Joh de meeste conducteurs dragen hem zelf niet eens (goed)
Serieus man ik was een week in Zwitserland en hier zeiken mensen gewoon niet. Iedereen draagt netjes een mondkapje in het OV en in de winkels. Wil je ergens gaan zitten eten of drinken? Gewoon die QR code laten zien en klaar. Ik snap echt niet dat het hier zo moeilijk moet zijn allemaal, echt serieus.
Wilde niet een van de wappie familieleden van iemand hier naar Zwitserland ?
Ik was gister in een binnenspeeltuin en je hoefde geen QR-code te laten zien, wat ik zo gek vond want je staat letterlijk op elkaar in een bedompte hal.
Positief: ik bevind me nogal in een bubbel (ken zelf in directe kring geen niet-gevaccineerden), maar dacht dat er bij mijn sportclubbie er wel meer zouden zijn. Waren we gisterochtend precies met dezelfde club als normaal, scanden ze netjes QR-code vanuit organisatie en geen gedoe/gezeur.
Haha nou dat is maar schijn hoor! Er is een vaccinatiegraad van 60% en deze maand is er een referendum tegen het COVID certificaat. En daar krijg ik heel actief elke week reclame voor in de bus, dat Corona niet bestaat en we nu onder de druk van de overheid leven. Verder wordt de overheid redelijk wanhopig dus verdien je 50 Frank als je iemand kan overtuigen zich te laten vaccineren. Dus mensen zeiken zeker, alleen dan via andere/officiëlere wegen.
Ik ervaarde dit in Frankrijk precies zo, maar als je op vakantie bent lees je vaak niet het nieuws van dat land en zie je ook niet wat zij op social media posten. Voor toeristen lijkt het waarschijnlijk ook alsof wij het allemaal normaal vinden en zonder te klagen doen.
@Moskou @Aardbeitje Haha jammer! Het leek hier echt gewoon goed voor elkaar Vind het wel beter dat hier die mondkapjes plicht gewoon nog geldt in winkels, snap echt niet zo goed waarom we daar in Nederland maar gewoon ineens mee ophielden omdat het even goed ging
@Fishing hahaha geen idee Ik ben geen wappie maar ik wil er ook wonen
Ik wilde gisteren testen zonder afspraak laat op de middag en ben echt in shock dat de meeste locaties nog maar tot 15:00 of 16:00 open zijn. Volgens mij was dat in minder hoge piekperiodes gewoon 20:00? Denk echt dat ruimere openingstijden na werktijd testen zoveel laagdrempeliger zouden maken
Ik kreeg dit doorgestuurd, ik word zo gek van alle verschillende berichten. Voelt echt als een poppenkast dit.
En hier staat het ook uitgelegd, even je browser laten vertalenâŠ
Complottheorieën is toch een ander topic
Mijn sportschool:
ââFormeelââ zijn wij verplicht je QR code te controleren. Geloof ons, dat willen wij liever niet en zullen het ook niet doen als het niet verplicht zou zijn. Wij vertrouwen er op dat onze leden de basisregels in acht nemen, dat wil zeggen: bij klachten blijf je thuis (ook als je wel gevaccineerd bent), hou 1,5 meter afstand voor zover als mogelijk tijdens en na het sporten. Het reserveringssysteem via de 'naam sportschoolâapp zorgt ervoor dat extreme drukte uit blijft.â
Wat denken jullie: is er vanochtend iemand gecontroleerd voor het sporten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Uiteraard niet.
Mijn sportschool kwam met bijna letterlijk hetzelfde bericht. Ik ben nu een keer bij een les geweest en werd niet gecontroleerd.
Er zijn maar een handvol locaties in heel NL in de avond open, is helaas al heel lang zo. Voor zorg en onderwijs zijn de meeste prio locaties zelfs maar tot eind van de ochtend open, dat is ook echt niet te doen met het maken van een afspraak⊠Snap echt niet dat ze niet opschalen in capaciteit en locaties.
In mijn winkel, geen centrum maar in een winkelcentrum, had van de klanten denk ik wel 90% (kan niet schatten maar echt veruit de meeste) een mondkapje op. En eerlijk wij wijzen de mensen er ook niet meer op. Je wil gewoon niet weten hoe grote bek je kan krijgen. En na al deze maanden zijn wij t gezeik echt wel zat. Denk dat de meeste winkelwerknemers gewoon echt geen zin hebben in wappiegezeik, wat je al genoeg krijgt ook al begin je niet eens over een mondkapje.
Ik weet trouwens niet wat t was gister maar zo veel mensen waren onaardig en zeikerig. Zelfs mn leidinggevende vond t en die is normaal echt van de positiviteit. Misschien hadden mensen last van t weer geconfronteert worden met corona ofzo. T was heel opvallend.
Tegen verwachting in werd ik vanochtend wel keurig gescand bij de sportschool, dat viel me mee
Ik ook!
It wasnât me maar ik heb gisteravond wel een skivakantie naar Zwitserland geboekt ipv Oostenrijk wat we normaal doen
Ze zeggen nu in Zwitserland niet eens te gaan werken met 3G bij de liften etc. Dat vind ik wel vreemd en gaat misschien ook nog wel veranderen. Maar 2G zoals in Oostenrijk zal daar niet snel gebeuren.
Aangezien ik aan het wachten ben op de uitslag van mân zelftest (routine-check), vraag ik me af of iemand wel eens een ongeldige uitslag heeft gehad. Dus zonder controlestreep. Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand dat had. Of zou je dat alleen krijgen als je er alleen de vloeistof ingiet of water o.i.d?
- Ik heb nog nooit een ongeldige zelftest gehad
- Ik heb wel een ongeldige zelftest gehad
- Ik heb nog nooit een zelftest gedaan
0 stemmers
Echt! Had ik blijkbaar geluk met âmijnâ teststraat tot 8. Klopt zorg prio is bij mij ook maar tot 12. Niet te doen want ik moet komen werken met klachten en krijg geen vrij voor testen.
Yes ik, van de zomer. Ik was al een week (of twee?) verkouden toen en had al een PCR test gedaan eerder die week. Negatief. Zondag zouden mân ouders komen, en mân klachten waren zo goed als weg, maar ik dacht âik doe voor zekerheid nog even een zelftestâ. Schrok me kapot toen die ineens positief was. Visite afgebeld en kon binnen een uur terecht voor een nieuwe PCR test. Uitslag was die nacht binnen: negatief.