Caronatopic #12

Als het goed is moet je toch Testen voor Toegang gebruiken bij dit soort dingen? Niet de gewone GGD teststraat.

1 like

Is testen voor toegang dus niet via de GGD wel dichterbij? Want bij de GGD mag je alleen met klachten maar TvT juist niet, toch?

Had verwacht dat je dan met QR ook wel zou mogen kijken binnen… Ik heb er verder zelf niet mee te maken, maar ik snap wel dat het zo voor veel mensen heel onduidelijk wordt wat wel/niet mag.

1 like

Maar GGD laat alleen de eerstvolgende snelste mogelijkheid zien he. En omdat je niet de enige bent die precies op dat moment een testafspraak wil maken kunnen er weleens gekke tijden of locaties tussenzitten, ook omdat ze tijden en locaties moeten ‘vasthouden’

Het beste kun je gewoon bellen dan. Tenzij je op een waddeneiland woont geloof ik niet dat je 45 min. moet rijden voor een test

4 likes

Ik hang al 20 minuten in de wacht om een testafspraak te maken pff nou ja hopelijk een goed teken dat veel mensen een afspraak willen

Pfff zwangerschapsmisselijkheid icm een mondkapje is echt niet te doen :weary: gelukkig hoef ik voor mn werk alleen maar de HELE DAG een mondkapje op :+1:t3::+1:t3::+1:t3:

2 likes

Ik had een paar weken terug ruzie met een vrouw, die stond zowat tegen mij aan geplakt. Ik draaide mij echt woest om (had daarvoor al paar keer stapje naar voor gedaan maar ik stond bij de kassa dus kon niet meer verder) en vroeg of ze even wat naar achter kon.

Kwam er op zo een bijdehand toontje uit; nou meisje je hoeft geen afstand meer te houden ben je bang of zo.

:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: Nee ik ben niet bang maar ik wil wel graag even mijn spullen afrekenen en ik hou mijn pincode graag privé. Of ga jij dit voor me betalen dat je zo dicht op me staat? En sowieso personal space mevrouw.

Echt hoezo zou je vrijwillig zo tegen een vreemde aan staan.

9 likes

Oh meen je?? Wauw, ik dacht dat je GGD moest hebben. Maar je hebt gelijk ja, dan heb ik mazzel want er zitten er maar 2 in de stad en eentje 2 straten verderop.

Maar 2 locaties vind ik alsnog weinig.

2 likes

Ooh niet eens aan gedacht inderdaad! Haha maar dan alsnog blijf uit mijn personal space :joy:

1 like

Denk dat er verschil is met een stad in de randstad en een stand daarbuiten als het gaat om testlocaties.

Ook buiten de randstad is er echt geen stad waarbij de dichtstbijzijnde testlocatie 40/50 km verderop is. Daar is NL te klein voor, dan zou ongeveer een hele provincie of nog groter geen enkele testlocatie moeten hebben. Ook in Drenthe of Zeeland zijn er 4 resp 7 testlocaties te vinden

2 likes

Ging mij om het stuk in de tekst dat er 2 tor 3 testlocaties jn de stad zijn en nog aantal op 15 min rijden. Dat dat niet overal is buiten de randstad.

Mijn vader heeft nog steeds geen qr-code… we zouden gaan lunchen en hij staat daar gewoon van oh ja keel dat heb ik niet
Gvd

1 like

O nee oke, dat geloof ik ook wel. Dacht dat je reageerde op het 45 min rijden

1 like

Ja tuurlijk. Als je geen auto hebt ben je sowieso de lul want ov of taxi is geen optie natuurlijk. Dan zit je zelfs binnen de randstad zo op 45 min of meer, zoals @ZusjevanJoost.

Mijn ouders hebben ook geen auto en die zouden voor testen voor toegang langer dan een uur moeten reizen met het ov + fietsen (niet voor ggd). Gelukkig zijn ze gevaccineerd

3 likes

Die “ben je zo bang” troef komt me zo de strot uit. Het heeft niets met bang zijn te maken, maar met liever onderdeel te zijn van een oplossing dan onderdeel van het probleem.

4 likes

Mijn vader heeft een oud briefje met zijn digid gegevens gevonden, hij is geblokkeerd tot 13:00 op de digid site en daarna gaan we het voor de laatste keer proberen. Anders vandaag niet lunchen en maar weer een nieuwe digid aanvragen. Het is echt zo lastig als je niet digitaal vaardig bent, want voor papieren bewijs moet je ook zelf alles op de computer doen.

Ook dat inderdaad. En daarnaast wist deze Truus niks van mij, voor het zelfde geld heb ik iets onder de leden waardoor ik extra kwetsbaar ben. Of ik heb gewoon respect voor mensen en hun personal space.

1 like

Dit is ook echt vreselijk om te lezen :sob: ‘prima’ als je niet in corona gelooft maar hoe haal je het in je hoofd ziekenhuis medewerkers te gaan bedreigen en lastig vallen.

3 likes

Holy moly die cijfers van vandaag. Echt niet oke.
Gelukkig had het overgrote deel wel een mondkapje op. Al had ik ook een trut die m voor de kassa al op dr kin had hangen en toen maar helemaal af deed. En ook nog moest zeiken dat ze t benauwd had ervan. Ja joe fuck een end op.

Ben blij dat ik niet net nog naar de super ben gegaan. En ga morgen maar naar die om 8 uur open is ipv die om 10.

1 like