Je kan als bedrijf niet zien wie er gevaccineerd is obv QR code. Dan moet je mensen dus op hun woord geloven of informatie aan mensen vragen die je niet mag weten.
Die mensen die weten nog het adres waar ik 7 jaar geleden woonde toen ik er sportte en heb er jaren ook niet gesport . Ze houden wel bij dan wie er een bandje heeft gehad en als onbekende kun je daar sowieso niet zomaar je gang gaan. Pre-corona ook niet. Helemaal waterdicht is het niet (is it ever?) maar heb er nog altijd meer vertrouwen in dan bij een fit for free oid.
Als je op details klikt bij die app kun je zien of het vaccinatie is of niet. Zo checkten ze het bij mij ook toen ik terugvloog vanuit Spanje.
Dat weet ik, bij het internationale gedeelte. Maar dat mag je in Nederland als bedrijf niet gebruiken voor mensen die in NL wonen.
Ik lees echt net een artikel dat de vaccinatiecampagne de komende tijd gigantisch wordt uitgebreid en ik word al meteen gespamd.
Wel echt een reclame gericht op inclusiviteit zo te zien wat ik goed vind uiteraard maar wel echt mega opvallend zo
Ik lees dit nu in de nieuwsbrief. Ze kunnen het je niet verplichten dit te laten zien, maar dan krijg je geen bandje denk ik. Ik neem m’n gele boekje wel mee, boeit mij nul.
Een vriendin van mij ging vandaag toch een tweede prik halen (had wel 1 prik na een coronabesmetting) en ze zei dat het echt best druk was! Vooral mensen die nu wat achterbleven in de vaccinatiemolen zoals jongeren. Drang of niet, dat vind ik wel prima.
Waaaarom zo moeilijk doen met die bandjes haha als ze ook gewoon elke keer ff snel een code kunnen scannen
Ja wat debiel tbh… Bij een restaurant doen ze dat ook?
Omdat er geen 4/5 mensen personeel tegelijk aanwezig zijn. Nogmaals klein dorp en dito sportschool dus ze zijn ook wel eens bezig met een personal training, meting, voedingsadvies of noem het maar op. En om dan telkens alles te moeten laten vallen. Ze zijn daar dan wel, maar bezig.
Wie controleert de bandjes dan?
Is de bedoeling dat je die bij je hebt en draagt als je komt sporten. Nogmaals: dorp, ons kent ons dus ze weten het dan wanneer iemand ineens een bandje heeft en zij dat niet verstrekt hebben.
Ik vind het persoonlijk wel praktisch, maar jullie niet XD. En zei eerder ook al dat het niet waterdicht is, maar dat is inmiddels niks meer in het land van neppe codes en leugenachtige lui
Maar als ze weten of zo’n bandje terecht of onterecht is, dan kunnen ze die bandjes toch net zo goed niet doen?
Wij kregen vandaag een mail van zwemles met daarin vermeld, ‘ouders zijn toegestaan zonder QR bewijs, wel moet 1,5m afstand gehouden worden en een mondkapje’
Raar hoor. Hoezo veranderen zij zelf de regels.
Ik zou hier wel iets van zeggen.
Ik ging net ff wat in de kroeg drinken. De kroeg waar we eigenlijk heen wilde had geen plek meer dus we belande in zo een oude Amsterdamse kroeg. Ik liep half in gesprek naar binnen van ooh er is hier plek en werd zowat door een medewerker getackled voor mijn QR code
N=1 maar tot nu toe ben ik overal in Amsterdam overal in restaurants en kroegen gecontroleerd.
Mijn sportschool doet ook teringvaag erover dus dan weet ik al wel genoeg. Ze ontwijken ook elke vraag. ‘Het komt allemaal goed.’ Sure Jan.
Oooh wat irritant om dat als antwoord te krijgen.
Weet iemand bij welke cijfers we lockdown en avondklok kregen. Heb het gevoel dat er veel minder paniek is, terwijl de besmettingen volgens mij net zo hoog zijn
Ja maar nu zijn we gevaccineerd dus veel minder mensen worden ziek of hebben echte zorgelijke klachten die druk op de zorg geven. Dus logisch toch?