Caronatopic #12

Ik word altijd op mijn werk getest met sneltest en pcr tegelijk (helaas wel aparte stokjes in je neus/keel). Laatst had ik een ongeldige sneltest, wel goed afgenomen (die afnamemedewerker doet er tientallen per dag), maar er verscheen geen controlestreep. Er zal altijd wel een klein percentage productiefouten in die tests zitten.

2 likes

Ik had onlangs corona, zowel mijn man als ik hadden een positieve zelftest. Vervolgens had ik een positieve GGD test en hij negatief. Ook die van 3 en 5 dagen later was negatief.

Huh wat

Ik had voor het eerst in tijden weer eens een evenement/feestje en ook al moest iedereen een qr code laten zien, toen we bij de bar helemaal tegen elkaar aan stonden, voelde ik zoveel ongemak. Ik ben het gewoon helemaal niet meer gewend.

Daarnaast werd het mondkapje in de trein ‘s avonds laat echt zo slecht gedragen :’( Ik snap echt niet waarom je zonder mondkapje dan ook naast iemand die wel een mondkapje draagt wilt gaan zitten.

Werd net op het terras keurig op QR en legitimatie gecheckt! En in de winkels had overgrote deel van klanten en personeel z’n mondkapje op.

Bij ons in de stad hebben ze voor uitgaan een systeem met bandjes wat ook wel goed werkte! En overal werd goed gescand.

Nou
 ben benieuwd weer hoor

Is in zorg heel normaal (mits je koorts hebt). Dus bij verkoudheid is het mondmasker ophouden tijdens werk eh uitslag op werk afwachten.

2 likes

#zinin

Maar gaat niet gebeuren. Vind t wel typisch dat we zoveel besmettingen hebben tov van vorig jaar. Wat is er anders? Toen werden volgens mij rond deze tijd ook mondkapjes ingevoerd en ging horeca weer dicht? Is t dan echt omdat we overal die 1.5m hebben losgelaten en worden we gered door t feit dat er zoveel gevaccineerden zijn want anders hadden we wel 50.000 per dag?

Denk niet dat een lockdown gaat gebeuren maar misschien binnenkort toch maar even op jacht voor mn secret santa en gewoon kerst oom al gaat t tegen mn gevoel in nu.

Er zijn veel meer evenementen dan vorig jaar en ook met veel meer mensen tegelijk

5 likes

Zorg inderdaad.

Wel een keer een ongeldige ggd test gehad, moest ik weer helemaal terug om opnieuw getest te worden.

Bij mij werd er voor het eerst een vraag gesteld om te checken of de QR-code wel van mij was.
Nog niet eerder gebeurd, dus ik was helemaal van slag.

Wat is je geboortemaand?
Ik; ehmmmm, wanneer ben ik ook alweer jarig?

6 likes

Ja dat had ik ook bij pathe haha. Wanneer ben je geboren en wat is je achternaam? En toen zei ik mijn voornaam :joy:

1 like

Ik kan dat soort vragen ook nooit onder druk beantwoorden. En ik gebruik ook nog eens niet mijn “meisjes naam” meer in het dagelijks leven.
Dus dan schiet ik helemaal in de stress: Janssen- ehhh de Vries! Ja met de V!”
Alsof ik de boel op sta te lichten en iemands QR gebruik :sweat_smile:

6 likes

Ik vroeg vandaag aan iemand of ze gevaccineerd was, toen zei ze dat ze twijfelde, maar het uiteindelijk wel had gedaan omdat ze aan het universum had gevraagd of ze het moest doen en ze uiteindelijk dus een teken van het universum had gekregen dat het oke was :+1:

Wat ik echt ontzettend krom vind trouwens, is dat in veel sport/yogascholen de medewerkers niet gevaccineerd zijn, maar daar ‘hoeft’ niets mee omdat je als werkgever niet naar de qr mag vragen. Sta je dan met 20 in je hot yoga lesjes, je braaf aan de regels houdend, terwijl het de docent niet boeit

2 likes

In de nieuwste snijtafel gaan ze ook in op de huidige wetgeving mbt gegevens delen over vaccinatiestatus/qr code vragen en dat dit eigenlijk niet eens zo belemmerend is als wordt gezegd door oa de Jonge.

1 like

12 is nieuwe persco

1 like

Ik had dit net al in het ‘leed dat vriendschap heet’-topic gepost, maar heb het daar weggehaald omdat het denk ik beter hier past. Hebben jullie ongevaccineerde vrienden en hoe gaan jullie daarmee om?

Ik heb vandaag ruzie gekregen met een vriend omdat hij niet gevaccineerd is (en onze plannen in het water vielen omdat hij zich ook niet had laten testen en dus geen QR had). Ik geef heel veel om hem, we kennen elkaar al heel lang en ik wil dat ook niet zomaar weggooien. Maar ik kan het gewoon niet zien als een “persoonlijke keuze” of “leven en laten leven” want je kiest er ook voor om andere mensen in gevaar te brengen. Maar aan de andere kant: ik ben bijvoorbeeld veganist maar ga wel om met mensen die vlees eten. En eigenlijk is dat hetzelfde: iets wat wordt gezien als persoonlijke keuze maar invloed heeft op andere levens. Ik vind het zo lastig.

Ik vind veganist zijn en vlees eten niet het zelfde als niet willen vaccineren. Niet vaccineren betekent hoedanook dan je niet solidair bent en dat je meedraagt een de toegenomen zorgzwaarte. Je keuze heeft direct invloed. Dat is bij wel vlees eten anders. Er valt namelijk (in) direct iemand dood door uitstel van zorg.

Verder zijn gelukkig veel in m’n omgeving wel gevaccineerd. Ook waarvan ik het in eerste instantie niet had verwacht. Behalve m’n schoonzus en schoonbroer. Was daar vrienden mee, maar dat is nu bekoeld na een uit hand gelopen discussie met “vaccin klopt niet, werkt niet dit en dat”.

6 likes