + qr scannen per bezoeker is zo gedaan, lijkt mij. Ik heb bericht gehad dat ze het gewoon handmatig gaan controleren.