Caronatopic #12

Dat zie ik anders. Vlees eten betekent dat je bepaalt over leven en dood van levende wezens, die net zo goed als wij pijn voelen en kunnen lijden. Ik denk dat je zelfs zou kunnen zeggen dat het nog directer invloed heeft. En, om te vergelijken met bijdragen aan toegenomen zorgzwaarte, draagt de keuze om vlees te eten bijvoorbeeld bij aan toenemende klimaatopwarming. Maar ik snap dat veel mensen dat anders zien hoor, het was ook niet mijn doel om een discussie over veganisme te ontketenen hier (voor m’n post wordt verplaatst naar het vegan discussie topic, lol). Voor mij zijn die dingen wel vergelijkbaar, dus ik bedoelde meer te illustreren welke tegenstrijdigheden ik zelf ervaar tussen mijn gedachten.

Klote dat jouw vriendschappen ook zijn beëindigd door ruzie om dit onderwerp zeg :frowning_face: (en wat een lef dat ze tegen jou en je expertise ingaan). Vooral als het je schoonfamilie is, die kun je ook niet eeuwig uit de weg gaan waarschijnlijk.

11 likes

Ik heb ook een vriend die vaccineren “niet zo nodig vindt”. Onbegrijpelijk voor mij zelf, maar het is wat het is en ik ga onze vriendschap daar niet om verbreken. Ik zou het tussen ons vervelender vinden als hij z’n afspraak met mij niet zou nakomen: in jouw geval dus dat hij geen moeite heeft gedaan om de activiteit door te laten gaan. Zou je het daar met ‘m over kunnen hebben (ipv over vaccineren wel of niet)?

1 like

Ik vind het wel dubbel. Ik begrijp van de mensen uit mijn poc bubbel bijvoorbeeld wel makkelijker waar hun wantrouwen in de overheid vandaan komt. Die ga ik niet boycotten hierom.

5 likes

Goed dat je dit zegt, die vriend van mij is ook POC (en heeft een historie met weg moeten gaan uit zijn thuisland ivm een overheid die al helemaal niet het beste met het volk voorheeft) en hoewel ik niet weet wat zijn beweegredenen zijn om het niet te willen, had ik over dit aspect nog helemaal niet nagedacht. Dank je voor de reality check!

En @Daria Ja ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij ook 90% irritatie was dat de avond in het water viel waardoor ik boos werd. Het was niet dat hij geen moeite had gedaan, maar zijn testbewijs was verlopen ofzo, ik snap het ook niet helemaal.

Inmiddels hebben we het gelukkig wel een beetje kunnen uitpraten, ik hoop stiekem dat hij het uiteindelijk toch nog gaat doen, al is het uit gemakzucht. Maar we zullen zien.

3 likes

Ik woon met iemand samen die zich niet laat vaccineren. Nu niks meer “mag” en uitspreekt naar mij dat zij best wel corona wilt krijgen, zodat zij een herstelbewijs krijgt. Wat moet ik daarmee :joy:

1 like

Is ook kneiter besmettelijk zo’n vaccin :nerd_face::cold_face:

1 like

Een vriendin wilt zich laten testen maar er is online nergens plek en via de telefoon komt ze er dus gewoon niet door. Gaat helemaal de goede kant op dit.

In Amersfoort en Utrecht kun je testen zonder afspraak

1 like

Dat vertrouwen op je immuumsysteem vind ik toch wel zo achterlijk. Na al deze tijd is toch wel duidelijk dat dit virus compleet onvoorspelbaar is en je dus gewoon niet weet hoe t uitpakt. Al valt t mee dan kan je alsnog long covid krijgen.

5 likes

Oh man, ik ben zo bang voor weer een lockdown. Ik zit momenteel in een vrij turbulente situatie thuis, en als die lockdown er komt dan blijft er weinig over de van de vrede die hier nog in huis enigzins heerst. Pfff

10 likes

Het ligt niet aan jou :angry:

3 likes

Jee een tijdje terug heb ik hier gepost omdat ik bang/twijfels had voor de vaccinatie en jullie hebben toen heel lief gereageerd, uitleg gegeven en mijn angsten weggenomen. Ik heb mij toen ook gevaccineerd en heb toen ook mijn vriend kunnen overtuigen met jullie argumenten. Ook deze argumenten gebruik in mijn omgeving tegen mensen die zich niet wilden vaccineren.

Een vriendin van mij bleef echter anti en wilde zich echt niet vaccineren. En die heeft nu corona en appte mij net dat ze spijt als haren op haar hoofd heeft dat ze het niet heeft gedaan. In het begin viel het wel mee maar het wordt nu steeds slechter en ze zit tegen een opname aan
 Ik denk nu alleen maar dombo dat je bent, straks loopt het fout af alleen omdat je een eigenwijze drol bent geweest. Maak me wel zorgen hoor. Hoop dat het goed afloopt.

Een ding scheelt haar zus + vriend gaan zich nu wel vaccineren dus dat is in ieder geval positief.

78 likes

Dit klinkt niet fijn :slightly_frowning_face: Ben je oké en heb je een plek waar je eventueel terecht zou kunnen (vriendin ofzo) als het nodig is?

4 likes

Jup, dit hoor ik ook van m’n ongevaccineerde vrienden. Ze krijgen echt veel liever corona en een herstelbewijs dan zich te vaccineren :sweat_smile:

1 like

Lief
 Ik ben oké. Ben niet bang voor mijn veiligheid hoor. Ik kan eventueel wel ergens heen, maar niet langdurig. Daar ben ik wel naar op zoek.

1 like

Die mensen gun ik allemaal een net-niet opname en een hele vervelende nasleep

1 like

Nog een kerst in lockdown coming in 3,2,1

3 likes

in welke situatie zaten we precies 1 jaar geleden? Was er toen ook nog halve lockdown?

Want opzich, als je nu bedenkt dat we nu eigenlijk vrijwel alles mogen en we elk weekend met z’n allen in de club hossen en uit mogen en met duizenden mensen naar concerten/festivals gaan
 Zijn de cijfers in vergelijking zo slecht nog niet.

5 likes

:worried::worried:

Maar als je bedenkt dat zoveel mensen zijn gevaccineerd en vorig jaar niemand vind ik de cijfers wel echt slecht. Had zelf iig toch de hoop dat we er beter voor zouden staan, maar het voelt alsof het weer een herhaling van vorig jaar wordt.

6 likes