Caronatopic #12

Ik ook!:ok_hand:t2:

2 likes

It wasn’t me maar ik heb gisteravond wel een skivakantie naar Zwitserland geboekt ipv Oostenrijk wat we normaal doen :flushed:

Ze zeggen nu in Zwitserland niet eens te gaan werken met 3G bij de liften etc. Dat vind ik wel vreemd en gaat misschien ook nog wel veranderen. Maar 2G zoals in Oostenrijk zal daar niet snel gebeuren.

Aangezien ik aan het wachten ben op de uitslag van m’n zelftest (routine-check), vraag ik me af of iemand wel eens een ongeldige uitslag heeft gehad. Dus zonder controlestreep. Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand dat had. Of zou je dat alleen krijgen als je er alleen de vloeistof ingiet of water o.i.d?

• Ik heb nog nooit een ongeldige zelftest gehad
  • Ik heb wel een ongeldige zelftest gehad
  • Ik heb nog nooit een zelftest gedaan

0 stemmers

Echt! Had ik blijkbaar geluk met “mijn” teststraat tot 8. Klopt zorg prio is bij mij ook maar tot 12. Niet te doen want ik moet komen werken met klachten en krijg geen vrij voor testen.

Yes ik, van de zomer. Ik was al een week (of twee?) verkouden toen en had al een PCR test gedaan eerder die week. Negatief. Zondag zouden m’n ouders komen, en m’n klachten waren zo goed als weg, maar ik dacht ‘ik doe voor zekerheid nog even een zelftest’. Schrok me kapot toen die ineens positief was. Visite afgebeld en kon binnen een uur terecht voor een nieuwe PCR test. Uitslag was die nacht binnen: negatief. :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik word altijd op mijn werk getest met sneltest en pcr tegelijk (helaas wel aparte stokjes in je neus/keel). Laatst had ik een ongeldige sneltest, wel goed afgenomen (die afnamemedewerker doet er tientallen per dag), maar er verscheen geen controlestreep. Er zal altijd wel een klein percentage productiefouten in die tests zitten.

2 likes

Ik had onlangs corona, zowel mijn man als ik hadden een positieve zelftest. Vervolgens had ik een positieve GGD test en hij negatief. Ook die van 3 en 5 dagen later was negatief.

Huh wat

Ik had voor het eerst in tijden weer eens een evenement/feestje en ook al moest iedereen een qr code laten zien, toen we bij de bar helemaal tegen elkaar aan stonden, voelde ik zoveel ongemak. Ik ben het gewoon helemaal niet meer gewend.

Daarnaast werd het mondkapje in de trein ‘s avonds laat echt zo slecht gedragen :’( Ik snap echt niet waarom je zonder mondkapje dan ook naast iemand die wel een mondkapje draagt wilt gaan zitten.

Werd net op het terras keurig op QR en legitimatie gecheckt! En in de winkels had overgrote deel van klanten en personeel z’n mondkapje op.

Bij ons in de stad hebben ze voor uitgaan een systeem met bandjes wat ook wel goed werkte! En overal werd goed gescand.

Nou… ben benieuwd weer hoor

Is in zorg heel normaal (mits je koorts hebt). Dus bij verkoudheid is het mondmasker ophouden tijdens werk eh uitslag op werk afwachten.

2 likes

#zinin

Maar gaat niet gebeuren. Vind t wel typisch dat we zoveel besmettingen hebben tov van vorig jaar. Wat is er anders? Toen werden volgens mij rond deze tijd ook mondkapjes ingevoerd en ging horeca weer dicht? Is t dan echt omdat we overal die 1.5m hebben losgelaten en worden we gered door t feit dat er zoveel gevaccineerden zijn want anders hadden we wel 50.000 per dag?

Denk niet dat een lockdown gaat gebeuren maar misschien binnenkort toch maar even op jacht voor mn secret santa en gewoon kerst oom al gaat t tegen mn gevoel in nu.

Er zijn veel meer evenementen dan vorig jaar en ook met veel meer mensen tegelijk

5 likes

Zorg inderdaad.

Wel een keer een ongeldige ggd test gehad, moest ik weer helemaal terug om opnieuw getest te worden.

Bij mij werd er voor het eerst een vraag gesteld om te checken of de QR-code wel van mij was.
Nog niet eerder gebeurd, dus ik was helemaal van slag.

Wat is je geboortemaand?
Ik; ehmmmm, wanneer ben ik ook alweer jarig?

6 likes

Ja dat had ik ook bij pathe haha. Wanneer ben je geboren en wat is je achternaam? En toen zei ik mijn voornaam :joy:

1 like

Ik kan dat soort vragen ook nooit onder druk beantwoorden. En ik gebruik ook nog eens niet mijn “meisjes naam” meer in het dagelijks leven.
Dus dan schiet ik helemaal in de stress: Janssen- ehhh de Vries! Ja met de V!”
Alsof ik de boel op sta te lichten en iemands QR gebruik :sweat_smile:

6 likes