Caronatopic #12

Ja! :sweat_smile: die rij is inderdaad normaal al heel lang inderdaad haha

1 like

Bij mijn zwembad hebben ze gemaild dat je er zonder QR+ID niet in komt. Om mensen die hierdoor niet meer willen komen tegemoet te komen, bieden ze aan hun abonnement te bevriezen tot deze maatregelen afgeschaft worden. Vond ik wel een goede, kom je mensen toch enigszins tegemoet zonder de regels te overtreden.

21 likes

Ik lees net dit en dit was eigenlijk totaal langs me heen gegaan dat t al sinds woensdag was. En of al de klanten in de winkel hadden t ook gemist of ze geven geen fuck. Ben zo blij dat ik niet de hele dag hoef te werken en ben zo benieuwd hoe de mensen gaan zijn. Maar ik vrees dat t niet makkelijk gaat zijn.

Ja typerend weer. Laat ze gewoon de dag erop ingaan.

Ja eens. Mondkapjes had ook makkelijk woensdag gekund. Maar heb nooit gesnapt dat mensen weer graag op elkaar stonden ook al is dat niet nodig. Je kan best even een stap achteruit doen. En niet de klant voor je blokkeren.

2 likes

Gelukkig weer negatief dus gerustgesteld en blij dat ik nog een keer ben gaan testen voor de zekerheid

9 likes

Mijn moeder (gevaccineerd) had eergisteren contact gehad met iemand die daarna positief is getest. Eerst waren de regels als je gevaccineerd bent hoef je je dan niet te laten testen. Nu is gisteren eind van de dag dit verandert in wel laten testen. Mijn moeder bellen voor een afspraak (digibeet), zei de man aan de telefoon dat hij het niet nodig vond dat ze zich liet testen ‘en de Jonge’ niet zo veel moet praten…

Ik heb maar even digitaal een afspraak gemaakt.

7 likes

Wow wat een eikel was die man dan. Kan zijn dat hij nog niet op de hoogte was van de nieuwe update, stond gister ook nog niet in de scripts, maar zulke uitspraken doen kan echt niet.
Hoop dat z’n SV dit gesprek heeft kunnen terug luisteren.

Dit is de reactie van het zwembad in m’n eigen woorden:

“Op de website van de Rijksoverheid wordt vermeld dat ouders van kinderen die zwemles krijgen geen QR-code hoeven te tonen. Er is nog veel onduidelijkheid hierover en dus houden wij ons nu aan de richtlijnen van de Rijksoverheid.

Voor onze doelgroepen is er wel een QR-code verplicht.”

Ik snap niet wat ze nou eigenlijk zegt. Wie is de doelgroep dan, ik toch zeker als ouder? Edit: oh wellicht volwassenen die zwemles krijgen.

1 like

Ja als ik deze foto van Rijksoverheid.nl bekijk heeft ze dus wel gelijk:

Want zelf kom ik niet zwemmen.

4 likes

Maar is het zwembad dan geen publieke binnenruimte als je alleen komt kijken/kind helpen omkleden?

Nee want publieke binnenruimtes zijn ruimtes waar iedereen vrij naar binnen kan lopen, zwembad is een afgesloten plek.

Wel heel krom, want dan zou een ouder toch ook bezoeker zijn?

1 like

Wij mogen naar binnen met 1,5m afstand en mondkapje. Kind omkleden en via een andere route weer naar buiten. We mochten sinds een paar weken weer vanuit de binnenruimte door de ramen van het zwembad kijken maar dat mag nu niet meer. Dus je moet meteen weg.

Bij ophalen wachten we buiten tot we geroepen worden dat we naar beneden mogen om ons kind op te halen en om te kleden. Dan weer via een speciale route naar buiten.

Het is een gesloten zwembad alleen voor zwemlessen.

En publiek bij buitensport wel een QR code. Lijkt me niet meer dan logisch dat je binnen dan ook een QR code moet laten zien…

2 likes

Laat staan als je dus alleen een fiets hebt, niet te doen. Maar 1,5 rijden is ook niet normaal zeg, jeetje.

Er stond toen ook weet niet of dat nog zo is “heeft u geen vervoer, neem dan contact met ons op” maar ze kunnen dan alsnog niks betekenen. Snap ik ook wel maar zet het dan niet zo neer.

1 like

Ja ik ook haha, ondanks dat ik geen klachten heb dus geen afspraak nodig heb. Ik heb 3 mogelijkheden binnen 15 minuten afstand, heb zelfs een teststraat in m’n eigen dorp. Maar heb de post even verwijderd vanwege privacy

1 like

Toen m’n man ging testen (rotterdam) kreeg hij eerst opties in Rdam, schiedam en dordrecht. Een uurtje later keek hij weer en kreeg ook ineens een testoptie op 5 minuten fietsen vanaf ons huis. Dus missch op een ander moment weer even kijken?

Edit: ik heb het over ggd, niet testen voor toegang

Ja werd steeds doorverbonden en toen moest ik m’n huisarts bellen. Die verbaasd antwoordde dat hij me niet kon helpen.

1 like

Ik ben net ook gaan kijken en mijn dichtstbijzijnde test locatie ligt nu ook ineens pas op 30 minuten fietsen. Op zo’n manier valt het vaccineren wel steeds meer onder dwang, testen voor zoiets als gaan sporten is hierdoor wel echt onmogelijk geworden.

Ik begrijp nu iets beter waarom mijn sportschool zelftesten wil aanbieden, ookal sta ik er niet achter. De dichtstbijzijnde test locatie vanaf die sportschool is nog iets verder, en er gaat natuurlijk niemand een uur heen en weer om daarna een uurtje te kunnen sporten. Dat heeft niet heel veel met keuzevrijheid meer te maken.

Effectief is het denk ik wel :tipping_hand_woman:t3:

3 likes